شکل و الگوهای رایج ورق پانج(مشبک)

ورق پانچ یک ورق فلزی است که با دستگاه پانچ یک سری سوراخ روی آن ایجاد شده است. آنها مزایای متعددی نسبت به ورق‌های فلزی ساده دارند. وزن آن‌ها سبک‌تر است و قدرت کششی و جریان عبور مایع را از خود به خوبی فراهم می‌کنند.

ورق‌های پانچ فلزی ترکیبی ارزشمند از زیبایی شناسی و کاربردی بودن را ارائه می‌دهند.

این عناصر را می توان به طور گسترده‌ای سفارشی تولید کرد و الگوهای متنوعی در دسترس دارند. فلز پانچ شده می‌تواند به یک سازه کمک کند تا ظاهری به یاد ماندنی داشته باشد.

در مقاله “۶ دلیل برای استفاده از ورق های پانچ فلزی” به برخی از مهم‌ترین مزایایی که ورق‌های پانچ فلزی ارائه می‌کنند اشاره کردیم. در این مطلب برخی از الگوهای جذاب این ورق که می‌توانند به طور منحصربه‌فرد در جذابیت پروژه‌های شما کمک کنند را مرور کنیم.

شکل و الگوهای رایج ورق پانچ

معیارهای انتخاب یک الگوی خاص چیست؟

سه ویژگی اصلی وجود دارد که باید هنگام انتخاب طرح مناسب برای یک ورق در نظر گرفت: ناحیه باز، اندازه سوراخ و هندسه سوراخ.

ناحیه باز نشان دهنده این است که چه مقدار از فلز در طی فرایند پانچ از بین رفته است. در نتیجه بر وزن ورق تأثیر می‌گذارد. همچنین این پارامتر مقدار هوا یا مایعی که می‌تواند از ورق عبور کند را تعیین می‌کند.

اندازه سوراخ مسلماً اندازه موادی را مشخص می‌کند که می‌توانند از ورق عبور کنند. همچنین اندازه سوراخ میزان نفوذپذیری ورق فلزی را تعیین می‌کند. 

هندسه سوراخ معمولاً از سه نوع اصلی تشکیل شده است. می‌توان از میان سوراخ‌های گرد، سوراخ‌های مربعی و الگوهای اختصاصی انتخاب کرد. هر شکل هندسی هدف منحصر به فردی دارد و برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الگوهای رایج ورق:

پیدا کردن الگوی مناسب می‌تواند زیبایی‌ و کاربرد عملی را کاملاً با هم هماهنگ کند. این قضیه باعث می‌شود که پروژه شما دقیقاً همانطور که می‌خواهید باشد. 

این هفت شکل و الگوهای رایج ورق مشبک را در ذهن داشته باشید و به یاد داشته باشید که گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.

شبکه و مربعی:

این یک الگوی تکراری با ظاهر زیبا است. به طور کامل به شبکه‌های مربع شکل محدود نمی‌شود، بلکه می تواند مستطیل یا هر شکل مشابه شبکه ای دیگری نیز باشد.

با گزینه‌های فراوانی که برای انتخاب اندازه و فاصله سوراخ‌های مربعی دارید، بابت آکوستیک و حفظ حریم خصوصی خود دیگر نگرانی نداشته باشید.

طراحی لانه زنبوری:

این الگو به طور گسترده‌ای برای کاربردهای مختلف داخلی و خارجی استفاده می شود.

یک الگوی لانه زنبوری را می‌توان به صورت داخلی و خارجی، در سراسر یا کل نما یا در سایر کاربردها به عنوان صفحه نمایش و حصار استفاده کرد. با اندازه‌های مختلف الگو، ورق‌های لانه زنبوری بسیار متنوع هستند.

الگوی مربعت:

الگوی مربعت یا مش شامل سوراخ‌های کوچکی است که نزدیک به هم جمع شده‌اند. این الگو دارای جزئیات ظریف و پیچیده‌ای است. آنها همچنین به عنوان محافظ صفحه نمایش شخصی و داربست پنجره استفاده می‌شوند. اندازه مش را می‌توان سفارشی انتخاب کرد.

طرح شاه ماهی:

شاه ماهی یک الگوی همیشه محبوب است که در کاربردهای کلاسیک و معاصر دیده می شود.

از نظر ورق‌های فلزی، ردیف‌های زیگزاگی مستطیل یا متوازی الاضلاع، طرحی از نظر بصری دلپذیر ایجاد می‌کنند که منظم و مرتب است. اما زمانی که بیننده وقت صرف می‌کند تا دقیق‌تر نگاه کند، پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. شاه ماهی به راحتی در کاربردهای مختلف به خصوص به عنوان ورق ضد آفتاب استفاده می‌شود.

طرح هلال:

الگوی هلال با استفاده از سوراخ‌های دایره‌ای با اندازه‌های مختلف، حسی از نشاط را ارائه می‌دهد که در سبک‌های منظم‌تری مانند سوراخ‌های لانه زنبوری و شبکه‌ای دیده نمی‌شود. 

ساخت و نصب این الگوی چشم نواز تا حدی پیچیده است. می‌توان از آن در کاربردهای مختلفی مانند توری نما استفاده کرد.

برای ثبت سفارش و خرید انواع شکل و الگوهای اختصاصی ورق پانچ می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

ورق پانچ ارزان یکی از انواع ورق‌های فلزی است که به دلیل قیمت پایین آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *