کاربرد ورق‌های پانچ در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

همه چیز درباره ورق مشبک

ورق پانچ ابتدا در قرن نوزدهم تولید شد. در آن زمان از این ورق‌ها برای غربالگری زغال‌سنگ استفاده می‌کردند. ورق‌های مشبک ورق‌هایی بودند که روی آن سوراخ‌هایی ایجاد کرده بودند، تا از طریق این سوراخ‌ها سنگ‌های زغال‌سنگ را فیلتر کنند. این کار به وسیله کارگران معادن انجام می‌شد. اینگونه شد که با پیشرفت تکنولوژی، این ورق‌ها اکنون در زمینه‌های بسیاری استفاده می‌شوند. استفاده از آن باعث شده تا کم‌تر به محیط زیست آسیب برسد.

ورق‌های پانچ از جنس فلز می‌باشند که روی این ورقه‌ها حفره‌هایی در ابعاد و شکل‌های مختلفی ایجاد می‌شود. ورق مشبک در صنایع مختلف کاربرد دارد از جمله: صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، نمای‌ساختمان، ساخت هواپیما و کشتی، صنایع‌غذایی، تابلوهای‌فلزی، پله‌های‌اضطراری، نیمکت‌پارک، سایبان، سقف و دیوار‌کاذب، فیلتراسیون.

در این مقاله ما به کاربرد ورق پانچ در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی می‌پردازیم.

کاربرد ورق پانچ در صنعت نفت و گاز

در هنگام حفاری نفت‌خام و به دلیل وجود مواد اسید در نفت‌خام، خوردگی و فشار زیادی به تجهیزات این صنعت وارد می‌شود. ورق‌های پانچ از جنس فلز بوده و مقابل مواد اسیدی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. همچنین باعث افزایش طول عمر تجهیزات این صنعت می‌شوند. به این دلایل در تجهیزات صنعت نفت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه‌بر صنعت نفت، در صنعت گاز نیز کاربرد دارند. در این صنعت نیز به دلیل وجود مواد اسیدی و گوگردی از ورق‌های پانچ فلزی استفاده می‌شود تا در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند. در پالایشگاه نفت و گاز ورق‌های پانچ زیاد به کار برده می‌شوند. ورق‌های پانچ برای این صنعت در اندازه و ضخامت‌های گوناگونی تولید و به فروش می‌رسند.

ورقه‌های توری‌پانچ توسط دستگاه‌‌‌های پیشرفته در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون اعم از: لوزی، دایره‌ای، مربعی پانچ می‌شوند. این توری‌های خاص و پرطرفدار از بهترین مواد اولیه و با مقاوم ساخته شده‌اند. یکی از روش‌هایی که برای پانچ صفحات به کار برده می‌شود روش لیزر است که در این روش سوراخ‌هایی یک دستی ایجاد می‌شوند. این توری‌ها نسبت به بقیه محصولات ما گران‌تر می‌باشند.

برای دریافت مشاوره جهت سفارش و خرید ورق پانچ می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. (کلیک کنید)

کاربرد ورق پانچ در صنعت نفت و گاز

کاربرد ورق پانچ در صنعت پتروشیمی

صنعت پتروشیمی به خاطر عظیم بودن آن و به کار بردن تجهیزات زیاد در آن باید از محصولاتی استفاده کند که علاوه‌بر مقاومت بالا، تجهیزات آن را نیز در برابر فشار و حرارت محافظت نماید، تا دچار اختلال و خرابی نگردد. محصولات استفاده شده‌ ورق‌های پانچ شده در این صنعت بسیار متغیر است. تولیدات شیمیایی در این صنعت بسیار زیاد است بنابراین فشار و حرارت و موادهایی که باعث خوردگی و زنگ‌ زدگی می شوند نیز بسیار زیاد است. به همین خاطر استفاده این ورق‌ها بسیار کاربردی است. ورق‌ پانچ استیل و سیاه در صنعت پتروشیمی بیشتر استفاده می‌شوند.

ورق استیل انعطاف‌پذیری و نرمی بسیار خوبی دارد که می‌تواند در مقابل جوشکاری و حرارت و گرمی مقاومت کند. ورق‌های سیاه نیز به دلیل ویژگی‌هایی مانند: ارزان بودن، انعطاف‌پذیری، پوشش‌ دادن ‌سطوح و نظارت آسان بر این ورقه‌ها در صنعت پتروشیمی بسیار استفاده می‌شود.

سفارش انواع ورق مشبک

ورق‌های پانچ در انواع مختلف روغنی، رنگی، گالوانیزه و… تولید می‌شوند. این ورق‌‌ها ظاهری جذاب و یکنواخت دارند که به آسانی نصب می‌شوند. برای خرید ورق پانچ می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

توری سید تولید کننده انواع ورق پانچ می‌باشد که علاوه‌بر فروش به تولید این ورق‌ها هم می‌پردازد.

قیمت ورق پانچ بسته به خرید شما و اینکه در چه اندازه و ضخامتی و برای چه نوع مصارفی می‌خواهید متغیر می‌باشد.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق استیل ۳۱۰ نسوز: خرید، قیمت و کاربردها

ورق‌های استیل، انواع مختلف با مشخصات و کاربردهای متفاوت دارند. ورق استیل 310 نسوز یکی از بهترین انواع ورق‌های استیل نسوز است که‌ دربرابر حرارت و گرما مقاوم است. این محصول به‌ویژه در صنایعی که به‌ ور‌ق‌های فولادی با دمای بالا نیاز دارند، به‌کار می‌رود. ورق استیل 310...

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

در معماری مدرن، از نماهای جذاب و خلاقانه‌ای استفاده می‌شود که جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. یکی از این نماهای جدید؛ نمای دو پوسته است. این مدل علاوه‌بر زیبایی از اتلاف انرژی‌ نیز جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود که ساختمان از تهویه مناسب‌تری برخوردار باشد. نمای دو پوسته...

مطالب مرتبط

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

ورق پانچ ارزان یکی از انواع ورق‌های فلزی است که به دلیل قیمت پایین آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دستگاه پانچ ورق فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه پانچ ورق فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه پانچ ورق فلزی یک ابزار صنعتی است که برای برش یا سوراخ‌کاری ورق‌های فلزی به کار می‌رود. این دستگاه‌ها در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، ساخت‌وساز، تولید لوازم خانگی، صنایع فلزی و غیره استفاده می‌شوند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *