تفاوت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ (استنلس استیل)

در نگاه اول ممکن است تفاوت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل به چشم نیاید، اما این دو تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. بسیاری از صنایع از فولاد ضد زنگ و آلومینیوم یا هر دو در ساخت سازه‌ها و قطعات استفاده می‌کنند.

در ساخت توری‌های مختلف مانند توری لوزی از آلومینیوم و توری استیل از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. نگاهی به تفاوت‌های اساسی بین این دو به شما در انتخاب فلز مناسب کمک می‌کند.

خوردگی

استنلس استیل و آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم هستند. هر دو معمولاً در صنایع غذایی و ظروف پخت و پز استفاده می‌شوند.

ظروف آلومینیومی خاصیت رسانایی گرمایی کارآمدی دارند، اما ظروف استیل ضد زنگ به دلیل ماهیت غیر واکنشی‌اش با مواد غذایی ترکیب نمی‌شوند.

استحکام

فولاد ضد زنگ استحکام بسیار بیشتری دارد، اما آلومینیوم وزن سبک تری دارد.

وزن

همان طور که اشاره شد آلومینیوم نسبت به فولاد ضد زنگ فلزی وزن سبک‌تری دارد و جریان الکتریکی را به خوبی هدایت می‌کند.

آلومینیوم برای کاربردهایی که وزن سبک مورد نیاز است، یک گزینه اقتصادی است. به همین دلیل است که در صنایعی مانند ساخت هواپیما و دوچرخه استفاده می‌شود.

هزینه

معمولاً قیمت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ با کیفیت مشابه به ازای هر کیلوگرم یکسان است، اما سبک‌تر بودن آلومینیوم، اغلب آن را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

رسانایی

استنلس استیل هادی جریان الکتریسیته بسیار ضعیفی است، در حالی که آلومینیوم رسانای الکتریکی بسیار خوبی است.

به همین ترتیب، وقتی صحبت از گرما می‌شود، آلومینیوم رسانای بهتری است. با این حال، فولاد ضد زنگ را می‌توان در دماهای بالا استفاده کرد.

چکش خواری

برش، کشش و دستکاری با آلومینیوم نسبتاً آسان‌تر است. شما می‌توانید آلومینیوم را بدون شکستن آن خیلی راحت‌تر از فولاد ضد زنگ خم کنید که یکی از مهم‌ترین تفاوت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ است.

جمع بندی

در انتها، با وجود تفاوت آلومینیوم و فولاد ضد زنگ رقابت بی‌سابقه‌ای برای استفاده از هر دو در صنایع مختلف وجود دارند. فولاد ضد زنگ استحکام بیشتری دارد و آلومینیوم مقرون به صرفه‌تر است.

با درک دقیق این تفاوت‌ها می‌توانید برای کاربردهای مورد نیاز خود انتخاب بهتری داشته باشید.

برای ثبت سفارش و خرید انواع توری استیل می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل که با نام لوله آهنی نیز در بازار شناخته می‌شوند، از ترکیب کردن آهن و کربن در کنار سایر افزودنی‌ها نظیر منگنز و عناصر دیگر ساخته می‌شود.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *