راه‌های بهبود و افزایش طول عمر توری اکسپندد متال

از توری اکسپندد متال می‌توانید برای استفاده‌های مختلف، از جمله روکش سقف و بدنه‌ی ساختمان بهره ببرید. طبیعتا پس از استفاده از هر محصولی نیاز به نگهداری و در صورت لزوم تعمیر آن دارید. برای کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات، بهتر است نکاتی که به افزایش طول عمر این محصولات کمک می‌کند را رعایت کنید.

برای اینکه بتوانید مدت زمان طولانی از این مدل توری‌ها استفاده کنید و هزینه تعمیرات را به حداقل برسانید، می‌توانید از نکاتی  که در اینجا آماده کرده‌ایم کمک بگیرید. همینطور می‌توانید در مورد راه‌کارهای نگهداری و تعمیر این محصول با مشاوران ما در تماس باشید.

گالوانیزه کردن

یکی از مشکلاتی که در استفاده از توری لوزی ممکن است با آن روبرو شوید، زنگ ‌زدگی این محصول است. این قضیه علاوه بر تاثیر نامناسبی که روی ظاهر آن خواهد داشت، مشکلات دیگری مانند خوردگی، کاهش طول عمر و ضعیف شدن آن را هم به همراه دارد. یکی از راه‌هایی که برای جلوگیری از این مشکلات می‌توانید به‌کار بگیرید، روش گالوانیزه‌ گرم است.

برای این‌کار باید فلز پایه را در یک حوضچه‌ی مذابِ روی قرار دهید تا سطح آن را با روی مذاب بپوشاند. همچنین فلز پایه باید در ابتدا با استفاده از روش‌های شیمیایی و یا مکانیکی تمیز شود تا پوششِ روی به خوبی به فلز پایه متصل شود.

بعد از این‌کار ممکن است اکسیدهای حاصل از تمیزکاری در سطح فلز توری باقی مانده باشد. برای اینکه اکسیدها را از سطح فلز پایه پاک کنید باید آن را اصطلاحاً فلاکس کنید که به معنی استفاده از ماده‌ی فلاکس برای پاک‌کردن سطح فلز پیش از انجام فرایند‌های دیگر است. پس از آن وقتی فلز با مذاب روی برخورد می‌کند، باعث یک واکنش شیمیایی می‌شود که روی را به سطح فولاد می‌چسباند.

این روش نه تنها در مقابل دیگر روش‌های نگهداری فلز به صرفه‌تر است، بلکه مزیت‌های دیگری مانند سرعت بالا برای محافظت در برابر هوازدگی و زنگ‌زدگی از فلز هم دارد.

بهبود و افزایش طول عمر توری اکسپندد متال

پوشش پودری پلی‌استر

اعمال پوشش پودری پلی‌استر روی سطح، یک روش مناسب برای محافظت و روکش دار کردن است که در صنایع مختلف، از جمله صنایع فلزی به‌کار گرفته می‌شود.

این فرایند شامل اعمال پودر پلی‌استری به سطوح فلزات و ایجاد یک لایه‌ی حفاظتی زیبا در سطح آن است.

همچنین این روش جایگزین مناسبی از نظر هزینه و کارآیی به‌جای رنگ مایع است که توسط آن می‌توانیم از توری اکسپندد محافظت کنیم. 

مراحل پوشش پودری پلی‌استر به صورت زیر است:

آماده کردن سطح توری

در این مرحله باید توری را تمیز کنید و در صورتی که روی سطح آن زنگ‌زدگی و روغن وجود دارد، آن را کاملا رفع کنید. با انجام این کار پوشش پودری، بهتر روی سطح می‌نشیند.

اعمال پودر الکترواستاتیک

پودر پلی‌استر به صورت الکترواستاتیک شارژ شده و بر روی سطح اسپری می‌شود. ذرات باردار شده‌ی پودر به سطح فلز جذب می شوند و فلز را به صورت یکنواخت پوشش می‌دهند.

پخت

پس از اینکه سطح توسط پودر پلی‌استر پوشش داده شد، باید آن را به مدت کمتر از ۳۰ دقیقه در کوره و در معرض دمای بالا قرار دهید. این دما معمولا بین ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتیگراد است.

این کار باعث ذوب شدن و اتصال ذرات پودر به‌هم می‌شود. مرحله‌ی پخت منجر به ایجاد یک پوشش بادوام و سخت روی سطح توری خواهد شد.

خنک کردن و بازبینی نهایی

بعد از مرحله‌ی پخت باید اجازه دهید تا توری خنک شود. سپس برای اطمینان از چسبیده شدن پوشش به سطح، بازبینی نهایی را انجام دهید.

از آنجایی که هدف از ایجاد پوشش روی توری، محافظت از آن است، در مرحله‌ی بازبینی باید مطمئن شوید که پودر پلی‌استر به خوبی ذوب می‌شود و مانند یک لایه در سطح توری قرار گرفته است.

ایجاد پوشش پودری پلی‌استر روی توری باعث دوام بیشتر، حفظ جزئیاتی مانند انحناها و امکان رنگ‌بندی می‌شود. همچنین این روش ضایعات و آلاینده‌های محیطی بسیار کمی تولید می‌کند که یک مزیت محیط زیستی به حساب می‌آید.

آنودایزینگ

یکی از روش‌هایی است که می‌توانید به‌وسیله‌ی آن از توری آلومینیومی محافظت کنید. اگرچه اغلب توری‌ها از فلزات مختلفی از جمله آلومینیوم، استنلس استیل، مس و فولاد کربنی ساخته می‌شوند اما در صورتی که توری مورد استفاده‌ی شما از فلز آلومینیوم ساخته شده باشد، با روش آنودایزینگ طول عمر بیشتری خواهد داشت.

اکسید آلومینیوم مانند رنگ یا روکش در سطح قرار نمی‌گیرد و با نفوذ به لایه‌های فلز باعث افزایش طول عمر توری اکسپندد متال و همچنین حفظ درخشندگی طبیعی فلز می‌شود.

یکی از مزیت‌هایی که آنودایزینگ به همراه دارد این است که به‌دلیل نفوذ آنودیک‌اکسید به لایه‌های فلز، رویه‌ی آن پوسته‌پوسته و یا بریده‌بریده نمی‌شود.

علاوه‌بر این روش آنودایزینگ بخاطر ایجاد یک ساختار پر منفذ به شما امکان زیباسازی با استفاده از رنگ‌آمیزی و همینطور آب‌بندی را هم می‌دهد.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

تفاوت نمای پانچ متال و استرچ متال

تفاوت نمای پانچ متال و استرچ متال

تفاوت نمای پانچ متال و استرچ متال در نحوه ساخت و بافت و الگوی سطح فلز می‌باشد. تفاوت پانچ متال و استرچ متال در ابعاد مختلفی قابل بررسی است.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *