نگاهی سریع بر فرایند تولید ورق پانچ

پانچ کردن ورق فلزی یکی از تکنیک‌های کلیدی است که توری سید برای شکل دادن فلزهای سفارشی برای صنایع مختلف به کار می‌برد. با دستگاه پیشرفته CNC، تیم توری سید انواع شکل‌های سفارشی با جنس و ضخامت‌های مختلف ورق را تولید و عرضه می‌کند.

فرایند تولید ورق پانچ چگونه انجام می‌شود؟

فرایند تولید ورق پانچ با استفاده از ماشین آلات مدرن برای ایجاد سوراخ و فرورفتگی در یک قطعه فلز انجام می‌شود. اصول کار نسبتاً ساده است:

  1. ورق فلزی که پانچ می‌شود بین پانچ و قالب قرار می‌گیرد.
  2. پانچ به سمت پایین و داخل قالب حرکت می کند. این باعث می شود ورق فلز زیر پانچ از مواد اطراف جدا شود.
  3. هر فلز بریده شده در ظرفی برای استفاده یا بازیافت بعدی جمع آوری می‌شود.
  4. مراحل ۱-۳ را تکرار کنید تا شکل دلخواه به دست آید.

یکی از فرآیندهای خاص که اغلب برای دستیابی به شکل های سوراخ سفارشی استفاده می‌شود، به عنوان “نیبلینگ” شناخته می شود. در اینجا، یک سری سوراخ‌های بسیار کوچک، یکی یکی ایجاد می‌شود. این سوراخ‌های متصل می‌توانند خطوط سفارشی‌سازی شده را متناسب با نیازهای خاص ایجاد کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، مهندسان ما ممکن است از برش لیزری به جای فرآیندهای پانچ ورق فلز برای دستیابی به این شکل‌ها استفاده کنند، زیرا فشار فیزیکی کمتری بر قطعه کار وارد می‌کند.

چه چیزی بر کیفیت پانچ تأثیر می گذارد؟

کیفیت هر ورق پانچ توسط چند عامل مهم تعیین می شود، از جمله:

  • اندازه و شکل پرس قالب و پانچ
  • مقدار نیروی اعمال شده
  • وضعیت پرس قالب و پانچ
  • ضخامت فلزی که پانچ می‌شود.
  • نوع فلزی که پانچ می شود.

به عنوان مثال، هنگام پانچ کردن یک سوراخ گرد، به طور کلی توصیه می‌شود که حداقل قطر سوراخ باید بیشتر از ضخامت فلز باشد. با این حال، برای آلیاژهای فلزی به خصوص محکم، اندازه سوراخ ممکن است حتی بزرگتر از آن چیزی باشد که توصیه عمومی می‌شود.

شکل دادن ورق فلزی چگونه است؟

یک فرآیند جداگانه برای شکل دهی ورق فلزی وجود دارد که گاهی اوقات با استفاده از تجهیزات مشابهی به نام مهر زنی ورق فلزی انجام می‌شود. در حالی که هدف فرآیند پانچ، ایجاد کردن یک سوراخ در ورق فلز است، مهر زنی با هدف تغییر شکل فلز برای ایجاد اشکال خاص انجام می‌شود.

توانایی پانچ CNC برای دستیابی به این نوع شکل دهی بخش بزرگی از دلیل استفاده از پانچ ورق فلزی به جای برش لیزری برای بسیاری از فرم‌های فلزی سفارشی است.

ما سال‌ها تجربه در ایجاد قالب های ورق فلزی درجه یک برای انواع صنایع و تخصص‌ها داریم. می‌توانید با خیال راحت قبل از خرید ورق پانچ با مشاوران ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

ورق پانچ ارزان یکی از انواع ورق‌های فلزی است که به دلیل قیمت پایین آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *