توری لوزی آلومینیومی در ساخت و ساز ساختمان

اکسپندد متال (Expanded Metal)، نوعی ورق فلزی است که کشیده می‌شود و به صورت لوزی (شکلی شبیه به الماس) بریده می‌شود. این توری را اغلب به نام‌های توری لوزی آلومینیومی، توری کششی و یا توری مشبک لوزی می‌شناسند.

کاربرد توری لوزی آلومینیومی در ساخت و ساز:

یکی از دلایلی که این توری در صنایع مختلف، مخصوصاً صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود به خاطر مزیت‌هایی است که شکل الماس مانند آن دارد که سبب جریان آزاد هوا، مایعات و نور می‌شود.

ساخت سازه‌های صنعتی:

انعطاف پذیری توری لوزی و برش‌های طولی و عرضی ورقه‌ها در اندازه‌های مختلف باعث می‌شود تا از این توری در ساخت سازه‌های صنعتی مثل دکل‌های صنعتی، دکل‌های مخابراتی و برق استفاده شود.

حفاظت از تجهیزات صنعتی ساختمان:

معمولاً دکل‌های مخابراتی، برق و دیگر تاسیسات ساختمانی در فضای باز و در دسترس عموم ساخته شده و در نتیجه نیاز به محافظ دارند. توری‌های اکسپندد متال چون از مقاومت بالایی برخوردار هستند و اندازه‌ی آن‌ها بر اساس نیازمان قابل تغییر است یک گزینه مناسب برای حفاظت از تجهیزات صنعتی ساختمان است.

سقف کاذب:

ساختار این جنس توری باعث کاهش اکو و صداهای اضافی می‌شود. پایین بودن قیمت توری لوزی یکی از دلایلی است که در این صنعت از این نوع توری استفاده می‌شود.

حفاظ پله و دیوار امنیتی:

این توری به صورت کاملا یک دست و بدون هیچ برش و جوشی تولید می‌شود در نتیجه مقاومت بالایی دارد، از این مقاومت بالا، برای افزایش استحکام فضاهای داخلی و برای حفاظ پله‌ها و دیوارهای امنیتی استفاده می‌شود.

برای دریافت مشاوره برای سفارش انواع توری استرچ متال میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. (اینجا را کلیک کنید)

ویژگی‌‌های توری:

ساختار متخلخل:

متخلخل بودن کمک می‌کند تا هیچ ماده اضافه‌ای بر روی آن جمع نشود و از آن عبور کند. همین امر باعث می‌شود تا راهروهایی که در فضای بیرونی کارخانجات وجود دارند، سنگین نشوند و احتمال سقوط کاهش می‌یابد.‌

اتصال آسان:

یکی از خوبی‌های این نوع توری، نصب آسان و سریع است که با استفاده از روش‌های مختلف جوشکاری وصل می‌شود.

قابلیت شکل دهی:

شما به راحتی می‌توانید این توری‌ها را به شکل رول در آوردید، به راحتی خم می‌شود و برش می‌خورد. شما می‌توانید در هر اندازه‌ای که می‌خواهید این توری‌ها را طولی یا عرضی برش دهید.

رنگ آمیزی:

یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی، رنگ است و چون اکسپندد متال قابلیت رنگ آمیزی دارد، این توری سال‌هاست جایگاه خودش را در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است.

سبکی:

با اینکه جنس توری، فلزی است اما وزن آن خیلی زیاد نیست و اگر در ساختمان زیاد استفاده شود باعث سنگینی نمی‌شود. دلیل این کاهش وزن به خاطر پروسه تولید است که در آن توری را منبسط می‌کنند و این انبساط باعث کاهش وزن فلز می‌شود.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *