توری فرنگی چیست؟ مشخصات، انواع و کاربردها

توری‌ها‎ی فلزی از جمله محصولاتی هستند‎ که می‌توانند برای حفظ امنیت یک مکان و حصارکشی یک فضا مورد استفاده قرار گیرند. توری فرنگی که یکی از انواع توری‌ها‎ی فلزی موجود در بازار است، کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف جهت حفظ امنیت یک سازه و حصارکشی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع توری‌های فرنگی، مشخصات این نوع توری و نحوه تولید آن‎ها‎ صحبت کنیم.

توری فرنگی چیست؟

توری فرنگی با سیم مفتول تولید می‌شود. این توری شباهت زیادی به توری گابیون و مرغی دارد؛ اما از نظر سایز هر یک از انواع این توری‌ها‎ با هم متفاوت‌اند‎.

توری‌ها‎ی فرنگی را می‌توان جزو توری‌های شش ضلعی دانست که در کنار امنیتی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند زیبایی فوق‌العادهای نیز داشته باشند.

این مدل توری‌ها را را می‌توان به صورت طاقه‌ای و یا رولی خریداری کرد و در یک مکان مورد استفاده قرار داد.

توری‌ها‎ی فرنگی موجود در بازار کشور ایران، دارای مقاومت خوبی هستند. به ویژه اگر با ورق گرم تولید شده باشند. این توری‌ها‎ به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی، می‌توانند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشند.

توری فرنگی چیست؟

مشخصات توری فرنگی

توری‌ها‎ی فرنگی می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش امنیت یک ساختمان داشته باشند.

این توری‌های موجود در بازار به واسطه داشتن سیم مفتول‌های گالوانیزه، دارای کیفیت بسیار بالایی‌ ‎هستند‎. به همین خاطر، از نظر خصوصیات مکانیکی می‌توان این توری‌ها‎ را بارزتر از انواع توری فلزی دانست.

از جمله مشخصات و ویژگی‌ها‎ی توری فرنگی عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی

توری فرنگی به دلیل تشکیل شدن از ورق گالوانیزه، دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و اکسید شدن است. بنابراین، این توری‌ها‎ را می‌توان حتی برای مکان‌ها‎ی مرطوب نیز مورد استفاده قرار داد.

دارای چشمه‌ها‎ی بزرگ و کوچک

امکان خرید این مدل از توری فلزی ۶ ضلعی، با چشمه‌های کوچک و بزرگ وجود دارد. بنابراین، می‎توان بر اساس کاربرد، هر یک از انواع این توری‎ها‎ را انتخاب کرد. از مزایای توری‎‎ با چشمه‌ها‎ی کوچک، می‌‎توان به عدم امکان ورود حیوانات موذی کوچک اشاره کرد.

 

ایمن در هنگام آتش‌سوزی

توری فرنگی به دلیل داشتن چشمه‌ها‎ی بزرگ، امکان ورود مقدار زیادی آب را در حین آتش‌سوزی به داخل ملک می‌دهد. بنابراین، با کمک این توری فلزی، می‎توان ایمنی سازه را در هنگام آتش‌سوزی تامین کرد.

 

نصب ساده و آسان

نصب ساده و آسان از جمله خصوصیات بسیار خوب این توری‌ها است. به طوری که می‌توان این توری‌ها‎ را در یک بازه زمانی کوتاه نصب و اجرا کرد.

دارای ابعاد استاندارد

امکان خرید توری‌ها‎ی فرنگی با ابعاد استاندارد و مشخص وجود دارد. بنابراین، این توری‌ها‎ جایگزین خوبی برای انواع توری‌ها‎ی فلزی که دارای ابعاد مشخصی نیستند، هستند.

 

دارای وزن کم

وزن کم در کنار استحکام و کیفیت بالای آن‎ها‎، این امکان را می‌دهد تا این توری‌ها‎ی فلزی باکیفیت بتوانند در هر مکانی مانند مرغداری مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه تولید انواع توری‌ها‎ی فرنگی

برای تولید انواع توری فرنگی با چشمه‌ها‎ی ریز و درشت، می‌توان از روش دستی و روش اتوماتیک استفاده کرد. بدین منظور، ابتدا لازم است که سیم مفتول‌ها‎ی فلزی گالوانیزه تهیه شوند و به استحکام مورد نیاز برسند. سپس، با کمک روش دستی و یا اتوماتیک، این سیم‌ها‎ به صورت ۶ ضلعی در کنار هم قرار می‌گیرند تا توری فلزی فرنگی را بسازند. بدیهی است که هر یک از این سیم‌ها‎ باید در هم پیچانده شوند تا شکل چشمه‌ها‎ به صورت ایده‌آل ایجاد شود.

معمولاً از دستگاه‎ها‎ی اتوماتیک و خاص برای تولید انواع توری فرنگی استفاده می‎شود تا بتوان با سرعت عمل بیشتری این توری‎ها‎ را تولید و روانه بازار کرد. در حال حاضر، با توجه به امکان تولید انواع توری در بازار کشور ایران، این توری‌ها‎ با چشمه‌ها‎ی متفاوتی و به صورت رولی به فروش می‌روند.

انواع توری فرنگی موجود در بازار

توری فرنگی می‌تواند کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. این موضوع سبب شده تا این مدل توری‌ها‎ از نظر ابعاد و ‎اند‎ازه به صورت متفاوت و با تنوع زیادی تولید شوند؛ اما فارغ از اینکه توری‌ها‎ی فرنگی در کشور ایران دارای تنوع بسیار زیادی هستند، می‌توان توری‌ها‎ی فرنگی را از لحاظ نوع مفتول به کار رفته در آن‎ها‎، به دو دسته توری فرنگی گالوانیزه گرم و توری فرنگی گالوانیزه سرد تقسیم‌بندی کرد.

توری فرنگی گالوانیزه گرم

این توری‌ها‎ در کنار کیفیت بالایی که دارند، می‌توانند برای بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرند.

توری فرنگی گالوانیزه گرم، می‎توانند نسبت به مدل‌هایی که با ورق گالوانیزه سرد تولید می‎شوند، استحکام بیشتری داشته باشند. به همین خاطر، در اکثر موارد توری فرنگی گالوانیزه گرم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‎گیرد.

البته لازم به توضیح است که قیمت توری فرنگی گالوانیزه گرم نسبت به قیمت توری ورق گالوانیزه سرد بالاتر است.

توری فرنگی گالوانیزه سرد

توری فرنگی گالوانیزه سرد، به واسطه داشتن استحکام پایین‎تر‎ نسبت به توری‌ها‎ی فرنگی گالوانیزه گرم، قیمت پایین‌تر‎ی نیز دارد. چرا که این توری نسبت به زنگ زدگی و خوردگی حساسیت بیشتری را از خود نشان می‌دهد.

در مواردی که نیاز به استفاده از توری لوزی در محیط‌ها‎ی مرطوب و با شرایط آب‌وهوایی خاص باشد، توصیه می‌شود که از توری‌ها‎ی فلزی با گالوانیزه گرم استفاده شود.

چرا که همانطور که اشاره شد، توری‌ها‎ی فرنگی با گالوانیزه سرد مقاومت خوبی در برابر زنگ‌زدگی از خود نشان نمی‌دهند.

کاربردهای توری فرنگی چیست؟

عمده کاربرد این توری، حصارکشی فضاهای مختلف است؛ اما می‌توان این توری‌ها‎ را برای هر مکانی که نیاز به حفظ امنیت بیشتر است، مورد استفاده قرار داد. از جمله کاربردهای اصلی توری فلزی موجود در بازار عبارتند از:

  • حصارکشی محوطه‌ها‎ و اطراف ملک‌ها‎ی شخصی
  • تعیین محوطه کار در حین ساختمان سازی
  • حصارکشی مزرعه‌ها‎، مرغداری‌ها‎
  • حصارکشی ساختمان‌ها‎ی در حال ساخت
  • کاهش خطر سقوط مصالح ساختمانی در ساختمان‌ها‎ی در حال ساخت
  • ساخت سقف سوله‎ها‎ی کوچک و بزرگ برای سوله‌ها‎ی مختلف
  • استفاده در صنعت مجسمه سازی
  • استفاده برای افزایش استحکام دیوارها ساختمان‌ها‎

قیمت توری فرنگی

قیمت توری فرنگی بر اساس نوع توری، سایز چشمه‌ها و مفتول‌های به کار رفته در توری متفاوت است. بدیهی است که اگر از سیم‌های گالوانیزه گرم برای تولید توری فرنگی استفاده شود، قیمت این توری بالاتر می‌رود.

بدیهی است که هر چقدر‎ اند‎ازه توری فرنگی سفارش داده شده توسط شما کمتر باشد، باید هزینه کمتری را برای خرید پرداخت کنید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه یک نوع توری فلزی است که برای ساخت گابیون استفاده می شود. این نوع توری گابیون از مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده است.

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

توری گالوانیزه از تعدادی سیم تشکیل شده است که به هم پیچیده شده و بافته شده‌اند. پیچش سیم‌های فلزی به هم، شبکه‌ای از کانال‌های ریز را در فلز ایجاد می‌کند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *