انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند. همچنین عایق حرارتی ایجاد می‌کنند و فضاهای داخلی را از آب و هوا محافظت می‌کنند.

در حالی که در گذشته روکش چوبی تنها گزینه بود، در حال حاضر امکانات متعددی از جدیدترین متریال نما با مواد، رنگ‌ها، وزن، بافت‌، سیستم‌های لنگر انداختن و بسیاری از متغیرهای دیگر موجود است که نمای اکسپندد متال یکی از جدیدترین آن‌ها است.

در ادامه، به بررسی برخی از پرکاربردترین انواع متریال نمای ساختمان مورد استفاده برای پوشش می‌پردازیم.

ACM (مواد کامپوزیت آلومینیوم)

ACM نوعی از انواع متریال نمای ساختمان با استحکام بالا است که از یک پانل سه لایه، با دو صفحه آلومینیومی از پیش رنگ شده متصل به یک هسته پلی اتیلن (PE) تشکیل شده است.

پانل‌های ACM در فضای داخلی و خارجی، با ثبات ابعادی خوب، وزن کم و ظاهری زیبا که می‌توانند رنگ‌ها و بافت‌های بی‌پایانی داشته باشند، اعمال می‌شوند.

 

اکسپندد متال

یک نوع ورق فلزی است که برای ایجاد الگوی الماسی شکل بریده و کشیده شده است. این فرآیند سطح فلز را افزایش می‌دهد و آن را بادوام‌تر می‌کند. استرچ متال معمولاً برای کاربردهای معماری و صنعتی مانند نمای ساختمان، حصارهای امنیتی و حفاظ ماشین آلات استفاده می‌شود.

اکسپندد متال به عنوان جدیدترین متریال نما، در طیف گسترده‌ای از مواد، از جمله فولاد، آلومینیوم، و فولاد ضد زنگ در دسترس است و قابلیت سفارشی شدن را دارد. همچنین جزو ارزانترین نمای ساختمان بین گزینه‌های دیگر و رقبای خود به شمار می‌رود.

انواع اکسپندد متال

انواع مختلف آن بر اساس فرآیند تولید و ویژگی‌های محصول نهایی عبارتند از:

  • مسطح شده: این نوع فلز منبسط شده پس از فرآیند کشش صاف شده و سطحی صاف و یکدست ایجاد می‌کند.
  • برآمده: این نوع فلز منبسط شده پس از فرآیند کشش مسطح نشده است و در نتیجه سطحی برآمده ایجاد می‌کند.
  • استاندارد: این نوع فلز منبسط شده با استفاده از فرآیند تولید استاندارد ساخته می‌شود و در مواد مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ موجود است.
  • اکسپندد متال سنگین: این نوع فلز منبسط شده با استفاده از فلز ضخیم‌تر ساخته می‌شود. برای کاربردهایی طراحی شده است که به استحکام و دوام بیشتری نیاز دارند، مانند حصارهای امنیتی و حفاظ ماشین آلات.
  • توری لوزی آلومینیومی: این نوع فلز منبسط شده از آلومینیوم ساخته شده و سبک وزن، بدون جرقه و مقاوم در برابر خوردگی است.
استرچ متال

نمای استرچ متال چیست؟

این روزها فروش استرچ متال رونق بسیاری گرفته است. مخصوصا آنکه این متریال به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمای ساختمان به‌کار می‌رود. برای استفاده از آن در نما یک طرح و الگوی اغلب لوزی شکل و شبکه‌ای تهیه می‌شود. سپس به‌وسیله دستگاه، طرح را روی ورقه فلز پیاده می‌کنند و در نهایت این طرح سبک و جذاب را در ساختمان‌ نصب می‌کنند.

این نمای خاص در عین زیبایی دارای مزایای بسیار مثل هزینه کمتر و انتقال نور به داخل ساختمان است. نکته مهمی که در هنگام نصب استرچ متال در مناطق مرطوب باید درنظر بگیرید، آن است که در‌ این مناطق به‌دلیل بارش باران‌های فراوان باید از فلزات ضد زنگ استفاده شود تا نما، کیفیت خود را از دست ندهد.

نحوه نصب نمای استرچ متال

نصب استرچ متال به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هریک سبک اجرایی متفاوتی دارد‌. برای نصب این متریال می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

نصب به روش پیچ مستقیم

در‌ این شیوه با استفاده لوازمی مانند پیچ و مهره، ورق استرچ متال را ابتدا داخل پروفیل نبشی جوش می‌دهند و سپس روی پروفیل زیرسازی به‌طور مستقیم نصب می‌کنند.

نصب استرچ متال به‌ روش اتصالات غیرنمایان

در این شیوه نصب، ورق استرچ متال را به‌صورت ۹۰‌ درجه خم می‌کنند تا استحکام بیشتری داشته باشد. سپس به‌ صورت مستقیم روی پروفیل زیرسازی نصب می‌شود. بدین صورت اتصالاتی روی سطح نما دیده نخواهد شد.‌

نصب به روش نمایان

در این روش، در‌ ابتدا باید از قطعات فلزی برای پیچ به پروفیل زیرسازی استفاده ‌کنید.‌ سپس‌ استرچ متال را به‌طور مستقیم روی پروفیل‌ها پیچ ‌دهید‌.

نصب به روش هنگ

در روش هنگ از براکت‌های چکمه مانندی که در لبه اکسپندد متال نصب شده‌اند، استفاده می‌شود‌. ابتدا ورق را به پروفیل جوش می‌‌دهند و سپس با استفاده از پیج روی پروفیل زیرسازی نصب می‌‌کنند. 

    برای اطلاع از قیمت انواع استرچ متال می‌توانید با شماره ۶۶۱۳۸۶۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

    ورق استرچ متال چیست؟

    استرچ متال‌هایی که در بازار به‌فروش‌ می‌رسند از ورق‌های فلزی خامی که توسط دستگاه کشش و برش داده می‌شوند، به‌دست می‌آیند. این فرایندی که توسط دستگاه انجام می‌شود به ورق‌های فلزی استحکام می‌بخشد تا بتوانند بارهای سنگین را تحمل کنند.

    این ورق‌ها بسیار سبک هستند و نصب آن‌ها نیز آسان است. به‌همین‌دلیل، روز به روز با استقبال بیشتری روبرو می‌شوند.

    ورق اکسپندد متال دارای انواع مختلفی از جمله گریتینگ، گریتینگ کت واک، استاندارد و دیزاینر است که هر یک ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به‌خود را دارند.

    مشخصات ورق استرچ متال

    اگر قصد دارید از نمای استرچ متال استفاده کنید، اطلاع از مشخصات این متریال به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. برخی از مهم‌ترین مشخصات ورق اکسپندد متال که باید به آن توجه کنید، می‌پردازیم:

    ضخامت

    عاملی مهم و تعیین‌کننده در دوام و ایستایی ورقه‌های اکسپندد است که از یک میلیمتر شروع می‌شود. نوع فلز نیز در تعیین ضخامت آن تاثیرگذار است. به‌طور مثال، ضخامت ورقه‌های آلومینیومی باید از آهن بیشتر باشد تا به دوام و ایستایی آهن برسد.

    چشمه

    اگر به مراکز‌ فروش استرچ متال سر ‌بزنید، ورق پانچ را مشاهده خواهید کرد. به حفره‌های داخل این ورقه‌ها چشمه می‌گویند که در ابعادی از ۲ تا ۱۵ سانتی‌متر طراحی و‌ تولید می‌شوند.

    پایه

    حفره‌هایی که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند دارای فاصله‌ای هستند که به آن پایه می‌گویند. این فاصله از ۰.۵ تا ۲ سانتی‌متر باتوجه به نوع طراحی متغیر است.

    وزن

    وزن ورقه‌های متال به عوامل مختلفی مانند فلز، چشمه و ضخامت آن بستگی دارد. به‌طور مثال، وزن ورقه‌های آهنی به ضخامت ۴ میلیمتر با وزن ورقه‌های آلومینیومی به همین ضخامت و با چشمه‌های یکسان کاملاً متفاوت است‌. 

    ابعاد

    عرض استرچ متال به‌دلیل ورقه‌های موجود در بازار نمی‌تواند از ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی‌متر بیشتر شود، اما طول‌ آن‌ها می‌تواند در ابعاد دلخواه باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از ورق‌هایی با عرض کمتر باید آن‌ها را با دستگاه، برش بزنید.

    فروش استرچ متال در توری سید

    توری سید یکی از اولین و بزرگترین تولیدکننده‌های انواع ورق استرچ متال است که از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده است. این شرکن امکان تولید انواع محصولات و توری‌های سفارشی با متریال و طراحی موردنظر شما را دارد.

    یکی از مزیت‌های اصلی خرید استرچ متال از توری سید، دریافت مستقیم محصولات از کارخانه است که به شما کمک می‌کند بدون واسطه و با بهترین قیمت خرید خود را انجام دهید.

    برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با شماره تلفن ۰۲۱-۶۶۱۳۸۶۰۰ تماس بگیرید.

    جستجو در مقالات

    آخرین مطالب

    معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

    معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

    برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

    طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

    طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

    اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

    ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

    ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

    از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

    مطالب مرتبط

    نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

    نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

    نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

    ۲ دیدگاه ها

    1. عبداله حاجى غفورى

      ازاين فراورده ميتوان در گره سازى هاى معمارى استفاده كرد!؟
      طرح گره را با اكسپندد متال روى نما وصل كنيم وبا شيشه رنگى طراحى معمارى ايرانى را فراهم آوريم؟

      پاسخ
    2. عبداله حاجى غفورى

      نماهاى اجرا شده را با جزئيات مربوطه برايم ارسال فرماييد!؟ممنون
      من هـيچ آشايى با اين فراورده ندارم.

      پاسخ

    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *