توری پانچ چیست؟ مشخصات، انواع و کاربردها

توری پانچ یا توری مشبک یکی از محبوب‌‌ترین محصولات فلزی در بازار بوده که از جنس فولاد ساده یا فولاد کم کربن است. این نوع توری کاربردهای بسیار زیادی در ساخت تجهیزات صنعتی دارد. از این محصول می‌توانید به عنوان فیلتر برای عبور ذرات ریز استفاده کنید.

یکی از زیباترین و رایج‌ترین کاربردهای این نوع توری ‌ها استفاده در معماری به منظور فضا سازی خارجی است.

چگونگی تهیه و تولید توری پانچ

تولید توری پانچ معمولاً به دو روش دستی و اتوماتیک صورت می‌گیرد. این نوع توری‌ها از صفحه‌های فولاد نورد سرد، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و … ساخته می‌شوند. ساخت این نوع توری در ابتدا با استفاده از یک ورقه فلزی صاف با قطر مناسب آغاز می‌گردد. در مرحله بعد با استفاده از غلطک مشبک دوار ورق ها با دقت خاصی سوراخ می‌شوند. از یک روش دیگر به نام پرس برای شکل دادن به ورق پانچ نیز استفاده می‌شود. در روش پرس، ورق فلزی کاملاً در جای خود فیکس شده و حرکت نمی‌کند. با این روش ورقی را که دارای طرح‌های برجسته‌ای می‌باشد بر روی ورق زیری پرس شده و سوراخ‌های مد نظر را به راحتی شکل می‌دهد.

روش پرس یک روش بسیار کارآمد بوده و با استفاده از آن می‌توانید سطح وسیعی از ورق‌ها را به بهترین شکل پانچ کنید. در ساخت و تولید انواع توری و پانچ متریال‌های دیگری همچون آلومینیوم، برنج، آهن، گالوانیزه و فولاد سهیم هستند.

استفاده از لیزر یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های موجود جهت تولید ورق مشبک است. این روش نسبت به دیگر روش‌ها از نظر قیمت گران‌تر است. استفاده از لیزر نسبت به روش‌های دیگر برتری‌های بسیاری دارد. سوراخ‌های پانچ شده در این فرآیند یکنواخت بوده و در لحظه می‌توانید بر فرآیند کنترل کاملی را داشته باشید.

کاربردهای توری پانچ یا مشبک

به جرات می‌توان گفت توری پانچ یک نوع توری همه کاره محسوب می‌شود. به گونه‌ای که امروزه از این نوع ورقه‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این توری‌ها قدرت بسیار بالای آن‌ها در مقایسه با وزن سبک آن‌ها می باشد.

همچنین از دیگر قابلیت‌های این محصول پرکاربرد می‌توان به قابل تنظیم ‌بودن، رنگ‌آمیزی آسان، قیمت مناسب و ایده آل و چند منظوره بودن آن‌ها اشاره کرد. داشتن این ویژگی و قابلیت‌ها این محصول را به یک انتخاب رایج برای افراد تبدیل نموده است. با انتخاب این نوع توری به راحتی می‌توانید کارایی، زیبایی و قدرت را در کنار هم مشاهده کنید.

یکی دیگر از کاربردهای این محصول استفاده در نما ساختمان و زیبا سازی آن می‌باشد. توری پانچ ساخته شده با ورق پانچ استیل یک محصول پر کاربرد در کل دکوراتیو به شمار می‌آید. همچنین این توری‌ها در مصارف صنعتی همچون فیلتر سازی بسیار پرکاربرد و قابل استفاده هستند.

از فیلتر پانچ استیل به منظور صاف کردن سیالاتی همچون روغن و نفت استفاده می‌شود. از این محصول پرکاربرد می‌توانید در صنایع مختلفی همچون صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنایع نیروگاهی آب استفاده نمایید.

فیلتر پانچ استیل بسیار پر مصرف بوده و در اندازه‌های مختلف و متناسب با تقاضای شما مشتریان در مجموعه توری سید تولید و به بازار عرضه می‌شود.

از دیگر کاربردهای این محصول پرطرفدار می‌توان به استفاده آن به عنوان جاذب صدا در دیوار ساختمان‌‌ها و سقف کاذب اشاره کرد. در واقع این نوع توری‌ها به عنوان کاهش دهنده صدا و ارتعاش در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین از این نوع توری‌ها به منظور ساخت درب و پشت درب‌های پارکینگ، حذف نقاط کور فروشگاه و طبقه بندی قفسه‌ها اشاره کرد.

استفاده در صنایع غذایی و نوشیدنی از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می‌آید. به گونه‌ای که از این ورق‌های مشبک در پرس میوه و سبزیجات، انواع خشک کن‌ها، دستگاه‌های مرتب سازی و مزارع پرورش ماهی به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این توری می‌توان به استفاده از آن جهت ساخت سقف و دیواره‌های آسانسور اشاره داشت.

آشنایی با توری پانچ استیل

توری پانچ از نظر متریال دارای انواع مختلفی همچون استیل، فولاد، گالوانیزه، پلی استر (فقط توری) و آهن است. این توری‌ها به دلیل داشتن مزایا و قابلیت‌های خاص همچون نسوز بودن، ضد زنگ بودن و ضد اسید بودن در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین این ورق‌های پانچ یا مشبک دارای اشکال هندسی مختلفی بوده که عبارتند از: ورق پانچ گرد، مربع، شش ضلعی، ورق پانچ شکافدار، ورق پانچ تزئینی، مستطیلی، بیضی، کشویی، ورق مشبک گیشنیزی، لوزی و ستاره‌دار.

گریدهای شناخته شده انواع توری پانچ استیل یا ورق پانچ استیل شامل گرید استیل ۳۰۴ ضد زنگ، گرید استیل ۳۱۶ ضد اسید و گرید استیل ۴۸۴۱ نسوز می‌باشد. از ورق پانچ استیل به راحتی می‌توانید در محیط‌های مرطوب استفاده کنید. زیرا دارای مزیت‌های مهمی همچون دوام و پایداری، کاهش دوباره کاری نصب توری و کاهش هزینه ریالی است.

 

نگاهی بر قابلیت‌ها و مزایای توری مشبک

توری ورق مشبک از مزیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری برخوردار می باشد. این نوع ورق‌ها در اندازه و اشکال مختلفی تولید می‌شوند. با استفاده از این ورق‌ها به طور قابل توجهی می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید.

عملکرد عالی صوتی و کنترل ارتعاش از دیگر مزیت‌های استفاده از توری مشبک به شمار می آید. این ورقه‌ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و حرارت برخوردار هستند. سطوح این ورق‌ها ضد زنگ بوده و خوردگی در آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

در ضمن با استفاده از این محصول به راحتی می‌توانید نور خورشید و انواع اشعه را مهار کرد. با استفاده از این نوع ورق‌ها می‌توانید یک سایبان به همراه تهویه هوا بسازید. توری ساخته شده با این نوع ورق، بهترین جایگزین برای توری گابیون محسوب می‌شود. زیرا از جمله بهترین توری‌ها برای تصفیه و فیلترینگ به شمار می‌رود.

آشنایی با فاکتورهای مهم در خرید و قیمت توری پانچ

یکی از نکاتی که قبل از خرید توجه خریداران را به خود جلب می کند و به یک دغدغه برای آن‌ها تبدیل شده عدم اطلاع از تفاوت قیمت توری پانچ توسط تولید کنندگان مختلف است.

در حالت کلی قیمت توری پانچ یا مشبک به فاکتورها و عوامل متعددی بستگی دارد. نوع جنس ورق پانچ یکی از این عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار و مهم به شمار می‌آید. به طور مثال قیمت توری پانچ استیل از قیمت توری پانچ روغنی بیشتر است.

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت این نوع توری ضخامت ورق پانچ است. به هر اندازه که توری پانچ استیل ضخامت بیشتری داشته باشد از قیمت بیشتری نیز برخوردار می‌باشد. همچنین نوع سوراخ توری ورق از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این محصول محسوب می‌شود. سوراخ توری معمولا در شکل‌های مربع، دایره، ستاره، لوزی و … طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. شما می توانید متناسب با نوع کاربری و نیاز خود یکی از شکل ها را انتخاب و خریداری نمایید.

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت نهایی این نوع توری می‌توان به ابعاد و تعداد این ورق‌ها اشاره کرد. در صورتی که ورق‌های سفارشی از تعداد و ابعاد بیشتری برخوردار باشند قیمت نهایی آن‌ها بیشتر خواهد بود.

در خرید توری پانچ باید به این موارد ذکر شده توجه و دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

می‌توانید برای سفارش و خرید انواع توری پانچ یا مشبک با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و سفارش خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بازار دریافت کنید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

نتیجه ای یافت نشد

صفحه مورد نظر شما یافت نشد. جستجوی خود را اصلاح کنید، یا از ناوبری فوق برای یافتن پست مدنظر استفاده نمایید.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *