تفاوتهای توری گابیون و فرنگی چیست؟

به منظور مقایسه توری گابیون و توری فرنگی لازم است ابتدا به توصیف هر یک بپردازیم و سپس به بررسی تفاوت های این دو در زمینه‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

توری‌های فرنگی که در ایران تولید می‌شود از نوع گالوانیزه گرم هستند که از کیفیت بالا و مقاومت زیاد در برابر زنگ‌زدگی برخوردارند.

این توری به شکل لانه زنبوری بافته می‌شود و معمولاً برای حصارکشی محیط ساختمان‌سازی کاربرد دارد.

توری گابیون که با استفاده از مفتول گالوانیزه تولید می‌کنند، دارای بافتی به شکل سه پیچ است.

از گابیون اغلب به منظور نگهداری سنگ، ایجاد دیوار برای حفظ حریم رودخانه و سیل‌ بند استفاده می‌کنند. ظاهر زیبای این توری باعث می‌شود گاهی در تزئینات داخلی ساختمان نیز کاربرد داشته باشد.

تفاوت‌های توری گابیون و توری فرنگی

توری گابیون و فرنگی دارای یک نوع بافت هستند اما در مواردی نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. درصورتی‌که این تفاوت‌ها را به درستی بدانیم، می‌توانیم آن‌ها را به راحتی و در جای مناسب به کار ببریم.

تفاوت در ضخامت مفتول توری‌ فرنگی و گابیون

یکی از تفاوت‌های اساسی توری فرنگی و گابیون در ضخامت مفتول آن‌ها است. به این صورت که مدل فرنگی را با مفتولی که ضخامت آن کمتر از ۱ میلی‌متر است، تولید می‌کنند و چشمه‌های آن ۸*۱۰ است.

اما توری گابیون را از مفتول‌های گالوانیزه‌ای که از ضخامت بالای ۲٫۲ میلی‌متر برخوردار هستند، می‌سازند و سایز چشمه‌های آن ۶*۸ و ۸*۱۰  است.

بنابراین ضخامت توری گابیون از فرنگی بالاتر است و چشمه‌های بزرگتری نیز دارد.

در نتیجه مقاومت و استحکام گابیون از فرنگی بالاتر خواهد بود.

حصار توری گابیون

تفاوت در کاربرد

با توجه به تفاوت های تولید و ظاهری کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

توری فرنگی را در ساختمان‌هایی که در حال ساخت هستند، مورد استفاده قرار می‌دهند. به این صورت که جهت جلوگیری از سقوط کارگران و یا سقوط ابزارآلات ساختمان‌سازی نصب می‌شوند.

همچنین این توری در کاربردهای دیگری مانند موارد زیر استفاده می‌شود:

  • سقف سوله‌ها
  • دور ستون‌ها
  • حصارکشی برج‌ها
  • حصار محوطه‌های ورزشی
  • حصار جاده‌ها

این توری‌ به دلیل بافت مقاوم، دارای عمر طولانی است و در برابر رطوبت نیز دوام بالایی دارد.

اما توری گابیون کاربرد متفاوتی از فرنگی دارد. گابیون را به منظور حصارکشی دور باغ‌ها، تعیین مرز رودخانه و نگهداری سنگ برای ایجاد دیوار استفاده می‌کنند.

به دلیل گالوانیزه کردن و ضخامت بالای آن، از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار است.

تفاوت در وزن

وزن توری گابیون و فرنگی با یکدیگر متفاوت است. وزن هر متر مربع مدل فرنگی حدودا ۸۰۰ گرم است. اما گابیون از وزن هر متر مربع ۱۹۰۰ گرم برخوردار است.

تفاوت در قیمت

وجود تفاوت در قیمت توری گابیون و توری فرنگی یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها است. از آنجا که فرنگی در مقایسه با گابیون از مفتول‌های با ضخامت کمتر تولید شده، دارای وزن کمتر و قیمت پایین‌تر است.

اما با این وجود، توری گابیون نیز از قیمت‌های به‌صرفه و اقتصادی برخوردار است و به دلیل کاربرد گسترده، دارای مشتریان زیادی است.

در کل توری گابیون و توری فرنگی از پرمصرف‌ترین توری‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

این توری‌ها که دارای بافت هستند، غالبا از مفتول گالوانیزه تولید می‌شوند، چراکه گالوانیزه بودن آن‌ها باعث افزایش طول عمر توری‌ها و مقاومت بالای آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی در محیط‌های مرطوب می‌شود.

خرید توری از مجموعه توری سید

به منظور خرید توری مناسب لازم است نسبت به ویژگی‌های توری‌ها اطلاعات کافی کسب کنید و با توجه به آن به خرید بهترین و مناسب‌ترین مدل بپردازید.

می توانید برای مشاوره انتخاب و خرید انواع توری‌ها با کارشناسان توری سید تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

راه های ارتباطی:

۰۲۱-۶۶۳۱۸۰۶۹
۰۲۱-۶۶۱۳۱۲۵۸
۰۲۱-۴۴۷۱۷۴۶۵
۰۲۱-۴۴۷۵۹۶۱۴

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه یک نوع توری فلزی است که برای ساخت گابیون استفاده می شود. این نوع توری گابیون از مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده است.

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

توری گالوانیزه از تعدادی سیم تشکیل شده است که به هم پیچیده شده و بافته شده‌اند. پیچش سیم‌های فلزی به هم، شبکه‌ای از کانال‌های ریز را در فلز ایجاد می‌کند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *