کاربردهای توری مش چیست؟

یکی از انواع محصولات فولادی، توری مش است که در اندازه و سایزهای متنوع طراحی و تولید می‌شود و قابل استفاده در موقعیت‌های زیادی است.

این محصول در دو نوع ریز و درشت تولید می‌شود که هر کدام از آن برای مصارف گوناگون به کار می‌رود.

اگر اطلاعات کافی در مورد این محصول ندارید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کاربرد توری مش آشنا کنیم.

ساخت سقف‌ و تیرچه

سقف و تیرچه از جمله اجزای ساختمان هستند که بیشتر از سایر اجزا در معرض بار کششی قرار دارند. به همین دلیل مسلح کردن آن‌ها در برابر بارهای کششی اهمیت می‌یابد.

توری مش موجب افزایش استحکام تیرچه و سقف‌های کامپوزیتی در برابر این بارها می‌شود.

فونداسیون بتنی

فونداسیون یک سازه همواره در معرض بارهای استاتیکی و دینامیکی قرار دارد.

توری جوشی در فونداسیون استفاده شده و موجب افزایش استحکام و مقاومت فونداسیون می‌شود. توری مش ممکن است بسته به طراحی و صلاحدید طراح، در شبکه بالایی یا شبکه پایینی فونداسیون قرار گیرد.

ساخت دیوارها

یکی از مزایای استفاده از توری فلزی، کاهش مصرف میلگرد است. گاهی اوقات دیوارها بارهای زیادی را تحمل می‌کنند و در طراحی آن‌ها نیاز به استفاده از میلگردها با تعداد بالا است. اما استفاده از تعداد زیاد میلگرد مشکلاتی را در زمان بتن‌ریزی به وجود می‌آورد.

از این رو، معمولا شماره میلگرد‌ها را افزایش داده و در قسمت زیرین دیوار برشی از توری مش استفاده می‌شود.

کاربردهای توری مش

کف طبقات و پارکینگ‌ها

به طور کلی، بتن در برابر تنش‌های کششی مقاومت بسیار کمی دارد. به همین دلیل استفاده از بتن ممکن است در ساختمان‌سازی مشکلاتی مانند ترک زدگی به همراه داشته باشد.

با استفاده از کاربرد توری مش به همراه بتن، می‌توان مقاومت بتن را به اندازه قابل‌توجهی افزایش داد که موجب عملکرد بهتر بتن کف و دیوارها در برابر تنش‌های کششی وارده به سازه می‌شود.

ساخت استخر و سازه‌های بتنی

توری‌های مشی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. یک کاربرد توری مش استفاده از آن در ساخت استخر و سازه‌های بتنی مختلف است.

ساخت کانال، راه‌ها و جاده‌ها

از اصلی‌ترین کاربرد های توری مش، می‌توان به مسلح کردن بتن در ساختمان‌ سازی اشاره کرد.

در شرایط عادی، بتن تحت تنش کششی ضعیف عمل می‌کند، به همین علت استفاده از توری باعث افزایش مقاومت و دوام بتن می‌شود. کاربرد توری مش در ساختمان‌سازی، مساله‌ای آشکار است اما این توری‌ها علاوه بر ساختمان‌سازی در ساخت راه‌ها و جاده‌ها هم کاربرد دارند.

ایجاد حصار و نرده

کاربرد توری مش بسته به اندازه چشمه، ضخامت و ساده یا آجدار بودن میلگردها ممکن است موارد متنوعی را شامل شود. با توجه به مقاومت بالای این توری ها که حاصل از جوش نقطه‌ای در آن‌ها است، می‌توان از آن‌ها برای ایجاد حصار و نرده‌های محکم و مطمئن در مکان‌های مختلف استفاده کنید.

پل سازی و سد سازی

پل‌ها و سدها از جمله سازه‌های پراهمیت هستند که بحث استحکام در مرحله طراحی‌ آن‌ها چالش‌برانگیز است. از این رو، یک کاربرد توری مش، پل و سد سازی است.

ساخت سیلو

معمولا برای ساخت سیلوهای بتنی از توری‌ مش استفاده می‌شود. این موضوع موجب افزایش مقاومت سیلو در برابر بارهای وارده به خصوص بارهای کششی می‌شود.

از دست ندهید: مش مفتولی چیست و انواع آن کدامند؟

جلوگیری از ریزش خاک

یک مورد دیگر از کاربرد توری مش، جلوگیری از ریزش خاک در گود برداری است. در زمان گودبرداری برای پی‌سازی ساختمان یا هر ساخت و سازی، احتمال ریزش خاک از اطراف محل گودبرداری وجود دارد. در چنین مواردی استفاده از توری مش می‌تواند جلوی ریزش خاک را گرفته و مانع از بروز مشکلات و افزایش هزینه پروژه‌ها شود.

مشاوره سفارش و خرید توری مش از توری سید

همانطور که گفتیم این محصول در جنس‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. بهتر است قبل از انتخاب توری برای انجام هر کاری با متخصصان و کارشناسان در این زمینه مشورت کنید. زیرا به عنوان مثال برای استفاده از این توری در سازه، اندازه نادرست و اشتباه توری می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکل و بروز شکست در ساختار بتن و معماری شما شود.

جهت دریافت مشاوره و خرید توری مش از توری سید می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۳۱۸۰۶۹

۰۲۱-۶۶۱۳۱۲۵۸

۰۲۱-۶۶۱۳۸۶۰۰

۰۲۱-۶۶۱۳۸۷۰۰

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *