تفاوت توری سرندی و توری پرسی چیست؟

تفاوت توری سرندی و توری پرسی ممکن است شما را هم سردرگم کرده باشد. تمیز دادن این دو نوع توری از یک‌دیگر، برای کسی که دانش فنی کافی ندارد کار ساده‌ای نیست.

بین این دو نوع توری، علی‌رغم شباهت‌های موجود، تفاوت‌های فاحشی نیز به چشم می‌خورد و همین تفاوت‌ها است که هریک از این توری‌ها را مناسب انجام کارهای مشخص کرده است.

در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی تفاوت توری سرندی و توری پرسی، به بیان شباهت آن‌ها و نیز کاربرد منحصربه‌فردشان بپردازیم.

آشنایی با توری پرسی

برای شناخت تفاوت توری سرندی و توری پرسی، پیش از هر کار باید تعریف دقیق هریک از این محصولات آشنا شویم. بیایید با توری پرسی شروع کنیم.

توری پرسی چیست؟

توری پرسی، که به آن فنس پرسی یا توری مشبک هم گفته می‌شود، یکی از پراستفاده‌ترین انواع توری‌های فلزی است.

برای تولید توری پرسی، مفتول‌های موج دار به صورت تار و پود در هم تنیده می‌شوند تا یک توری فلزی زیبا ایجاد شود. به همین دلیل است که به این نوع توری، توری بافتنی هم می‌گویند.

توری پرسی براساس جنس مفتول و ضخامت آن و همچنین اندازه‌ی چشمه‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که هریک کاربردهای متنوع و گسترده‌ای در صنعت دارند.

آشنایی با توری سرندی

توری سرندی، یکی دیگر از انواع توری‌های فلزی است. این نوع توری، با درهم تنیدن مفتول‌ها به صورت تار و پود شکل می‌گیرد و بیشتر برای سرند کردن مواد در صنایع گوناگون به کار می‌رود.

با توجه به نوع مفتول‌ها و مواد اولیه‌ی استفاده شده در ساخت توری سرندی، می‌توان از آن برای رفع نیاز شرکت‌های مختلفی استفاده کرد.

تقاوت توری پرسی و توری سرندی

مروری بر شباهت‌های توری سرندی و توری پرسی

همان‌طور که از تعریف توری سرندی و توری پرسی برمی‌آید، این دو محصول شباهت زیادی به هم دارند. به گونه‌ای که حتی بسیاری از افراد ممکن است نتوانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند.

اما به طور خلاصه، مهم‌ترین شباهت‌های این دو عبارتند از:

  • هر دو توری، موج‌دار هستند، زیرا از مفتول‌های موج‌دار ساخته می‌شوند.
  • نصب این محصولات آسان و بی‌دردسر بوده و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • هر دو نوع توری، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم‌اند.
  • از هر دو نوع توری در صنایع مختلف و برای جداسازی و فیلتر کردن استفاده می‌شود.
  • هر دو نوع توری، با چشمه‌های مربع و مستطیل شکل در بازار موجودند.

مروری بر تفاوت توری سرندی و توری پرسی

حالا که متوجه شباهت بسیار زیاد این دو نوع توری با هم شدیم، بیایید سراغ تفاوت‌ها برویم و نگاهی دقیق به آن بیندازیم:

  • برای محکم شدن و ثابت ماندن بافت توری سرندی، تار و پود را به هم جوش می‌دهند. در صورتی که در ساختار توری پرسی هیچ‌گونه جوش خوردگی وجود ندارد.

 

  • تفاوت دوم به مواد سازنده برمی‌گردد. برای ساخت توری‌های سرندی از مس، نیکل و آلومینیوم نیز استفاده می‌شود. حتی شما می‌توانید توری سرندی پلاستیکی (از جنس پی وی سی، پلی اتلین و پلی پروپین) را هم در بازار پیدا کنید. این در حالی است که توری پرسی تنها با استفاده از مفتول فولادی تولید می‌شود.

 

  • سومین تفاوت، مربوط به میزان انعطاف و استحکام است. توری سرندی نسبت به پرسی منعطف‌تر است و در نتیجه استفاده از آن در فضاهای مختلف آسان‌تر خواهد بود. اما در مقابل، توری پرسی استحکام بیشتری دارد و مقاوم‌تر است.

 

  • قیمت توری سرندی نسبت به توری پرسی پایین‌تر است و در جایی که استفاده از این توری‌ها تفاوتی ندارد، استفاده از توری سرندی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

 

  • در نهایت توری پرسی در مقایسه با توری سرندی، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ‌زدن دارد که این به قابلیت گالوانیزاسیون آن برمی‌گردد.

مشاوره خرید توری سرندی و پرسی

اگر قصد خرید توری سرندی یا پرسی را دارید، لازم است پیش از هرچیز به نیاز خود توجه کنید تا بتوانید به محصولی با بهترین کیفیت دست یابید.

کارشناسان فروش ما می‌توانند با مشاوره‌ی رایگان به شما در انتخاب بهترین محصول یاری رسانند. تنها کافی است با ما در تماس باشید.
شماره‌های تماس:

۰۲۱-۶۶۳۱۸۰۶۹
۰۲۱-۶۶۱۳۱۲۵۸
۰۲۱-۶۶۱۳۸۶۰۰
۰۲۱-۶۶۱۳۸۷۰۰

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه یک نوع توری فلزی است که برای ساخت گابیون استفاده می شود. این نوع توری گابیون از مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده است.

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

توری گالوانیزه از تعدادی سیم تشکیل شده است که به هم پیچیده شده و بافته شده‌اند. پیچش سیم‌های فلزی به هم، شبکه‌ای از کانال‌های ریز را در فلز ایجاد می‌کند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *