نما بیرونی ساختمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از بخش‌های مهم ساختمان که توجه همه را به خود جلب می‌کند نما بیرونی آن است که می‌تواند اطلاعات زیادی درباره کیفیت ساخت، میزان خلاقیت معمار، نوع معماری، متریال‌های بکار رفته در ساخت و مواردی از این قبیل، در اختیار بیننده قرار دهد.

بنابراین در نظر داشته باشید که طراحی نمای ساختمان شما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نکات مهم در مورد آن را بدانید تا بتوانید ایده‌های خلاقانه بر روی ساختمان پیاده کنید.

ویژگی‌های مهم نما بیرونی ساختمان

نما بیرونی، هویت یک ساختمان است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که می‌تواند تصویر ذهنی از افراد یک شهر و نوع زندگی آنها باشد.

در اینجا به چند نمونه از ویژگی‌های مهمی که نما بیرونی ساختمان باید داشته باشد؛ اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های نمای بیرونی ساختمان

۱-     جذابیت و زیبایی ظاهر ساختمان

نما بیرونی، جذابیت و زیبایی ساختمان را چندبرابر می‌کند و همین امر می‌تواند ارزش اقتصادی آن را نیز به شدت افزایش دهد. توجه داشته باشید برای اینکه نمای بیرونی ساختمان شما جذاب و زیبا باشد؛ سعی کنید از سلیقه معماران و طراحانی در این زمینه مهارت دارند، کمک بگیرید.

۲-     بیان کننده نوع کاربری ساختمان

یکی از ویژگی‌های مهمی که نما بیرونی ساختمان بیانگر آن است، کاربری ساختمان است.

نوع نما و طرح ظاهری، می‌تواند ساختمان‌های مسکونی، اداری، صنعتی، تجاری و … را از یکدیگر تفکیک دهد و به بیننده نشان دهد که این ساختمان برای چه کاری استفاده می‌شود.

۳-     کیفیت و مقاومت بالا

نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید، میزان کیفیت و مقاومت نمای ساختمان است.

این کار باید طوری صورت بگیرد و متریال‌هایی که برای طراحی و اجرای نما به کار می‌برید، به گونه‌ای انتخاب شود که در شرایط آب و هوای مختلف و همچنین در مقابل مخاطراتی مثل سیل، زلزله، طوفان و …. هم مقاومت مناسبی داشته باشد و هم کیفیت خود را حفظ کند.

برای مثال استفاده از توری نما برای ساختمان، مثل توری اکسپند متال علاوه بر اینکه زیبایی خیره کننده‌ای به ساختمان می‌بخشد باعث می‌شود که ساختمان در برابر مشکلاتی مثل طوفان و یا برخورد چیری به ساختمان مقاومت بیشتری داشته باشد.

۴-     عایق بندی در برابر صدا

عایق‌بندی مناسب در برابر صدا، یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مواردی است که با نما بیرونی ساختمان انجام می‌دهید.

زمانی که از مصالح باکیفیت و عایق صدا برای نما کاری ساختمان‌ها، مخصوصاً ساختمان‌های مسکونی استفاده کنید؛ می‌توانید فضای داخل ساختمان را از آلودگی‌های صوتی محافظت کنید.

۵-     جلوگیری از اتلاف انرژی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که معماران و طراحان نمای ساختمان باید مد نظر قرار دهند، این است که در طول کار از مواد و مصالحی استفاده کنند که در فصول مختلف بتواند از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری کند.

۶-     کمک گرفتن و توجه به سبک‌های مختلف نما

برای نمای بیرونی ساختمان، انواع سبک‌های مختلف وجود دارد که کاربران با توجه به نوع عملکرد ساختمان و همچنین شرایط اقلیمی، شرایط منطقه مورد نظر و سبک مد نظر خود، از بین انواع مختلف سبک‌ نمای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

۷-     ایجاد ارتباط بین بیرون و درون ساختمان

ایجاد نما بر روی قسمت بیرونی ساختمان، حکم یک رابط برای برقراری توازن و تعادل بین محیط بیرونی و داخلی ساختمان را دارد. بنابراین در زمان اجرای نما، برای جذاب‌ و زیباتر کردن چشم‌انداز ساختمان، مواردی مثل تابش خورشید و یا ایجاد تصویرهای جذاب بر روی نما را در اولویت قرار دهید.

۸-     ایجاد حس خوب در ساکنین

اجرای نما بیرونی ساختمان باعث به وجود آمدن حس خوب در ساکنین ساختمان می‌شود. چشم انسان معمولاً به دنبال زیبایی‌ها است. وقتی که یک ساختمان با ظاهری جذاب برای کار یا زندگی در اختیار داشته باشید باعث می‌شود که سختی و خستگی یک روز به راحتی از بدن شا خارج شده و یک حس خوب و آرامش بخش در درون شما ایجاد کند.

اهمیت طراحی نما بیرونی ساختمان

اجرای نما بیرونی بر روی ساختمان، علاوه بر زیبایی اهمیت زیادی دارد که در اینجا به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

  • محافظت از ساختمان در برابر تغییرات جوی و سرد و گرم شدن هوا
  • محافظت از ساختمان در برابر بلایای طبیعی و اتفاقات نابهنگام
  • بهره‌وری بیشتر از انرژی در ساختمان

برای ایجاد نما بیرونی ساختمان چگونه اقدام کنیم؟

برای تهیه بهترین و ارزانترین نمای ساختمان با بهترین متریال‌ها و کیفیت فوق‌العاده می‌توانید با کارشناسان توری سید در ارتباط باشید.

کارشناسان ما با مشاوره‌های رایگانی که در اختیار خریدار قرار می‌دهند کمک می‌کنند تا بهترین و مناسب‌ترین نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید و با همکاری بهترین طراحان و معماران به اجرا درآورید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *