مش مفتولی چیست و انواع آن کدامند؟

مش مفتولی یا توری مفتولی (Wire mesh) یک نوع متداول صفحه فلزی است که از ردیف های موازی و ستون‌های متقاطع سیم تشکیل شده است. ورق مش مفتولی به صورت نامحدودی از اشکال و اندازه‌ها و انواع مختلفی از مواد و آلیاژهای فلزی مانند کربن استیل یا استنلس استیل تولید می‌شود.

روند تولید مش مفتولی

دو نوع متداول توری مفتولی عبارتند از: توری جوشی و توری بافته شده.

هر دو نوع مش با بیرون کردن یک میله، لوله یا سیم فلزی از طریق تعدادی قالب که به‌طور متوالی کوچک‌تر هستند، ساخته می‌شوند. سپس این سیم‌های نازک‌ روی یک قرقره پیچیده می‌شوند. سیم بعداً از طریق دستگاه صاف کننده عبور داده می‌شود و برای قسمت بعدی فرآیند به طول‌های دلخواه بریده خواهد شد. سیم‌های متقاطع معمولاً با جوش یا بافندگی به یکدیگر متصل می‌شوند.

مش یا توری جوش داده شده

مش مفتولی جوش داده شده (Welded Wire Mesh) از یک سری مفتول‌های موازی و عمود بر هم تشکیل شده است که در فواصل مساوی قرار گرفته‌اند و در تقاطع‌ها جوش داده می‌شوند. هنگامی که سیم به اندازه مورد نظر کشیده شد، به دستگاهی وارد می‌شود که ردیف‌های متعدد مفتوا را در محل تقاطع آنها به هم جوش می‌دهد.

همانطور که مش از طریق دستگاه تغذیه می‌شود، یک خط موازی از جوش‌ها به طور همزمان در محل خطوط عمود ایجاد می‌شود. سپس محل تلاقی بعدی سیم‌ها از طریق دستگاه جوش داده می‌شود و این روند ادامه می یابد و هر ردیف سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. هنگامی که شبکه به طول مورد نظر رسید، توسط دستگاه برش داده می‌شود و در نتیجه یک ورق از شبکه سیمی صاف و سفت و سخت جوش داده می‌شود.

مش مفتولی (Wire mesh)

مش سیم بافته شده

مش سیمی بافته شده (Woven wire mesh) مانند یک پارچه بافته‌شده دارای مجموعه‌ای از سیم‌های متقاطع است. به طور معمول، مفتول بالا و زیر سیم‌های عمود بر هم بافته می‌شوند و یک ورق مسطح تشکیل می‌دهند.

بر روی مش مفتولی بافته شده هیچ جوشی وجود ندارد. درعوض، آنها را به دستگاهی شبیه ماشین بافندگی وارد می‌کنند. سپس سیم‌ها به سمت معکوس خم می‌شوند و سیم بعدی از طریق الگوی دستگاه وارد می‌شود. دستگاه این روند را تا رسیدن به ابعاد مورد نظر ادامه می‌دهد و سپس ورق مش سیمی تکمیل شده به اندازه دلخواه برش می‌یابد.

کاربردهای مش مفتولی

مش جوش داده شده و مش بافته شده در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند. چندین کاربرد عبارتند از:

نرده های ایمنی، تقویت بتن، وسایل روشنایی گرفته تا فیلتر هوا استفاده می شود.

  • نرده‌های ایمنی
  • صافی و غربالگرها
  • فیلتر هوا
  • موانع ایمنی ماشین آلات و تجهیزات
  • آرماتور بتنی
  • قفسه‌ها
  • قفس حیوانات

مشاوره خرید انواع توری جوشی

اگر قصد خرید مش یا توری جوشی را دارید، لازم است پیش از هرچیز به نیاز خود توجه کنید تا بتوانید به محصولی با بهترین کیفیت دست یابید.

کارشناسان فروش ما می‌توانند با مشاوره‌ی رایگان به شما در انتخاب بهترین محصول یاری رسانند. تنها کافی است با ما در تماس باشید.
شماره‌های تماس:

۰۲۱-۶۶۳۱۸۰۶۹
۰۲۱-۶۶۱۳۱۲۵۸
۰۲۱-۶۶۱۳۸۶۰۰
۰۲۱-۶۶۱۳۸۷۰۰

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *