تفاوت های توری لوزی و توری استیل

تفاوت‌های توری استیل و توری لوزی چیست؟

دو نوع پرکاربرد از انواع توری در صنعت، توری استیل و توری اکسپندد هستند. اکسپندد متال که در ایران با نام توری لوزی نیز شناخته می‌شود، از ورقه‌های فلزی تشکیل می‌شود. نوع استیل توری نیز در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر کدام از این توری‌ها بسته به مشخصاتشان در بخشی از صنایع مختلف کاربرد دارند. در این مطلب قصد داریم به چند مورد مهم تفاوت توری لوزی و توری استیل اشاره کنیم، بنابراین اگر تفاوت‌های آشکار بین این دو توری را نمی‌دانید توصیه می‌کنیم چند دقیقه با ما همراه شوید.

تفاوت توری لوزی و توری استیل

تفاوت در شکل ظاهری توری لوزی و توری استیل

اولین تفاوت توری لوزی و توری استیل را می‌توان در شکل ظاهری این دو نوع توری یافت.

توری لوزی معمولاً از ورقه‌های منبسط فلزی تهیه می‌شود که به شکل لوزی برش داده شده‌اند. این ورقه‌ها از یک الگوی مشبک فلزی منظم پیروی می‌کنند.

در مورد تفاوت توری لوزی و توری استیل می‌توان گفت که توری استنلس استیل شبکه‌های تقریباً مربعی شکل دارد. این نوع توری از نظر شکل ظاهری و نوع بافت به سه نوع ساده، دولا بافت استنلس استیل، توری استنلس استیل جناقی و یا کج راه تقسیم می‌شود.

تفاوت در مقاومت توری استیل و توری لوزی

یکی از مزایای توری لوزی، مقاومت بالای آن است. اکسپندد به دلیل شکل و ویژگی هندسی، مقاومت بیشتری در مقایسه با توری‌های دایره‌ای و مربعی شکل دارد.

در واقع، شکل ظاهری این توری فلزی و زوایای که در شکل لوزی وجود دارد، موجب انتقال بهتر فشار به تمامی بخش‌های آن شده و در نهایت مقاومت توری را بالاتر می‌برد. به همین دلیل از آن، در تهیه حصار و نرده استفاده می‌شود.

توری استیل هم مقاومت بسیار مناسبی در برابر سایش دارد. این توری، دوام و استحکام بالایی در برابر فشار و لرزش دارند. به دلیل مقاومت بالای این توری‌ها، از آن‌ها در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود. از خواص توری‌های استنلس می‌توان به مقاومت مناسب آن‌ها در برابر خورندگی در اتمسفرهای خورنده و دماهای بالا، خاصیت ضد قلیایی، خاصیت ضد اسیدی و مقاومت مناسب در برابر سایش اشاره کرد.

تفاوت در کاربردهای توری استیل و توری لوزی

در واقع یک تفاوت مهم توری لوزی و توری استیل مربوط به کاربرد این دو توری است.

توری اکسپندد ممکن است در صنایع مختلفی مانند صنایع هوایی و تولید ماشین‌های سنگین و فیلتراسیون استفاده شود. همچنین در ساختمان‌سازی، ساخت سقف کاذب، زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و توری نما نیز می‌توان از این توری‌ها استفاده کرد.

این توری به دلیل شکل ظاهری و ویژگی‌های هندسی خود ممکن است به عنوان محفاظ و نرده در محیط‌های شهری و باغ‌ها استفاده شود.

توری استیل، کارایی و مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل در صنعت پزشکی، فیلتراسیون، صنعت نفت و گاز، ساختمان‌سازی و آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دست ندهید: نکات مهم انتخاب آلیاژ استنلس استیل مناسب

تفاوت در مقاومت کششی توری لوزی و توری استیل

اگر بخواهیم در مورد تفاوت توری لوزی و توری استیل در زمینه مقاومت کششی صحبت کنیم، احتمالاً توری لوزی اولویت پیدا می‌کند. این توری با توجه به شکل ظاهری، انعطاف‌پذیری مناسبی دارد و به همین دلیل نیز برای مصارف فلزی متعدد از آن استفاده می‌شود.

مقاومت کششی مناسب توری لوزی موجب شده است که در صنعت به نام‌های توری لوزی کششی یا توری کششی هم شناخته شود.

تفاوت در جنس

استیل ممکن است در شرایط‌ مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، به همین دلیل در تولید آن ممکن است از آلیاژها و فلزهای مختلفی استفاده شود.

در مراحل تولید توری استیل، فلزات مختلفی مانند فولادهای ضد زنگ و ورق سیاه، ورق اسیدشور، آلومینیوم و ورق گالوانیزه استفاده می‌شوند. توری استیل از سیم‌های فلزی ساخته می‌شود که جنس فولاد ضد زنگ دارند. همچنین فولاد ضد زنگ با آلیاژهای مختلف و عنصر آلیاژی بالا برای تولید توری استنلس استیل استفاده می‌شود که مقاومت آن را در برابر خوردگی و دماهای بالا افزایش می‌دهد.

تفاوت در هزینه توری لوزی و توری استیل

این دو توری بسته به شرایط و مقاومتی که مورد نیاز خواهد بود، ممکن است در قیمت، متفاوت باشند.

ضخامت، نوع مفتول و کیفیت سه عامل مهم در بحث قیمت توری لوزی هستند. می‌توان گفت قیمت آن تقریبا روز به روز افزایش می‌یابد. قیمت توری استیل به عنوان یک توری پرمصرف در صنعت به عواملی نظیر ضخامت، مدل و سایز آن بستگی دارد.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *