توری چیست؟ قیمت، انواع و کاربردهای آن

توری یکی از وسایلی است که کاربردهای متنوع و فراوانی دارد. شاید برخی از افراد با شنیدن نام توری فلزی فکر کنند که فقط به‌عنوان حفاظ‌هایی در اطراف ساختمان استفاده می‌شود، در حالی که این وسیله تنوع بسیار زیادی دارد؛ حتی می‌توانید برای سرند کردن یا تعیین مرز محل کار از آن استفاده کنید. امروزه انواع توری از توری ریز تا درشت ساخته می‌شوند که با کمی دقت و اطلاعاتی که در این مقاله در مورد قیمت توری، انواع آن و کاربردهای هر یک به شما ارائه می‌شود، می‌توانید به‌راحتی مدلی را که مناسب نیازتان است خریداری کنید.

توری چیست؟

توری نوعی شبکه فلزی به‌هم‌چسبیده است که از بافته شدن سیم‌های مفتولی یا برش ورق‌های فلزی تولید می‌شود. این موضوع در تمام مدل‌های آن، یکسان است.

در بیشتر مواقع توری فلزی مشبک برای حفظ امنیت و ایجاد حریم خصوصی در ساختمان‌ها یا زمین‌های مختلف بدون حصار کاربرد دارد.

توری فلزی محصولی است بسیار پرکاربرد که در صنایع و محل‌های مختلفی دیده می‌شود. انواع توری در جنس‌های متنوع و در اندازه‌های مختلفی از نظر طول، عرض و قطر (در نوع مفتولی) به بازار عرضه می‌شوند.

نکات مهم در خرید و قیمت توری

در زمان خرید توری باید به چندین نکته بسیار مهم توجه کنید. بهتر است که این پارامترها را برای خود تعریف کرده و سپس وارد بازار شوید، زیرا تنوع بسیار زیاد است. این موارد به شرح زیر است:

قیمت توری فلزی

قیمت توری با توجه‌ به کاربردی که دارد، انتخاب می‌شود؛ مثلاً قیمت توری فلزی ریز در مقایسه با مدل‌های دیگر متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال مدل حصاری از مدل مرغی قیمت بیشتری دارد، به همین دلیل اگر از توری حصاری برای ایجاد قفس حیوانات استفاده کنید، فقط پول خود را هدر داده‌اید.

وزن توری

در زمان خرید توری وزن آنها باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که اختلالی در عملکرد پروژه ایجاد نکند. برای مثال اگر از مدل گابیون با وزن کم استفاده کنید در ساخت قطعات پیش‌ساخته سرعت بسیار خوبی خواهید داشت. همچنین کار را برای سازنده این قطعات راحت‌تر خواهید کرد. اما در همین پروسه ساخت قطعات پیش‌ساخته و آماده، اگر از مدل مفتولی با قطر بالا استفاده کنید، وزن قطعات بسیار زیاد می‌شود. به این ترتیب ساخت قطعات صرفه اقتصادی نخواهد شد.

ابعاد چشمه

از دیگر پارامترهایی که در هنگام خرید توری فلزی اهمیت بسیار زیادی دارد، شکل و فرم شبکه یا چشمه آن است.

انواع توری در اشکال مختلف مثل دایره، لوزی، متوازی‌الاضلاع، شش‌ضلعی و حتی به صورت سفارشی برای مصرف و فروش تولید شده و وارد بازار می‌شوند.

باتوجه‌به نوع استفاده و کاربردی که از این توری‌ها انتظار دارید باید ابعاد چشمه را تعیین کنید تا در کار شما خللی ایجاد نشود.

کاربرد توری فلزی

این که برای چه کاری قصد استفاده از توری فلزی دارید، بسیار مهم است. قبل از خرید باید حتماً نوع کاربرد آن را مشخص کنید.

اگر به صورت دائمی قصد استفاده از این محصول دارید، باید جنس باکیفیت را انتخاب کنید. اینکه در محیط کاری شما از چه لوازمی استفاده می‌شود نیز در انتخاب نوع توری بسیار تاثیرگذار است.

برای ثبت سفارش و خرید انواع توری می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

انواع توری از نظر متریال مصرفی

انواع توری فلزی با توجه ‌به متریال مصرفی که از آن ساخته شده است، به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • مفتولی
  • ورقه‌ای

انواع توری از نظر بازار فروش

پس از دسته‌بندی‌کردن توری طبق مواد اولیه‌ای که در تولید آن استفاده می‌شود، نوبت دسته‌بندی انواع توری طبق بازار فروش آنها می‌رسد. مهم‌ترین مدل دسته‌بندی به شرح زیر است:

توری لوزی یا اکسپندد متال

یکی از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع توری است. برای ساخت این شبکه‌های فلزی لوزی شکل، مواد باید به‌صورت هم‌زمان شکاف داده شده و کشیده شوند و با یک حرکت فرم داده شوند.

در این مدل، ورق فلز قطع و کشیده می‌شود و در نهایت به‌صورت الگوی منظم لوزی مانند تولید می‌شود.

به دلیل این که توری لوزی قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالایی دارد از آن‌ها برای ساخت انواع سازه‌های فلزی استفاده می‌کنند.

توری استنلس استیل

در واقع توری استیل سیم‌های ضد زنگی هستند که بافتی به‌صورت تاروپود دارند. جنس این مدل، مفتول‌های استیل است که با جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند.

در بیشتر مواقع شکل هندسی آن‌ها مربعی است. مدل استیل بیشتر برای مواردی استفاده می‌شود که گرما و حرارت در آن‌ها بسیار بالا است.

توری جوشی

از پرکاربردترین محصولات در بین انواع توری‌ها است. از توری جوشی در موارد متعددی مانند حصارکشی، سرند، کشاورزی، ساختمان‌سازی، پروژه‌های عمرانی و غیره استفاده می‌شود.

توری پرسی

این مدل شبکه‌های مربعی یا مستطیلی دارد و در موارد بسیار زیادی استفاده می‌شود. این نوع توری بیشتر از همه از نظر ساختار و شکل ظاهری، به توری پانچ شباهت دارد. از توری پرسی در ساخت سبدهای فلزی، استفاده در سرندهای صنعتی و تولید قفس‌های حیوانات وحشی و غیره استفاده می‌کنند.

این مدل را می‌توانید با نام‌هایی مانند: بافتی، مشبک و فنس پرسی نیز در بازار بیابید. محصولات این توری، سنگین و بادوام هستند و می‌توان برای طولانی‌مدت روی آن‌ها حساب کرد.

از جمله کاربردهای این توری فلزی می‌توان به پروژه‌های عمرانی، معماری، پتروشیمی و غربالگری و غیره اشاره کرد.

این محصول در سایزهای مختلفی از جمله ۲ تا ۶ میلی‌متر تولید می‌شود و بیشتر از همه در ابعاد ۲*۱ و به‌صورت تاروپود درهم‌تنیده می‌شود. برخی از این بافت‌ها عبارت‌اند از:

  • بافت موج‌دار عادی
  • موج‌دار حصیری
  • بافت موج‌دار هلندی

توری سرندی

می‌توان این مدل توری را به ورق‌ پانچ تشبیه کرد. این توری فلزی از ترکیب‌شدن مفتول‌های به‌هم‌بافته شده تولید می‌شود.

برای این که از استقامت و استحکام خوبی برخوردار باشد، این مفتول‌ها را به همدیگر جوش می‌دهند. همان‌طور که از اسم آن مشخص است، مهم‌ترین کاربرد مدل سرندی، سرند و غربال کردن است.

توری گابیون

این مدل شباهت بسیار زیادی به توری مرغی دارد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو مدل در نوع بافت چشمه‌های آن است. گابیون چشمه‌هایی دارد که با سه دور تابیده شدن مفتول به‌دور هم تولید می‌شود.

علاوه‌برآن ضخامت سیم مفتول‌هایی که در گابیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، خیلی بیشتر از ضخامت سیم مفتول در مدل مرغی است.

توری فرنگی (بچه گابیون)

فرنگی دقیقاً گابیون است با تفاوت کمی در مورد دامنه قطر مفتول‌هایی که در آن به‌کاررفته و نسبت به توری گابیون کمتر است. از این توری‌ها در ساختمان‌های در حال ساخت و نیمه‌کاره برای جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند.

خرید توری از توری سید

شرکت توری سید یکی از پیشروها و مبتکران توسعه و ساخت محصولات توری در ایران است که از سال ۱۳۹۱ مشغول به فعالیت گسترده در این زمینه شده است. این شرکت در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان  و پخش کنندگان بسیار معتبر انواع توری در ایران است.

اگر قصد خرید انواع توری از جمله توری جوشی، اکسپندد متال، پانچ و استیل با بهترین کیفیت و بالاترین تنوع را دارید می‌توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۳۱۸۰۶۹
۰۲۱-۶۶۱۳۱۲۵۸
۰۲۱-۴۴۷۱۷۴۶۵
۰۲۱-۴۴۷۵۹۶۱۴

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه یک نوع توری فلزی است که برای ساخت گابیون استفاده می شود. این نوع توری گابیون از مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده است.

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

توری گالوانیزه از تعدادی سیم تشکیل شده است که به هم پیچیده شده و بافته شده‌اند. پیچش سیم‌های فلزی به هم، شبکه‌ای از کانال‌های ریز را در فلز ایجاد می‌کند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *