سقف استرچ متال چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف‌های فلزی در دهه ۱۸۸۰ به‌عنوان راهی مقرون‌به‌صرفه برای پوشاندن دیوار و سقف بودند. بعدها زمانی‌که پانل‌های فولادی خام با فلز ترکیب شدند، اصلاح محاوره‌ای سقف‌های کاذب فلزی به‌وجود آمد. اکثر پانل‌ها از فولاد فلزی با ضخامت ۱/۱۰۰ اینچ ساخته می‌شوند و به‌طور باورنکردنی بسیاری از الگوهای تاریخی حدود ۷۰ سال پیش رواج پیدا کرده است.

اکنون انتخاب گسترده‌تری از مواد، رنگ‌ها و روکش‌های کارخانه‌ای وجود دارد که با ترکیب روش‌های مختلف و مناسب‌تر برای تولید پانل‌ها و سقف کاذب استفاده می‌شود. این تنوع این فرصت را در اختیار معماران و طراحان قرار داده است که مجموعه‌ای از ایده‌ها را برای تضاد نوری بین سقف به‌ویژه سقف کاذب و فضای اطراف آن طراحی کنند.

سقف استرچ متال یکی از محبوب‌ترین و ارزانترین سقف کاذب است که به‌دلیل فرم خاص پانل‌های فلزی طرح‌دار روی آن کاربرد گسترده‌ای دارد. بیایید با همدیگر دقیق‌تر بررسی کنیم که سقف استرچ متال چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف استرچ متال چیست؟

سقف کاذب استرچ متال که با نام‌ سقف اکسپندد متال نیز شناخته می‌شود، نوعی سقف کاذب از جنس اکسپندد متال است که در طراحی و معماری ساختمان برای فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی سقف های کاذب استرچ متال با روشی سازگار با محیط زیست و صرفه‌جویی در منابع و با استفاده از فرآیندهای پانچ و کشش تولید می‌شوند. همچنین این سقف‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند که نصب، تعمیر و نگه‌داری از آن‌ها بسیار راحت است.

سقف استرچ متال

روش ساخت سقف های استرچ متال

ورق اکسپندد متال در این فرآیند کشیده و برش داده می‌شود و سپس روی آن الگوی توری لوزی پرس می‌شود.

در واقع فرآیند استاندارد تولید استرچ متال بدین‌صورت است که ورق‌های سبک مانند ورق پانچ روغنی، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیومی و غیره ابتدا برش داده و سپس کشیده می‌شوند. سپس در دستگاه پرس قرار می‌گیرند تا ردیف‌هایی یک‌دست از یک الگوی الماس ایجاد کنند. در این فرآیند به ورق اجازه گردش هوا داده می‌شود اما اجازه این‌که فلز استحکام و دوام خود را از دست بدهد، را ندارد.

بر خلاف انواع دیگر روش‌های تولید پانل استرچ متال استاندارد به محض اینکه در پرس ساخته شد به محصول نهایی تبدیل می‌شود که می‌توان آن را در اندازه‌ و وزن‌های مختلف تولید کرد.

ویژگی ها و مزایای سقف کاذب استرچ متال

سقف کاذب اکسپندد متال ویژگی‌ها و مزایایی متعددی را برای انواع ساختمان فراهم می‌سازد که بارزترین آن‌ها عبارتند از:

  • وزن سبک اما استحکام، دوام و مقاومت بالا در برابر وزن و ضربه
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • فراهم کردن امکان توزیع عالی نور، تهویه و بو به‌دلیل طراحی منحصربه‌فرد
  • طراحی چشمگیر فضا به‌دلیل ساختار زیباشناسی اکسپندد
  • فرآیند تولید کارآمد به‌دلیل داشتن کمترین ضایعات
  • انعطاف‌پذیری بالا در طراحی نوآورانه، ساختار و اندازه
  • رسانای عالی الکتریسیته، شار مغناطیسی و گرما
  • سازگار با محیط زیست

معایب سقف کاذب استرچ متال

در حالی که سقف‌های کاذب اکسپندد متال مزایا و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کنند اما مانند هر محصول دیگری معایبی نیز دارند که شامل موارد زیر می‌شود.

  • عایق صوتی و حرارتی ضعیف
  • مقاومت پایین در برابر مناطق ساحلی و رطوبت

برای ثبت سفارش و خرید انواع سقف کاذب می‌توانید با شماره ۶۶۱۳۸۶۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای سقف کاذب استرچ متال چیست؟

پانل اکسپندد متال که یک ورق مشبک فلزی و طرح دار است به‌ تنهایی کاربرد گسترده‌ای دارد و برای تجهیزات یا دستگاه‌های حفاظتی در بخش صنعتی و خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف استرچ متال قابلیت ترکیب با پرداخت‌های سطحی مانند پانل‌های باز، بسته و طرح‌های مش را نیز دارد. تنوع تقریباً بی‌نهایتی از ساختار، اندازه‌ و گزینه‌های طراحی را ارائه می‌‌دهد. علاوه بر این امکان نصب چراغ یا سایر وسایل تزئینی در فضای خالی سقف کاذب استرچ متال امکان‌پذیر است که می‌توان برای فضاهای خارجی از آن‌ها استفاده کرد.

به‌دلیل ویژگی‌های متعدد، سقف اکسپندد متال کاربردهای گسترده‌ای دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • طراحی‌های دکوراسیون داخلی، خارجی و نما ساختمان
  • ساختمان‌های اداری برای ایجاد ظاهری مدرن و شیک
  • رستوران‌ها و هتل‌ها برای افزودن یک عنصر معماری متمایز
  • مراکز خرید برای ظاهر زیبا، جریان هوا و نور
  • پنهان کردن سیستم‌های روی سقف مانند سیستم تهویه، HVAC، چراغ‌ها و سیستم اعلام حریق
  • استفاده از ورق اکسپندد متال برای پروژه‌هایی که نصب و تعمیر آسان و مونتاژ راحت نیاز دارند. مانند سیستم عایق، کانال کشی، نورپردازی، شبکه‌های کامپیوتری، سیستم هوا و غیره
  • محصور کردن محل کار و تجهیزات در برابر سرقت و تخریب

جهت دریافت مشاوره و خرید سقف کاذب استرچ متال باکیفیت و قیمت عالی، می‌توانید با کارشناسان توری سید در تماس باشید:

۰۲۱-۶۶۱۳۸۶۰۰
۰۲۱-۶۶۱۳۸۷۰۰

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

اگر با دیوار کاذب و مدل‌های مختلف آن آشنا نیستید در این مطلب با ما همراه باشید تا انواع دیوار کاذب ارزان و مدرن را به شما معرفی کنیم.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *