نمای تجاری: نکات مهم در طراحی، اجرا و قیمت

یکی از فاکتورهای مهم به خصوص برای کسب و کارهای بزرگ جهت جذب مشتری، خارج و داخل ساختمان تجاریشان است. نمای تجاری مناسب و زیبا می‌تواند اولین چیزی باشد که باعث جذب مشتری بیشتر و رونق کسب و کارها می‌شود. اما برای اینکه بهترین نمای ساختمان تجاری را داشته باشیم، باید در مورد انواع آن، ویژگی‌ها و اصول مهم در طراحی این نماها اطلاعات کافی کسب کنیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل نمای تجاری بپردازیم:

انواع نمای تجاری

نمایی که برای ساختمان‌های تجاری در نظر گرفته می‌شود، انواع مختلفی دارند. شناخت آن‌ها باعث می‌شود افراد بتوانند بهترین و مناسب‌ترین نوع را بر اساس اولویت‌ها، بودجه و نوع شغلشان انتخاب کنند. در ادامه با برخی از مهمترین آن‌ها آشنا می‌شویم:

انواع سبک طراحی نما تجاری

در طراحی نمای تجاری از سبک‌های مختلفی استفاده می‌شود که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

نمای تجاری کلاسیک

در این نما از سبک کلاسیک استفاده می‌شود.

نمای تجاری کلاسیک طرح‌های پیچیده، تزئینات زیاد، سقف‌های قوسی شکل و ستون‌های کوتاه دارد و در آن از عناصر تاریخی و هنری استفاده شده است.

نمای مدرن

یکی دیگر از سبک‌های مورد استفاده برای نمای ساختمان‌های تجاری، سبک مدرن است.

نمای مدرن بر خطوط افقی و عمودی، سادگی طرح، تزئینات بسیار کم و استفاده از رنگ‌های خنثی در طرح‌های بسیار خلاقانه تکیه دارد.

نمای تجاری

متریال مورد استفاده در نمای تجاری

متریال و مواد اولیه‌ای که برای طراحی و اجرای نمای مدرن و نمای تجاری کلاسیک به‌کار برده می‌شود بسیار متنوع است. در واقع هر فردی با هر سلیقه، خواسته، نظر، اولویت و بودجه می‌تواند هر کدام از این متریال را برای داشتن بهترین نمای ساختمان انتخاب کند.

مهمترین تقسیم بندی نماهای تجاری از نظر متریال عبارتند از:

نوع کاربری ساختمان

از نظر کاربری نیز به دو نوع نمای کامل تجاری و نمای تجاری مسکونی تقسیم می‌شوند.

نمای کامل تجاری مربوط به ساختمان‌هایی است که تنها مراکز و شرکت‌های تجاری در آن حضور دارند. اما نمای تجاری مسکونی مربوط به ساختمان‌هایی است که دو کاربری جداگانه تجاری و مسکونی دارند.

در طراحی نما تجاری باید چه اصولی را در نظر گرفت؟

درست است که دست طراحان و معماران برای طراحی نما تجاری بسیار باز است، اما همه چیز آنقدر ساده که شما فکر می‌کنید نیست. این کار اصولی دارد که اگر به آن‌ها توجه نشود طراحی نما کاملاً بی‌فایده است و حتی می‌تواند نتیجه عکس داشته و باعث منفی شدن نظر مشتری در مورد نوع کسب و کار شود.

به‌طور کلی هر فرد یا شرکتی که به شکل حرفه‌ای به طراحی نما تجاری مشغول است باید به اصولی که در ادامه گفته می‌شود دقت کند.

  • توجه به بافت شهری و طراحی مناسب‌ترین نمای متناسب با آن
  • توجه به شغل و کاربرد ساختمان تجاری
  • در نظر گرفتن سبک ساخت ساختمان و نحوه دکوراسیون داخلی آن و طراحی نما مطابق با آن‌ها
  • در نظر گرفتن چیزی که کارفرما می‌خواهد و تطابق آن با اصول طراحی و معماری
  • مطابقت قیمت نمای تجاری با بودجه‌ای که کارفرما برای این منظور در نظر گرفته است.
  • ایجاد حس کنجکاوی در طراحی نما، خلق طرح‌های خلاقانه، نو و جدید برای جذب مشتری بیشتر
  • توجه به کیفیت متریال مورد استفاده برای دوام بیشتر نما، توجه به برقراری ایمنی در نحوه نصب و توجه به حفظ انرژی در طراحی نما
نمای تجاری مدرن

قیمت نمای تجاری

اگر برای تعیین بودجه برای طراحی نمای ساختمان خود احتیاج به اطلاعات دقیق در مورد قیمت نما تجاری نیاز دارید، باید بگوییم قیمت دقیق و از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. اما با شناخت عوامل موثر بر قیمت آن‌ها می‌توانید کمی به حل این مشکل کمک کنید.

مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • برای طراحی نما تجاری از چه سبکی استفاده شده است؟
  • چه متریالی برای نصب به کار برده شده است؟
  • کیفیت مواد اولیه چگونه است؟
  • مواد اولیه و متریال ایرانی است یا خارجی؟
  • متراژ ساختمان چقدر است؟
  • نحوه اجرای نمای تجاری مسکونی ملاتی است یا خشک؟

برای انتخاب، طراحی و اجرای نمای تجاری به کجا مراجعه کنیم؟

طراحی، ساخت و اجرای نما تجاری خود را به یک تیم حرفه‌ای و با تجربه‌ بسپارید. این شرکت‌ها باید بتوانند بهترین متریال جدید و به روز را به شما پیشنهاد داده و آن‌ها را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم کنند.

اگر برای این‌منظور شرکت توری سید را انتخاب کنید علاوه بر امکان انتخاب از میان با کیفیت‌ترین محصولات می‌توانید در صورت نیاز با کارشناسان این مجموعه نیز صحبت کنید و از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش انواع نمای اکسپندد متال می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *