کاربردهای سبدهای اکسپندد متال در پزشکی

سبدهای اکسپندد متال مزایای زیادی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی یا متخصصان رشته پزشکی دارد. اگر به دنبال سبدهایی هستند که استحکام کششی ورق فلز را با کیفیت جریان هوای توری فلزی ترکیب می‌کنند بهترین انتخاب سبد اکسپندد متال است.

تاکنون در نوشته‌های مختلف از کاربردهای فراوان توری اکسپندد متال در صنایع مختلف صحبت کرده‌ایم. در این مقاله سعی داریم کاربردهای اکسپندد متال را در صنعت پزشکی بررسی کنیم. معمولاً فلز اکسپندد شده به صورت سبد در این حوزه کاربرد دارد.

محصولات و لوازم پزشکی باید علاوه بر تامین بهداشت و تمیزی کامل در مقابل مواد شیمیایی خورنده و حرارت‌های بسیار بالا مقاوم باشند.

سبدهای اکسپندد متال نه تنها یکپارچگی ساختاری خود را در محیط های سوزاننده حفظ می‌کنند، بلکه به دلیل طراحی منحصر به فرد خود می‌توانند جریان هوا را نسبت به توری اسنتلس استیل معمولی بهتر عبور دهند.

سبد اکسپندد متال از چه ساخته شده است؟

اکسپندد متال استاندارد به فلز هنگام خارج شدن از دستگاه منبسط کننده می‌گویند. سبد اکسپندد متال بهترین ویژگی‌های سبدهای سیمی و سبدهای فلزی را با هم ترکیب می‌کند تا ترکیبی قوی‌تر از مش سیمی نازک و با جریان هوای بهتر از ورق فلزی ارائه به دست بیاوریم.

پس از عبور فلز از دستگاه منبسط کننده، توری لوزی را می‌توان همانطور که هست استفاده کرد یا از طریق یک فرآیند نورد سرد عبور داد تا مش فلزی منبسط شده مسطح ایجاد شود.

مزایای سبد اکسپندد متال

علاوه بر مقرون به صرفه بودن و ضایعات کمتر نسبت به انواع دیگر ورق‌های فلزی، فلز اکسپندد شده برای کاربردهایی که یکپارچگی سازه ضروری است ایده آل است. در نتیجه هزینه‌های جاری به طور قابل ملموسی کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، سبد اکسپندد متال برای شستشوی قطعات سنگین ایده آل است. ورق فلزی ممکن است از عبور جریان هوا یا سیالات ممانعت ایجاد کند و سیم‌های فولادی نازک برای نگه داشتن قطعات در حال شستشو به اندازه کافی قوی نباشد. اما سبدهای اکسپندد متال می‌توانند این اطمینان را به ما بدهند که قطعات به طور ایمن و کامل تمیز می شوند.

سبدهای اکسپندد متال

مهم ترین کاربردهای پزشکی سبدهای اکسپندد متال

سبدهای اکسپندد متال از جنس استنلس استیل به دلیل یکپارچگی ساختاری، دوام و ارائه فرآیندهای تمیز کردن کامل قطعات، برای کاربردهای پزشکی مختلف مناسب هستند. برخی از کاربردهای پزشکی رایج برای سبدهای اکسپندد متال عبارتند از:

شستشوی قطعات

سبدهای اکسپندد متال دارای عبور جریان هوای بهتری نسبت به سبدهایی هستند که با ورق پانچ ساخته شده‌اند. همین طور به اندازه کافی بادوام هستند تا قطعات در حال شستشو را ایمن نگه دارند.

چربی زدایی

سبدها برای قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی چربی زدایی باید از مواد بادوام تشکیل شده باشند. سبد اکسپندد متال از استنلس استیل ساخته شده که به اندازه کافی بادوام است تا در برابر خوردگی شیمیایی و عملیات حرارتی بالا مقاومت کند.

شات پینینگ

شات پینینگ یا شات بلاست، فرایندی برای جلوگیری از خوردگی قطعات فلزی است. سبدهای اکسپندد متال می‌توانند به این فرآیند کمک کنند تا بتوان قطعات را طوری طراحی کرد که از فرسودگی مواد جلوگیری شود.

ذخیره سازی

سبدهای اکسپندد از جنس استنلس استیل را می توان برای سیستم شستشوی قطعات برای نگهداری ایمن استفاده کرد و به راحتی می‌توان آنها را روی هم قرار داد.

فر پخت

خواص حرارتی بالای فولاد ضد زنگ به سبد اکسپندد متال اجازه می‌دهد تا یکپارچگی ساختاری خود را حتی در دمای بالای پخت در اجاق های تجهیزات پزشکی حفظ کنند،

غوطه ور شدن مخزن اسید

محلول های اسیدی مورد استفاده در مخزن اسید، نیاز به سبد بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارند. در حالی که فولاد ضد زنگ دارای خواص مقاوم در برابر خوردگی است، به ویژه آلیاژهای استنلس استیل مقاوم در برابر مواد شیمیایی را می توان برای سبدهایی در محیط های به خصوص سخت استفاده کرد.

سفارش توری اکسپندد متال

علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبدهای اکسپندد متال و اینکه آیا برای کاربردهای پزشکی شما مناسب خواهد بود؟ امروز با تیم توری سید تماس بگیرید تا در مورد نیازهای سفارشی خود صحبت کنیم

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *