مزایای توری لوزی کششی در چیست؟

به جرأت می‌توان گفت که گاهی اوقات استفاده از یک فناوری ساده به مراتب کاربردی‌تر از محصولاتی است که دارای فناوری‌های پیچیده هستند. کاربرد توری لوزی کششی یا توری اکسپندد متال نیز مصداق همین جمله است، یک فناوری ساده اما کاربردی در صنعت. در این یادداشت کوتاه مزایای این نوع تورهای فلزی را بررسی می‌کنیم.

توری لوزی کششی و ویژگی‌های آن

این محصول فنس لوزی نیز شناخته می شود و نام دیگر آن توری لوزی یا اکسپندد متال می‌باشد؛ رایج‌ترین شکل تولید توری یک مشبک لوزی است که به طور همزمان شکاف و کشش مواد را به یک حرکت انجام می‌دهد. در واقع باید گفت که توری لوزی یک ورق از فلز است که برش داده شده و با یک الگوی منظم لوزی یا الماسی شکل به شکل تور طراحی می‌شود.

از خصوصیات این توری‌ها آن است که قابلیت شکل پذیری بالایی دارند و می‌توان از آنها در ساخت انواع سازه‌های فلزی استفاده کرد. از توری‌های لوزی به عنوان نرده و یا پشتیبان سازه های گچی یا مصالح ساختمانی استفاده می‌شود، این توری کششی به گونه‌ای طراحی شده است که هرگز به طور کامل قطع و وصل نمی شود؛ به همین دلیل بسیار مقاوم و دارای توانایی حمل بار سنگین می‌باشد.

با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که از توری فلزی لوزی بیشتر در کف‌پوش‌ها، کف پله‌ها، پل‌های عابر پیاده و تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این نوع توری‌ها می‌توان به استحکام بسیار بالا در مقایسه با سایر توری‌ها اشاره کرد. همچنین به خاطر وزن نهایی بسیار کمتری که نسبت به ابعاد مشابه در ورق فلزی داشته و نیز دارای ضایعات بسیار کمتری نسبت انواع توری‌های پانچ شده هستند، قیمت توری‌ لوزی از توجیه اقتصادی بسیار مناسب‌تری برخوردار می‌باشند.

از جمله دیگر خصوصیات این محصول می‌توان به ضد لغزش و یخ زدگی، نظافت آسان و عبور مناسب جریان هوا آن اشاره کرد.

 تنوع در جنس توری لوزی

جنس توری لوزی با توجه به شرایط و کاربردی که دارد تعیین می‌شود و در ساخت آن از آلیاژ و فلزهای مختلفی بهره می‌گیرند. بیشتر فلزاتی که در تولید توری اکسپندد متال استفاده می‌شوند فلزاتی کاربردی نظیر فولادهای ضد زنگ، فولاد و ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق اسید شور، آلومینیم و … هستند.

مهم ترین علت استفاده از فولاد در تولید توری لوزی مقاومت بالای این فلز می‌باشد زیرا این مقاومت و استحکام بالا با توجه به کاربرد توری لوزی کششی مهم ترین فاکتور و ویژگی آن خواهد بود.

توری اکسپندد متال چه کاربردهایی دارد

از توری‌های لوزی می‌توان در دکوراسیون داخلی ساختمان، صنعت فیلتر سازی، توری نمای ساختمان، پل‌های عابر پیاده، کف پله های آهنی، پاگردها، پشت درب‌های پارکینگ، انواع حفاظ و حصارکشی ها و دیگر موارد عمرانی و به خصوص در صنعت نفت و گاز، مخابرات و ساختمان استفاده کرد. ضمن این که کاربردهای فراوانی نیز در ساخت انواع  پل‌های روگذر، سقف کاذب، انواع فنس‌های محافظ و جداکننده، نورگیرها و نور شکن ها، فیلترهای هوا، صدا و . . . دارند.

یک نکته مهم: دقت در انتخاب نوع و مقدار

در اکثر کارخانه‌های تولیدی امکان سفارش توری مشبک فلزی با اندازه سوراخ‌های دلخواه در صورت بزرگ بودن حجم سفارش وجود دارد، باید توجه داشته باشید که هرچقدر تراکم شکاف‌ها یا سوراخ‌های موجود در توری لوزی کششی بیشتر باشد حجم فلز به کار رفته در آن نیز بیشتر خواهد بود، این مسئله روی افزایش وزن و قیمت توری لوزی تاثیرگذار است ضمن این که در حجم‌های بالا مشکلات حمل و نقل را نیز به همراه خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره برای سفارش انواع توری لوزی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. (اینجا را کلیک کنید)

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه ها

  1. امین نسیب

    توری کششی چه فرقی با توری لوزی داره؟

    پاسخ
    • توری سید

      سلام وقتتون بخیر
      توری کششی و و توری لوزی هر دو از نوع توری های اکسپندد متال هستند و نام های مختلفی هستند که در ایران استفاده می شود. جنس ورق و ضخامت توری لوزی یا توری کششی یا توری لوزی کششی بسته به کاربردشان انتخاب می شوند.

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *