تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ چیست؟

پاسخ ساده این است که استیل ۳۰۴ حاوی ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل است در حالی که استیل ۳۱۶ حاوی ۱۶٪ کروم ، ۱۰٪ نیکل و ۲٪ مولیبدن است. مولیبدن برای مقاومت در برابر خوردگی در برابر کلریدها (مانند آب دریا و نمک های یخ زدایی) اضافه می‌شود.

تشخیص استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ از یکدیگر 

فقط با نگاه کردن به آن‌ها نمی‌توانید تشخیص دهید. هیچ تفاوتی بین دو تکه ورق فلزی یکسان، صیقلی یا دانه بندی شده به روش مشابه وجود ندارد. به همین دلیل است که تولید کننده توری استیل نیاز به آزمایش ماده (MTR) از مواد اصلی دارد تا اعتبار استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ مشخص شود. ما با هر سفارشی که در توری سید دریافت می‌کنیم، با ارائه آزمایش MTR به مشتریان خود، اطمینان دهیم که سفارش و قطعات از مواد استیل طبق دستور و سفارش آنها ساخته شده است.

استیل ۳۰۴ چیست و چه کاربردی دارد؟

استیل نوع ۳۰۴، با محتوای کروم نیکل و کربن کم، متنوع ترین و پرکاربردترین فولاد ضد زنگ آستنتیتی است. آلیاژهای آن همگی اصلاح ۱۸٪ آلیاژ کروم ، ۸٪ نیکل آستنیت هستند.

همان طور که در مقالات قبلی اشاره شده، استیل گرید ۳۰۴ در برابر اکسیداسیون، خوردگی مقاوم است و دوام بالایی دارد. همه این ویژگی‌ها به اضافه سهولت ساخت و تمیز کردن آن انواع مختلفی از ظاهر و وسایل و اشیا را به مصرف کننده ارائه می‌دهد.

فولادهای ضد زنگ نوع ۳۰۴ در ساخت توری استیل، محفظه‌های الکتریکی مقاوم در برابر خوردگی، قالب گیری و تزئین خودرو، روکش چرخ، تجهیزات آشپزخانه، گیره‌های شیلنگ، سخت افزار ضد زنگ، مخازن ذخیره، مخازن تحت فشار و لوله کشی استفاده می‌شود.

استیل ۳۱۶ چیست و چه کاربردی دارد؟

فولاد ضد زنگ ۳۱۶ یک فولاد آستنیتی ضد زنگ کروم – نیکل و مقاوم در برابر حرارت و خوردگی است. در مقایسه با سایر فولادهای کروم نیکل که در معرض انواع خورنده‌های شیمیایی مانند آب دریا، محلول آب نمک و موارد مشابه قرار می‌گیرند مقاوم‌تر است. از آنجا که آلیاژ فولاد ضد زنگ ۳۱۶ دارای بلبرینگ مولیبدن است، مقاومت بیشتری در برابر خورندگی شیمیایی نسبت به استیل ۳۰۴ دارد. نوع ۳۱۶ با دوام، آسان برای ساخت، تمیز و به راحتی قابل ساخت در اندازه و شکل‌های متفاوت است.

این ماده در دمای بالا در برابر محلول‌های اسید سولفوریک، کلریدها، برمیدها، یدیدها و اسیدهای چرب مقاومت بیشتری دارد. فولادهای ضد زنگ حاوی مولیبدن مانند استیل گرید ۳۱۶، برای جلوگیری بیش از حد آلودگی فلزی در تولید برخی داروهای خاص استفاده می‌شوند.

نکته اصلی این است که قیمت استیل نوع ۳۱۶ کمی بیشتر از ۳۰۴ است، اما در زمان طولانی تری می توانید از محصولات این استیل استفاده کنید -به خصوص اگر lwvt شما قرار است در خارج از منزل باشد.

برای اطلاع از قیمت توری مش استیل و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل که با نام لوله آهنی نیز در بازار شناخته می‌شوند، از ترکیب کردن آهن و کربن در کنار سایر افزودنی‌ها نظیر منگنز و عناصر دیگر ساخته می‌شود.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *