توری مش ریز بافت چیست؟ کاربردها، مزایا و انواع

توری مش ریز بافت نوعی توری فلزی است که از اتصال میلگردهای فولادی با قطر ۲ تا ۴ میلی متر به صورت مربعی به یکدیگر ساخته می‌شود. چشمه‌های این توری موسوم به مش ریز بافت یا سبک، معمولاً از ۳ تا ۲۰ سانتی‌متر هستند و به دلیل ظرافت و استحکام بالا، قیمت مناسب و سهولت نصب در صنایع مختلف کاربرد دارد.

کاربردهای توری مش ریز بافت

مشهای ریز بافت به دلیل ظرافت و استحکام بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف هستند. در ساخت سازه‌های بتنی، غربالگری مواد غذایی، ساخت تجهیزات پزشکی و صنعتی کاربردهای زیادی دارد.

از مهم‌ترین کاربردهای این نوع توری صنعتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ساختمان ‌سازی

از توری مش ریز بافت در ساختمان‌سازی برای تقویت بتن استفاده می‌کنیم. این توری به عنوان یک شبکه در میان بتن قرار گرفته و از ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کند.

همچنین از مش‌های ریز بافت در ساخت دیوارها، سقف‌ها، کف‌ها و سایر سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.

صنایع غذایی

این توری خاص برای غربالگری مواد غذایی و جداسازی ناخالصی‌ها از مواد غذایی مانند گندم، برنج، حبوبات و سبزیجات استفاده می‌شود. این نوع مش سبک همچنین برای جداسازی مواد غذایی از یکدیگر مانند جداسازی دانه‌های گندم از دانه‌های جو کاربرد دارد.

صنایع پزشکی

مش توری ریز بافت در صنایع پزشکی برای ساخت تجهیزات پزشکی مانند ایمپلنت‌ها و دریچه‌های قلبی استفاده می‌شود. این توری به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارد، گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت انواع تجهیزات پزشکی که نیاز به ظرافت دارند، به‌شمار می‌آید.

ساخت تجهیزات و اقلام صنعتی

مش جوشی ریز بافت را برای ساخت تجهیزات صنعتی ظریف مانند توری فیلتر به کار می‌بریم.

همچنین از این توری جوشی برای جداسازی ذرات ریز از هوا یا مایع مانند فیلترهای هوا در خودروها و سپرهای محافظ در صنایع غذایی نیز استفاده می‌شود.

توری مش ریز بافت

مزایای استفاده از مش ریز بافت چیست؟

توری مش ریز بافت به دلیل مزایای فراوانی که دارد، گزینه مناسبی برای استفاده در پروژه‌های مختلف است. ۳ مورد از مهمترین این کاربردها عبارتند از:

  • ظرافت: مش‌های ریز بافت به دلیل قطر کم میلگردها دارای ظرافت بالایی هستند.
  • استحکام: توری‌ ریز بافت به دلیل اتصال محکم میلگردها به یکدیگر دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است.
  • دوام: در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم هستند و از طول عمر خوبی برخوردارند.

انواع توری مش ریز بافت کدامند؟

انواع توری مش از لحاظ اندازه چشمه به انواع توری مش ریز بافت و درشت بافت تقسیم می‌شوند که کاربردهای مختلفی دارند.

انواع توری‌های مش سبک نیز بر اساس جنس، نوع اتصال و شکل تقسیم‌بندی می‌شوند.

انواع مش ریز بافت بر اساس جنس

  • توری فلزی ریز بافت فولادی: این نوع توری ریز بافت مستحکم و بادوام و برای کاربردهای سنگین مانند ساخت و ساز و صنایع مناسب است.
  • توری مش آلومینیومی: سبک و مقاوم در برابر خوردگی، برای کاربردهای سبک مانند حصارکشی و کشاورزی مناسب است.
  • مش گالوانیزه: مقاوم در برابر خوردگی، برای کاربردهای عمومی مناسب است.
  • توری مش استیل: بسیار مقاوم در برابر خوردگی و فرسایش، برای کاربردهای خاص مانند تجهیزات پزشکی و غذایی مناسب است.

انواع مش ریز بافت بر اساس نوع اتصال

به لحاظ نوع اتصال این توری‌ها به انواع توری جوشی و توری بافته شده تقسیم می‌شوند که در شکل‌های رولی و پانلی تولید و عرضه می‌شوند.

تفاوت توری ریز بافت و درشت بافت چیست؟

توری ریز بافت و درشت بافت دو نوع توری مش هستند که بر اساس اندازه چشمه‌ها از یکدیگر متمایز می‌شوند. چشمه‌ به فضاهای خالی بین میلگردهای توری گفته می‌شود.

توری ریز بافت دارای چشمه‌های کوچک معمولاً کمتر از ۱ سانتی‌متر است که برای جداسازی ذرات ریز مانند ناخالصی‌ها از مواد غذایی، سیمان و سایر مواد استفاده می‌شود.

توری درشت بافت دارای چشمه‌های بزرگ‌تر و بیش از ۱ سانتی‌متر است و برای کاربردهای عمومی مانند حصارکشی، تقویت بتن و سایر کاربردهایی که نیاز به استحکام کمتری دارند استفاده می‌شود.

به طور کلی توری ریز بافت از استحکام بالاتری نسبت به درشت بافت برخوردار هست و قیمت بالاتری نیز دارد.

انتخاب نوع توری مش مناسب بستگی به عوامل مختلفی مانند کاربرد، شرایط محیطی و بودجه دارد.

کارشناسان توری سید می توانند براساس نیازهای کاربردی شما نوع توری مناسب را پیشنهاد دهند. برای ارتباط می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۱۳۸۶۰۰

۰۲۱-۶۶۱۳۸۷۰۰

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

تفاوت بین مش سیمی و مش جوشی چیست؟

تفاوت بین مش سیمی و مش جوشی چیست؟

مش جوشی و مش سیمی دو نوع مختلف از مش یا توری هستند که در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، کشاورزی، صنعت، و هنر استفاده می‌شوند. این دو نوع مش از نظر نحوه ساخت، مواد استفاده شده و اندازه تفاوت‌هایی دارند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *