سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ نمای ساختمان ویلایی سازه شما را زیبا و منحصربه‌فرد می‌سازد و از آن در برابر تغییرات آب‌وهوایی و آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. از گذشته دور، انواع گوناگونی از سنگ‌ها در نماکاری سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما اکنون انواعی از جدیدترین سنگ نماهای ساختمان هم وارد دنیای ساخت‌وساز شده و قدرت انتخاب شما را افزایش داده است. سنگ‌هایی که هریک ویژگی‌های خاصی دارند و پیش از انتخاب هرکدام بهتر است اطلاعاتی درباره آنها داشته باشید.

اهمیت سنگ نمای ساختمان ویلایی

اهمیت نمای یک سازه ویلایی کمتر از ساخت خود ویلا نیست. نمای ساختمان شما چهره بیرونی آن است که در اولین نگاه دیده می‌شود. این چهره می‌تواند تاثیرگذار و جذاب باشد. همچنین می‌تواند بدشکل و بی‌قواره باشد و کسی را ترغیب به دیدن فضای داخلی ویلا نکند.

سنگ‌های ساختمانی یکی از بهترین مصالح برای طراحی نمای ویلا به شمار می‌روند و انواع مختلفی دارند. شما به‌طور قطع سنگ‌های قدیمی و سنتی ساختمانی را می‌شناسید، اما بهتر است با جدیدترین سنگ نماها هم آشنا شوید.

سنگ نمای ساختمان ویلایی

ویژگی‌های سنگ نمای ساختمان ویلایی

  • چسبندگی خوبی داشته باشد.
  • در برابر آسیب‌های آب‌وهوایی مقاوم باشد.
  • جذب آب پایینی داشته باشد.
  • در برابر فشار و ضربه مقاوم باشد.
  • در برابر مانند باران‌های اسیدی مقاوم باشد.

انواع سنگ نمای ویلا

می‌توانید سنگ‌های گوناگونی را در نمای سازه‌های ویلایی به کار ببرید که برخی از آنها طبیعی و برخی نیز مصنوعی هستند:

سنگ دکوراتیو یا آنتیک

سنگ دکوراتیو یا سنگ آنتیک نوعی سنگ مصنوعی است و نمای خارجی ویلای شما را خاص و دیدنی می‌سازد.

به طور کلی سنگ‌های دکوراتیو وزن کمتری نسبت به سنگ‌های طبیعی دارند و وزن زیادی به سازه شما تحمیل نمی‌کنند.

نصب این سنگ‌ها هم آسان‌تر از نصب سنگ‌های طبیعی است. سنگ‌های آنتیک در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ساخته می‌شوند و قابلیت سفارشی‌سازی طرح و رنگ های مختلف را دارند.

با بهره‌مندی از سنگ‌های آنتیک نما بیرونی ساختمان جلوه و زیبایی خاصی پیدا می‌کند. از دیگر برتری‌های این نوع سنگ نمای ساختمان ویلایی باید به ارزان‌تر بودن قیمت آنها از سنگ‌های طبیعی اشاره کنیم.

مقاومت بالای این سنگ‌ها در برابر دمای بالا، فرسایش و مواد اسیدی نیز آنها را به بهترین سنگ‌ها برای نمای سازه تبدیل کرده است. سنگ‌های آنتیک را به راحتی می‌توانید بشویید و تمیز کنید.

سنگ تراورتن

طرح و رنگ‌های متنوع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ تراورتن طبیعی است.

قابلیت چسبندگی این سنگ نیز بالا است. مقاومت تراورتن در برابر آسیب‌های آب وهوایی این سنگ را تبدیل به یکی از بهترین سنگ‌های مناسب نمای ویلا ساخته است.

البته هزینه پایین تراورتن را نمی‌توانیم نادیده بگیریم که استفاده از آن را اقتصادی‌تر کرده است. این سنگ را در رنگ‌های گوناگونی مانند سفید، کرم و قهوه‌ای می‌توانید ببینید و انتخاب کنید.

سنگ تراورتن مصنوعی

تراورتن مصنوعی از جدیدترین سنگ نماهای ساختمان است. آنچه باعث استقبال سازندگان ویلاها از تراورتن مصنوعی شده، طرح و نقش زیبا و کیفیت بالای آن است.

وزن این سنگ نیز سبک‌تر از تراورتن طبیعی است که وزن کمتری به سازه شما وارد می‌کند. نصب این سنگ نیز آسان‌تر از نصب تراورتن طبیعی و چسبندگی آن نیز عالی است.

رنگ و نقش فراوان و بی‌نظیر از دیگر ویژگی‌های تراورتن مصنوعی است. جذب آب این سنگ پایین است که برتری مهمی برای سنگ نمای ساختمان ویلایی به شمار می‌رود.

سنگ نمای تراورتن

سنگ ترامیت

بافت سنگ ترامیت یکدست و بدون رگه است و خاصیت صیقلی شدن بالایی دارد. بهتر است در نمای سازه از ترامیت‌های فراوری شده بهره ببرید که سطح روی آنها از رزین پوشیده شده است.

توجه داشته باشید که جذب آب این سنگ بالا است و مناسب مناطق بارانی نیست.

سنگ مصنوعی سمنت پلاس

این سنگ نمای ساختمان ویلایی را می‌توانید در نمای داخلی سازه و بخش‌های دیگر ساختمان مورد استفاده قرار دهید.

چسبندگی سنگ مصنوعی سمنت پلاس بالا است و هماهنگی خوبی با ساختار بتن یا خاک رس زمینه زیر آن دارد.

مقاومت بالای این سنگ در برابر سرما و گرما، نارسانا بودن آن در برابر صدا و هوا را نباید نادیده بگیرید. قیمت پایین سنگ مصنوعی سمنت پلاس را هم به دیگر ویژگی‌های برتر آن اضافه کنید.

سنگ مرمر

مرمر سنگی است که از دیرباز در ساخت سازه‌های ویلایی معمول بوده است. سنگ مرمر قیمت بالایی دارد و جزو سنگ‌های لوکس به شمار می‌رود.

مقاومت سنگ مرمر در برابر آسیب‌های آب‌وهوایی استفاده از آن را در نمای خارجی سازه‌ها معمول ساخته است. گوناگونی رنگی مرمر بسیار زیاد و زیبایی آن بی‌نظیر است. رنگ‌های سفید، سبز و زرد مرمر کاربرد زیادی در ساخت سازه‌های مذهبی دارند. سنگ مرمر گرما را در خود نگه نمی‌دارد و سطح آن همواره خنک است.

سنگ گرانیت

گرانیت سنگی محکم و با تراکم بالا که مقاومت خوبی در برابر جذب آب نشان می‌دهد. همین طور مقاومت خوبی در برابر عوامل مختلف فرسایشی دارد.

رنگ این سنگ روشن است و سازه شما را به زیبایی آراسته می‌کند.

سنگ کوراتزیت

این سنگ را بسیاری از مردم نمی‌شناسند و آن را با گرانیت اشتباه می‌گیرند. سنگ کوارتزیت سخت‌تر از گرانیت است و بافتی بلوری دارد که آن را از گرانیت متمایز می‌سازد.

مقاومت کوارتزیت در برابر شرایط محیطی و مواد شیمیایی آن را تبدیل به یکی از مناسب‌ترین انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی کرده است.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *