طراحی فضاهای شهری با توری استرچ متال

یکی از کاربردهای متداول توری استرچ متال، استفاده از این محصول در طراحی فضاهای شهری اختصاص است. از آنجا که همواره تلاش می‌شود تا در طراحی و ساخت این اماکن از بهترین متریال‌ها به شکلی بهینه و کاربردی استفاده شود، توری کششی یا توری استرچ متال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این منظور محسوب می‌شود.

در ساخت وسایل تفریح و سرگرمی، گلدا‌ن‌های شهری، پل‌های عابر پیاده، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، حفاظ‌ها و نرده‌ها و بسیاری دیگر از توری کششی استفاده می‌شود.

توری استرچ متال چیست؟

توری استرچ متال ورقه‌ای است که پس از برش خوردن، تحت کشش قرار گرفته و چشمه‌هایی به شکل لوزی در آن ایجاد می‌شود.

شرکت‌های تولید کننده توری استرچ متال این محصول را با ضخامت، ابعاد، جنس، رنگ و به طور کلی مشخصات متنوع ارائه می‌دهند. تنوع بالا در کنار دیگر مزیت‌های توری اکسپندد متال یا استرچ متال موجب شده که موارد مصرف گوناگونی برای این محصولات وجود داشته باشد.

وزن سبک، استحکام زیاد، انعطاف‌پذیری، ظاهر زیبا و کارایی بالا از جمله مزیت‌های انواع توری استرچ متال به شمار می‌رود.

کاربردهای توری استرچ متال در فضاهای شهری

از توری استرچ متال می‌توان به شیوه‌های مختلف در طراحی و ساخت قسمت‌های گوناگون فضای شهر استفاده کرد. در این بخش برخی از کاربردهای رایج این توری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حصارکشی فضای شهری

از توری استرچ متال به فراوانی در حصارکشی فضاهای شهری استفاده می‌شود. در بسیاری از بوستان‌ها و مراکز تفریحی، بلوارها و بزرگراه‌ها امکان به‌کارگیری از این توری به عنوان نرده و حصار وجود دارد. جنس مقاوم و محکم این توری‌ها در کنار استحکام بالای آنها در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و فرسایش موجب شده که گزینه‌ای مناسب برای این منظور به شمار بروند.

از آنجایی که امکان برش دادن توری‌های استرچ متال در سایزهای مختلف وجود دارد، استفاده از آنها برای حصارکشی در ابعاد متنوع امکان‌پذیر است.

ساخت و اجرای مبلمان شهری

مبلمان شهری علاوه بر این که نقش مهمی در زیبایی و نشاط یک شهر ایفا می‌کند، به عنوان بخشی از امکانات رفاهی فضای شهری نیز مطرح است. به طور معمول نیمکت‌ها، میزها، ابزار روشنایی، وسایل ورزشی، سطل‌های زباله و دیگر اجزای مبلمان شهری همواره در معرض انواع عوامل آسیب زا قرار دارند.

استرچ متال یا اکسپندد متال یکی از بهترین موادی است که می‌تواند در ساخت اجزای مبلمان شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

این ماده به دلیل برخورداری از خواص ضد خوردگی و ضد‌ زنگ‌زدگی به خوبی در برابر رطوبت ناشی از بارش‌های جوی مقاومت می‌کند. همچنین استحکام بالای توری لوزی کششی موجب شده که تابش نور خورشید نتواند به آن آسیبی وارد کند. به دلیل قابلیت بالای شکل‌پذیری توری‌های استرچ متال و تنوع آنها از نظر ضخامت، ابعاد چشمه و دیگر مشخصات می‌توان از این توری‌ها در ساخت لوازمی چون نیمکت، وسایل روشنایی، سطل‌های زباله و… استفاده کرد.

ساختار مشبک توری‌های استرچ متال را نیز می‌­توان به عنوان یکی از مزیت‌های مهم این محصولات در نظر گرفت. این مزیت کمک می‌کند تا هوا در ‌سطل‌های زباله جریان پیدا کرده و احتمال فساد زباله‌ها کاهش پیدا کند. همچنین نیمکت‌ها یا دیگر تولیداتی که با توری اکسپندد متال ساخته شده‌اند، پس از بارش باران یا برف با سرعت بیشتری خشک می‌شوند.

طراحی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو

از ورق توری استرچ متال می‌توان در طراحی داخلی و خارجی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس استفاده کرد. با توجه به اینکه این ایستگاه‌ها از جمله مراکز پرتردد به شمار می‌روند بسیار مهم است که متریال‌های به کار رفته در ساخت آنها به اندازه کافی مقاوم باشد.

استحکام بالای این متریال موجب شده که امکان استفاده از آن در ساخت حفاظ ایمنی، سایه‌بان، نیمکت و لوازم روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس امکان‌پذیر باشد. همچنین در ایستگاه‌های مترو می‌توان ورق‌های توری استرچ متال را در ساخت و اجرای کف و سقف کاذب به کار برد.

ساخت صندلی‌ها، نیمکت‌های مترو، سطل‌های زباله، حفاظ پله‌ها و بسیاری دیگر از بخش‌های داخلی ایستگاه‌های مترو نیز با استفاده از این متریال امکان‌پذیر است.

برای دریافت مشاوره برای سفارش انواع توری استرچ متال میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. (اینجا را کلیک کنید)

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *