کاربرد توری استیل در صنعت خودروسازی

توری استنلس استیل یا توری استیل به دلیل هزینه پایین، کارایی و دوام بسیار بالا همواره در مرکز توجه خودروسازان قرار دارد. به گونه‌ای که امروزه شما می‌توانید شاهد استفاده گسترده‌ای از این نوع ورق‌های توری پرکاربرد در صنعت خودروسازی باشید.

نگاهی بر کاربرد توری استیل در صنعت خودروسازی

ورق توری استیل یکی از مواد بنیادین و اولیه در صنعت خودروسازی به شمار می‌آید. این نوع توری مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. همچنین توری‌های استیل از خواص مطلوب مکانیکی برخوردار می‌باشند. در حالت کلی می‌توان گفت این نوع ورق‌ها در تولید خودرو استفاده‌های بسیار زیادی را دارند.

استفاده از ورق توری استیل در سیستم اگزوز خودرو

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای توری استیل در خودرو استفاده از آن در سیستم اگزوز است. در واقع از فیلتر توری استیل جهت ساخت لوله‌های اگزوز کامیون‌ها و ماشین‌ها به طور قابل توجهی استفاده می‌شود. در ساختار اگزوز خودرو باید از فلزاتی استفاده شود که مزیت ها و قابلیت‌های بسیار خاصی دارند. این نوع فلزات باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و در مقابل گازهای خورنده و حرارت بالا سخت باشند، از اینرو استفاده از ورق مش استیل بهترین گزینه جهت استفاده در اگزوز خودرو به شمار می‌آید.

استفاده از ورق توری استیل برای اجزای مختلف خودرو

از دیگر کاربردهای این نوع ورق استیل استفاده از آن جهت ساخت اجزایی مانند ضربه گیر یا شاسی و مخزن سوخت خودرو می‌باشد. همچنین از دیگر کاربردهای این نوع ورق‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها جهت ساخت کاپوت، درب‌های صندوق عقب و چارچوب داخلی درب‌‌ها اشاره کرد.

کنترل آلودگی و کاهش انتشار آلاینده‌ها

استفاده از استنلس استیل به نوعی باعث کنترل آلودگی و کاهش انتشار آلاینده‌ها خواهد شد. لازم به ذکر است که کاهش ۱۰ درصدی وزن خودرو به نوعی باعث کاهش مصرف سوخت به میزان ۵ درصد می‌شود. به هر اندازه که مصرف سوخت کمتر باشد، آلودگی هوا نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

از این نوع ورق به عنوان فلز بدنه خودرو استفاده می‌شود تا وزن خودرو به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. در نهایت این امر باعث کاهش انتشار آلاینده‌ها در هوا می‌شود.

ورق توری استیل

استفاده در ساخت موتور سیکلت‌ها

این نوع ورق‌ها جهت ساخت موتور سیکلت‌ها دارای کاربردهای بسیار گسترده‌ای هستند. در واقع به منظور محافظت از بدنه موتورسیکلت در مقابل باد و باران، خوردگی ناشی از خاک و عناصر مهاجم از این نوع توری‌های استیل استفاده می‌شود.

تمیز نمودن قطعاتی که از این نوع ورق‌های توری ساخته شده‌اند کاری بسیار ساده و آسان است. ماشین سواران و موتور سواران برای مدت طولانی‌تری می‌توانند وسایل نقلیه خود را به بهترین شکل حفظ کنند.

استفاده از توری استیل جهت تصفیه روغن موتور

از دیگر کاربردهای این نوع ورق‌های استیل می‌توان به استفاده از آن‌ها جهت تصفیه روغن موتور اشاره کرد. برای ساخت فیلترهای استیل، مش استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ دارای بیشترین کاربرد و استفاده هستند. لازم به ذکر است که پر مصرف‌ترین مش استیل در صنعت فیلتراسیون، مش استیل ۳۰۴ می‌باشد. زیرا این نوع توری‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و زنگ زدگی دارند.

همچنین توری مش استیل ۳۱۶ از مقاومت بسیار بالایی در محیط‌های اسیدی برخوردار می‌باشد. توری مش استیل ۳۰۴ قادر است ذرات بزرگ‌تر از ۱۰۵ میکرون را به بهترین شکل فیلتر نماید. فیلترهای استیل در صورتی که بافت استیل آنها آسیب ندیده باشد، قابلیت مصرف دوباره بر روی دستگاه را دارند. همچنین این فیلترها به راحتی قابل شست و شو بوده و کارایی خود را بعد از شست و شو از دست نخواهند داد.

کاربردهای دیگر

استفاده از ورق مش استیل در صنعت خودروسازی مزیت‌های دیگری همچون بهینه‌سازی مصرف سوخت و عملکرد روان خودرو را به دنبال دارد. در تولیدی توری استیل تولید کنندگان همواره سعی می‌کنند تا این محصول کاربردی را به گونه‌ای تولید نمایند که پاسخگوی نیاز صنعت خودروسازی به بهترین شکل ممکن باشد.

ما در توری سید به عنوان تولید کننده توری استیل، با توجه به جایگاه بالا این نوع ورق‌های کاربردی در صنایع مختلف به خصوص صنعت خودروسازی آنها را با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

برای دریافت مشاوره جهت انتخاب و اطلاع از قیمت توری استیل می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ و کارشناسان توری سید تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل که با نام لوله آهنی نیز در بازار شناخته می‌شوند، از ترکیب کردن آهن و کربن در کنار سایر افزودنی‌ها نظیر منگنز و عناصر دیگر ساخته می‌شود.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *