ارزان ترین و بهترین نمای ساختمان کدام است؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ارزان ترین نمای ساختمان و همچنین بهترین نمای ساختمان صحبت کنیم و با معیارهای انتخاب یک نمای مناسب متناسب با بودجه و کاربری ساختمان خود آشنا شویم. ارزان ترین نمای ساختمان لزوماً و غالباً بهترین نمای ساختمان نیست و این دو موضوع می‌توانند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشند.

اهمیت انتخاب نمای ساختمان

یکی از ملاک‌های اصلی انتخاب ساختمان خصوصاً اگر کاربری ساختمان مسکونی باشد، نمای ساختمان است. اولین عنصر، المان و مشخصه از هر ساختمانی که نظر و توجه شما را نسبت به یک ساختمان جلب می‌کند، بدون شک نمای آن است.

چه بسیاری از ساختمان‌ها وجود دارند که به‌دلیل نما و ظاهر نامناسب، دل مشتری را می‌زنند و مورد پسند واقع نمی‌شوند. از طرفی دیگر هم ساختمان‌هایی با ارزان ترین نمای ساختمان که زیبایی فوق العاده‌ای دارند و نظر شما را جلب می‌کنند.

با پیشرفت‌هایی که در حوزه متریال ساختمانی صورت گرفته است، نماهایی مانند نمای اکسپندد متال که واراد بازار شده‌اند. در کنار در نظر گرفتن شرایط اقتصادی سخت و بی‌ثبات حاکم بر مصالح ساختمانی، این روزها کار انتخاب بهترین نمای ساختمان که توجیه اقتصادی هم داشته باشد، کار دشواری است.

بهترین نما ساختمان از نظر پیمانکارها و مالکین، نماهایی هستند که هم زیبا و منعطف با سلیقه و هم از نظر اقتصادی، مقرون‌به‌صرفه باشند.

در ادامه با معیارهای مهم انتخاب نمای ساختمان ارزان آشنا خواهیم شد. فاکتورهای تأثیرگذار و مهم در انتخاب نمای ساختمان ساده کدام‌اند؟

معیارهای مهم انتخاب بهترین نمای ساختمان

انتخاب بهترین نمای ساختمان در دسته انتخاب‌هایی قرار می‌گیرد که تحت تأثیر عوامل چندگانه است.

سلیقه شخصی و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، بیشترین نقش را در انتخاب بهترین نمای ساختمان بازی می‌کنند. برای گروهی از افراد، ارزان ترین نمای ساختمان، بهترین نمای ساختمان است، به همین سادگی!

سادگی، شکیل‌بودن، مقرون‌به‌صرفه بودن، اصالت و زیبایی جزو ملاک‌هایی است که برای همه مهم است؛ اما هر متریالی ارزش‌ها و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

برای مثال برای اجرای نمای ساختمان ساده هم از آجر و هم از بلوک و سیمان می‌توان استفاده کرد.

ویژگی‌هایی مانند نحوه مراقبت، مدت زمان ماندگاری بدون نیاز به تعمیرات، درجه عایق‌بودن در برابر حرارت، برودت و سروصدا، نحوه شستشو و نظافت و موارد دیگر باعث می‌شوند که بتوانیم بین آجر و سیمان، دست به انتخاب بزنیم.

موارد زیر عواملی هستند که در انتخاب بهترین نمای ساختمان مؤثرند و با دخالت‌دادن هرکدام از این موارد، دایره انتخاب ما محدود و محدودتر خواهد شد.

  • نوع متریال به‌کاررفته در اجرای ساختمان
  • سیستم اجرای نما
  • متراژ نما و ابعاد کار
  • تعداد طبقات
  • ابعاد تراس‌ها و پنجره‌ها
  • موقعیت ساختمان و بافت کلی منطقه
  • ارتفاع نما
  • دوام و ماندگاری متریال
  • مقاومت نما در برابر عوامل آب‌وهوایی مانند حرارت، برودت، تگرگ و بارش، باد و طوفان
  • دستمزد کارگران
  • کاربری ساختمان
  • ایمنی نما و عدم ریزش آن
  • مراقبت و نگهداری آسان
  • تعادل رطوبتی
ارزان ترین نمای ساختمان

بررسی ارزان ترین نماهای ساختمان

حال که با عوامل تأثیرگذار در انتخاب بهترین نمای ساختمان ارزان ممکن آشنا شدیم، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با برخی از ارزان ترین نماهای ساختمانی نیز آشنا شویم.

تعدادی از ارزان ترین نمای ساختمانی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شرح زیر هستند:

نمای آجری

بدون شک همه ما با نمای آجری آشنا هستیم که یکی از بهترین و ارزان ترین نمای ساختمان است.

آجر یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی است که برای ساختن ساختمان‌هایی با کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جزو متریالی است که در کشور ما بومی محسوب می‌شود و به‌راحتی قابل تهیه است.

آجر از مقاومت بالایی در برابر حرارت، برودت و آتش‌سوزی برخوردار است.

امروزه آجرهای مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر زیبایی، رنگ، مواد اولیه، قیمت و ویژگی با یکدیگر تفاوت دارند و از جمله نماهایی است که برای اکثر ساختمان‌ها قابل اجرا است.

نمای سنگی

مرسوم‌ترین و رایج‌ترین نما در حال حاضر نمای سنگی است که هم زیبایی چشم‌نوازی دارد و از مقاوت بسیار بالایی در برابر عوامل خارجی و آب‌وهوایی برخوردار است.

سنگ‌ها خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. از جمله سنگ‌هایی که بیشتر از بقیه برای اجرای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ می‌توان به سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت و انواع سنگ‌های مصنوعی مانند سمنت پلاست، onyx، کورین، کوارتز و سنگ‌های تراورتن اشاره کرد.

اگر به‌دنبال ارزان ترین نمای ساختمانی هستید، دور نمای سنگی را خط بکشید، هرچند سنگ‌های مصنوعی از هزینه خرید، نصب، نگهداری، تعمیر و تعویض به مراتب کمتری نسبت به سنگ‌های طبیعی برخوردار هستند.

از سنگ به‌عنوان متریالی زینتی و قیمتی برای اجرای بهترین نمای ساختمان و نماهای داخلی ساختمان نیز استفاده می‌شود.

نمای استرچ متال

اکسپندد متال (expanded metal) یا استرچ متال (Stretch Metal)، نوع جدیدی از متریال ساختمانی است که تحول بزرگی را در ارزان ترین نمای ساختمان ایجاد کرده است. این متریال از آلیاژ فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم، مس، برنج، استیل و غیره تشکیل می‌شود.

اکسپندد متال برای اجرای نمای ساختمان و اجرای سقف کاذب مناسب است.

از این متریال همچنین به‌عنوان پوسته دوم نیز می‌توان استفاده کرد. پوسته دوم می‌تواند نقش محافظتی پوسته اول و نمای کلی ساختمان را ایفا کند، زیبایی بصری آن را افزایش دهد و جلوه‌ای خاص، منحصربه‌فرد و نایاب برای آن ایجاد کند که در کنار یک نورپردازی مناسب، حتی شب‌ها نیز مانند الماس بدرخشد.

استفاده از اکسپندد به عنوان بهترین و ارزان ترین نمای ساختمان این روزها بسیار رایج شده است و علت آن، زیبایی‌ها و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که این متریال با خود به نما اضافه می‌کند. این متریال یکی از ارزان ترین و بهترین نمای ساختمانی در دسترس است.

اکسپندد متال بهترین نمای ساختمان

نمای چوبی

جزو ارزان‌ترین نماهای ساختمانی است و به‌دلیل زیبایی ظاهری و طبیعی که دارند، نماهای ساختمانی منحصربه‌فردی را خلق می‌کنند.

البته اجرای نمای چوبی در مقایسه با نماهای سنگی، سیمانی و آجری چندان رایج نیست.

چوب‌هایی که برای نما مورد استفاده قرار می‌گیرند، تحت فرآیندهای شیمیایی و صنعتی مختلفی قرار می‌گیرند تا در برابر رطوبت، حرارت، برودت، آتش، انجماد، باد، تابش نور خورشید و رشد قارچ و کپک به یک مقاومت بالا و مناسب دست پیدا کنند.

نمای سیمانی

یکی از ارزان ترین نمای ساختمانی در دسترس، نمای سیمانی است و هم با سیمان سفید و هم سیمان شسته و رنگی قابل اجرا است؛ اما به‌دلیل عدم زیبایی ظاهری و عدم ماندگاری بالا، قطعاً در دسته بهترین نمای ساختمانی قرار نمی‌گیرد.

نمای ترمووود

یکی از انواع چوب‌های ساختمانی، ترمووود است که برای اجرای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترمووود به‌دلیل اینکه از طول عمر و ماندگاری بالاتری نسبت به چوب‌های ساختمانی دیگر برخوردار است، بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته است. استانداردهای

بالای این متریال باعث می‌شود که از این متریال در انواع ساختمان‌ها و انواع محیط‌ها بتوان استفاده کرد. این متریال جزو مصالح ساختمانی گران طبقه‌بندی می‌شود.

کدام نما برای ساختمان ما مناسب‌تر است؟

همان‌طور که اشاره شد، انتخاب نمای مناسب برای ساختمان بسته به عوامل مختلفی مانند بافت منطقه، بودجه در نظر گرفته‌شده و تعریف ما از زیبایی دارد.

آنچه مسلم است، نمای اکسپندد متال این روزها حسابی روی بورس است و به‌دلیل قیمت مناسب و زیبایی خاص و منحصربه‌فردی که دارد، کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به نمای ساختمانی غالب است.

اگر به‌دنبال تنوع هستید و زیبایی و ارزان‌بودن را با هم می‌خواهید، دایره انتخاب‌های شما تنها یک متریال را دربر می‌گیرد؛ اکسپندد متال.

اگر می‌خواهید نمای ساختمانی خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا خریداری کنید، با مشاورین توری سید در تماس باشید. در توری سید می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی رایگان بهره ببرید و محصول مورد نظر خود را در سریع‌تری زمان و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش انواع نمای اکسپندد متال می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *