بهترین جایگزین ارزان سنگ نما چیست؟

طراحی نمای خارجی ساختمان در یک دهه گذشته با تغییرات زیادی همراه بوده است. زمانی آجر و بعدها سنگ به‌عنوان اجزای اساسی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما اخیراً نوآوری‌ها در ساخت و مصالح جدید باعث می‌شود به‌راحتی به سراغ متریال‌هایی بروید که جایگزین ارزان سنگ نما هستند و جلوه‌ای منحصربه‌فرد را همراه با استحکام، دوام و کیفیت را فراهم می‌سازند.

بهترین جایگزین نمای سنگ چیست؟

یکی از رایج‌ترین مواد برای جایگزین ارزان سنگ نما استفاده از روکش‌ها مانند روکش چوبی، آجری، آلومینیومی، کامپوزیت و حتی سنگ است. این روکش‌ها به‌دلیل این‌که با برخی از ویژگی‌ها مواد ترکیب می‌شوند می‌توانند خاصیت همان ماده را فراهم سازند. به‌عنوان مثال روکش‌های آجری بادوام هستند و مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند.

یکی از محبوب‌ترین روکش‌ها در نماهای مدرن که جایگزین ارزان سنگ نما نیز است، روکش آلومینومی است. این روکش‌ به‌طور طبیعی دارای وزنی سبک و سازگاری بالا است. در ساخت آن‌ها می‌توان از پرداخت‌های مختلف مانند آنودایز، پوشش پودری و حتی جلوه‌های سنگی استفاده کرد. آلومینیوم همچنین می‌تواند فشرده شود تا نماهای منحصر‌به‌فردی ایجاد کند. قابلیت بازیافت آلومینیوم همچنین آن را به یک رقیب قوی در هنگام در نظر گرفتن طول عمر یک ساختمان تبدیل می‌کند.

جایگزین ارزان سنگ نما

معایب به کارگیری سنگ در نمای ساختمان

یکی از بارزترین معایب به‌کارگیری سنگ در نمای ساختمان روش چسباندن آن یعنی اسکوپ سنگ نما است. در این فرآیند بخشی از سنگ نما را توسط چسب سنگ به پشت سنگ‌های قائم از نمای ساختمان چسبانده و سپس آن را روی دیوار اجرا می‌کنند. در گذر زمان و بر اثر گرما و سرمای هوا، چسب خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد و باعث سقوط نما می‌شود.

دیگر معایب سنگ در نمای ساختمان عبارتند از:

  • نیاز به زیرسازی و زیرلایه ساختاری
  • قیمت نصب و اجرای گران
  • نیاز به آب‌بندی برای محافظت در برابر سرما، گرما و غیره
  • اثرات منفی زیست محیطی
  • مشکلات نصب و برش سنگ در مکان‌های دور از دسترس مانند اطراف پنجره‌ها و غیره

کاربرد و مزایای نمای اکسپندد به عنوان جایگزین ارزان سنگ نما

نمای اکسپندد متال به‌عنوان بهترین جایگزین نمای سنگ کاربردهای مختلفی در معماری ساختمان دارد و عملکردهایی مانند تابش و انحراف نور را با جلوه‌های زیبایی شناختی جالب ترکیب می‌کنند. این نما با روکش فلزی و برش الگوهای منظم در شکل الماسی یا لوزی مانند توری لوزی می‌توانند بهترین جایگزین نمای سنگی باشد. کاربردهای این نما عبارتند از:

  • نمای انواع ساختمان مانند مسکونی، اداری، تجاری، مدرسه، بیمارستان، پاساژ و…
  • نورگیر پنجره و چارچوب درب‌ها
  • پانل‌های پرکننده نرده، پارتیشن و آلاچیق
  • روکش دیوارهای داخلی
  • حفاظ ناودان و درپوش دودکش

مزایای نمای اکسپندد 

نماهای استرچ مزیت‌های متعددی دارد که بارزترین آن‌ها عبارتند از:

  • انعطاف‌پذیری بالا برای طراحی با امکان سفارشی‌سازی
  • مقرون‌به‌صرفه با استحکام بالا در برابر آفتاب، گرما، سرما و…
  • عایق صوتی و حرارتی با قابلیت افزایش بازدهی انرژی کلی ساختمان
  • دارای طرح‌ها و الگوهای نوآورانه و مدرن
  • عایق عالی برای جریان هوا

بهترین جایگزین ارزان سنگ نما چیست؟

نمای سنگ و اکسپندد متال به‌عنوان رایج‌ترین نماهای ساختمانی هر کدام ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این‌حال مقایسه این دو نما باعث می‌شود که بتوانید در انتخاب نمای مناسب با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرید.

نماهای فلزی اکسپندد از زیبایی و جلوه‌ بیشتری برخوردار هستند و به ساختمان‌ها فضایی مدرن می‌بخشند. آن‌ها به‌دلیل ساخت دقیق خود، تمیزی و نظم را برای نما به‌ ارمغان می‌آورند. این در حالی است که نماهای سنگی ظاهری کلاسیک و مستحکم را به ساختمان می‌بخشند.

این نماها طیف گسترده‌ای از ساختار، اندازه‌ و گزینه‌های طراحی و ساخت را در اختیار معماران، پیماران و صاحبخانه‌ها قرار می‌دهند و امکان تقلید از نمای مس، چوب، کورتن و حتی سنگ برای این مدل نما وجود دارد.

اکسپندد در مقایسه با سنگ هزینه پایین‌تری دارد و  بهترین جایگزین ارزان سنگ نما است. همچنین از دوام، مقاومت در برابر خوردگی و بهره‌وری انژری بالاتری نیز برخوردار است. اکسپندد در حالی که به‌عنوان عایق صدا و حفظ حریم خصوصی برای ساکنان عمل می‌کند می‌تواند نور طبیعی را برای روشنایی بیشتر ساختمان فراهم سازد؛ اما سنگ به‌طورکلی فقط دوام بیشتری دارد. به‌خاطر همین ویژگی‌ها است که نمای اکسپندد را می‌توان در دسته‌ی خاص‌ترین و ارزانترین نمای ساختمان قرار داد.

برای ثبت سفارش و خرید انواع نماهای اکسپندد می‌توانید با شماره ۶۶۱۳۸۶۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

مشاوره و خرید نما از توری سید

هنگامی‌که صحبت از مشاوره و انتخاب جایگزین سنگ نما می‌شود، چندین فاکتور مهم مانند نوع فلز، ضخامت، پرداخت، الگوی پانچ و هزینه راه‌اندازی براساس الزامات خاص پروژه‌ خود را در نظر بگیرید. اگر در این زمینه‌ اطلاعات کافی ندارید و مشورت با یک متخصص می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاوران شرکت توری سید با ده سال سابقه فعالیت و تخصص بالا می‌توانند براساس نیازهای معماری ساختمان و ترجیحات شما مشاوره‌های لازم را ارائه بدهند.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *