بهترین روش های مقاوم سازی نمای ساختمان

مقاوم سازی نمای ساختمان بهترین راه برای پایداری نمای سازه و همچنین امنیت افراد در حال گذر از کنار سازه شما است. محکم سازی سنگ نما روش‌های مختلفی دارد. هرکدام از این روش‌ها با توجه به نمای استفاده‌شده در ساختمان شما انتخاب می‌شود.

طبیعی است راه‌های مقاوم‌سازی برای هریک از مصالح ساختمانی با دیگری متفاوت است. در کشور ما، برخی نماها کاربرد بیشتری در ساخت سازه‌ها دارند و بهتر است راه‌های مقاوم‌سازی آنها را بدانید.

چرا سازه شما به مقاوم سازی نمای ساختمان نیاز دارد؟

دلایل مختلفی مانند موارد زیر باعث شده تا مقاوم ساختن نمای ساختمان در کشور ما، به موضوعی جدی تبدیل شود:

  • اسکوپ یا ثابت و مهار نشدن سنگ‌ها بر روی نمای سازه.
  • بی‌دقتی در اجرای نمای ساختمان و خطاهای اجرایی.
  • استفاده از مصالح نامرغوب در نماکاری ساختمان.
  • نشست سازه.
  • وارد شدن ضربه به سنگ‌های به‌کاررفته در نما ، به‌دلایلی مانند بازسازی داخلی ساختمان یا موارد دیگر.
  • استفاده از سیمان خشک در پشت سنگ‌های نمای سازه در زمان نماکاری ساختمان.

مقاوم سازی نمای ساختمان

بهترین راه‌های مقاوم سازی نمای ساختمان کدام هستند؟

نخستین گام برای مقاوم سازی نمای ساختمان، شناسایی نمای مورد نظر شما است. پس از آن، بهترین راه مقاوم ‌سازی نمای سازه مورد نظر شما انتخاب می‌شود:

محکم سازی نمای ساختمان از راه پیچ و رولپلاک کردن:

بهترین راه برای مقاوم‌ سازی نمای ساختمان های سنگی و سرامیکی، بهره بردن از پیچ و رولپلاک است. فاصله بین پیچ‌‌ها بر روی سنگ‌های نما بستگی به اندازه و وزن سنگ‌ها دارد. محکم ‌سازی سنگ نما با این روش، خطر افتادن سنگ‌ها را برطرف می‌کند.

البته روش دیگری هم در مقاوم‌سازی سنگ‌ها و سرامیک‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شود. در این روش که کمتر معمول است، سنگ‌های نما با بست‌های مقاوم‌ساز ال‌شکل و گرد به بدنه سازه محکم می‌شوند.

تقویت نمای ساختمان:

تقویت نمای سازه راه دیگری برای محکم سازی نما است. باید از راه‌های مختلف جلوی انتقال وزن سازه به دیوار و نمای ساختمان را بگیریم. در همین راستا، کارشناسان ما میزان اتصال ابتدا و انتهای دیوارها به ستون‌های نزدیک آن را به کمترین اندازه ممکن می‌رسانند.

این کارشناسان برای کاستن از شدت نیروی واردشده به دیوار‌ها، با تجهیزات ویژه‌ای بخش‌هایی از نواحی اتصال دیوار به ستون‌ها و سقف را در کنج دیوارها برش می‌دهند. پس از پاک کردن نازک‌کاری و سفت‌کاری‌های پیشین، بخش خالی به‌وجود‌آمده را با مواد سبک پر می‌کنند. پس از آن نیز به ترمیم بخش‌های تخریب‌شده می‌پردازند.

بازسازی نما:

گاهی نمای سازه شما به‌اندازه‌ای فرسوده شده یا زیبایی خود را از دست داده که در کنار مقاوم ‌سازی، نیاز به بازسازی هم دارد.

انتخاب بهترین نمای ساختمان جایگزین برای چنین سازه‌هایی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. پیشنهاد می‌کنیم از مشاوران ما در این زمینه بهره ببرید.

مقاوم نمای ساختمان با نمای استرچ متال

یکی از راه‌های بازسازی نمای سازه پس از مقاوم‌سازی، بازسازی آن با نمای اکسپندد متال است. برای بازسازی نمای سازه شما با توری لوزی نیازی به خراب کردن نمای قبلی نیست. کارشناسان ما ابتدا نمای قدیمی سازه شما را بازرسی می‌کنند. در صورت نیاز به مقاوم‌سازی، بهترین راه را برای محکم ساختن آن انتخاب و اجرا می‌کنند. پس از آن روی نمای سازه شما را با انواع توری فلزی می‌پوشانند.

کارشناسان ما برای نماکاری ساختمان با نمای اکسپندد، صفحه‌هایی از آلیاژ فلزات آهن، آلومینیوم، مس و استیل مورد استفاده قرار می‌دهند. این صفحه‌های فلزی برش‌های منظمی می‌خورند تا نقش‌های زیبا و منحصربه‌فردی به نمایش بگذارند.

 

بازسازی نمای ساختمان های آجری

در چند دهه گذشته نسل جدیدی از آجرهای تزئینی ساختمانی به نما ساختمان‌ها راه پیدا کردند. نمای سازه‌های آجری در گذشت زمان، و به‌دلیل باران‌های اسیدی و دیگر عوامل طبیعی فرسایش می‌یابند. به این ترتیب، این سازه‌ها هم نیاز به مقاوم‌سازی پیدا می‌کنند.

بندکشی دوباره بهترین راه محکم سازی نمای ساختمان آجری شما است. بندکشی آجرها را در جای خود محکم می‌سازد و از افتادن آنها جلوگیری می‌کند.

محکم سازی نمای ساختمان کامپوزیت

بسیاری از ساختمان‌ها را با نمای کامپوزیت می‌پوشانند. در نمای کامپوزیت، از ترکیب مواد مختلف برای پوشش‌دهی نمای ساختمان استفاده می‌شود.

مقاوم سازی نمای ساختمان کامپوزیتی با کمک از شاسی‌کشی و آهن‌کشی زیر نما صورت می‌گیرد. در پایان نیز فاصله بین کامپوزیت‌ها را با استفاده از نوارهای پلاستیکی یا فوم پر می‌کنند. آب‌بندی فاصله‌های بین کامپوزیت‌ها هم محکم سازی نمای کامپوزیتی را کامل می‌کند.

مقاوم سازی نمای ساختمان سیمانی

اگر نماهای سیمانی دارای زیرسازی مناسب نباشند، تبله کردن و ریزش پوسته سیمانی را به دنبال دارند. نمای سیمانی باید بر روی بستری اجرا شود که قابلیت چسبندگی به سیمان را داشته باشد.

یکی از بهترین روش‌های محکم سازی نمای ساختمان سیمانی، استفاده از مصالح مختلف آب‌بندی و تزریق فوم پلی یورتان است.

 

زمان مناسب برای مقاوم سازی نمای ساختمان

در محکم سازی سنگ نما، یک نکته را به خاطر داشته باشید! صبر نکنید تا قطعه‌ای از سنگ‌های نما جدا شود یا سست شدن نمای سازه را به چشم ببینید. پیش از بروز هر اتفاقی، نمای سازه شما باید به‌وسیله کارشناسان بازبینی شود تا در صورت نیاز، به مقاوم‌سازی آن اقدام کنید. البته زمانی حدودی برای اقدام به بازسازی نماهای مختلف مشخص است که می‌توانید آن را از کارشناسان ما بپرسید.

محکم سازی نمای ساختمان با توری سید

ما از مواد و مصالح مختلفی به ویژه محصولات توری نما برای نماکاری سازه‌های شما استفاده قرار می‌کنیم. استفاده از هریک از این مواد باید زیر نظر کارشناسان نماکاری ساختمان باشد. نماکاری غیرکارشناسی و غیرمسئولانه خطرهای زیادی برای سازه و افرادی که از کنار آن عبور می‌کنند، به همراه دارد.

بهترین راه برای مقاوم‌سازی نمای سازه یا انتخاب نمایی محکم و ماندگار برای آن، مشورت با کارشناسان ما در شرکت توری سید است.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۴ دیدگاه ها

  1. شرکت جهان فرود

    ممنون از محتوای بسیار خوبتون. ما سازنده هستیم و این مطالب خیلی بدردمون میخوره.
    بیزحمت راجع به پیچ و رلپلاک سنگ نما هم بنویسید تشکر.

    پاسخ
    • توری سید

      سلام وقت بخیر
      ممنون بابت نگاهتون. چشم حتماً

      پاسخ
    • نیو پیج

      سلام وقتتون بخیر
      مواد نانو فقط عایق رطوبتی هستن؟ ما دنبال عایق حرارتی هستیم….

      پاسخ
  2. عایق نما

    بنظرم برای یک نمای ساختمان مقاوم باید فرد سازنده و یا معمار بلدباشه. مقاوم سازی ساختمان رو میشه با محلوط عایق عای ساختمانی انجام داد.

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *