ورق پانچ استیل: خرید، قیمت و کاربردها

ورق پانچ استیل نوعی ورق فولادی است که سوراخ‌هایی با طرح‌های مختلف بر روی آن پانچ شده است. این ورق‌ها معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته و برای کاربردهای صنعتی، ساختمانی و تزئینی استفاده می‌شوند. در ادامه قصد داریم درباره این نوع ورق استیل، کاربردها و ویژگی‌ها آن اطلاعاتی را دراختیار شما بگذاریم.

ورق پانچ استیل چیست؟

ورق پانچ استیل (Stainless Steel Perforated Sheet) نوعی ورق از جنس استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) است که به صورت مشبک (سوراخ‌دار) تولید می‌شود.

پانچ پلیت استیل خانواده‌ای از آلیاژهای مبتنی بر آهن است که حداقل ۱۱% کروم دارد. عنصر کروم در ساختار استیل، باعث تشکیل یک لایه اکسید سطحی می‌شود. این لایه اکسید، به عنوان یک لایه محافظ در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی عمل می‌کند.

انواع ورق‌های پانچ استیل

هر کدام از انواع ورق های استیل پانچ شده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. انواع این ورق پانچ بر اساس نوع آلیاژ، ضخامت، اندازه سوراخ‌ها و شکل سوراخ‌ها دسته‌بندی می‌شوند. لازم است برای خرید ورق پانچ استیل انواع آن‌ها را شناخته تا انتخابی دقیق و متناسب با نیاز خود داشته باشیم.

برخی از انواع آنها براساس نوع آلیاژ عبارتند از:

ورق پانچ استیل ۳۰۴:

این نوع ورق از پرکاربردترین انواع ورق‌های پانچ استیل است. ورق‌ پانچ استیل ۳۰۴ مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد و در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق پانچ استیل ۳۱۶:

این نوع ورق از مقاومت بالاتری در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی نسبت به ورق‌های پانچ ۳۰۴ برخوردار است. ورق استیل در صنایعی که در معرض محیط‌های خورنده قرار دارند، مانند صنایع دریایی و نفت و گاز کاربرد دارد.

ورق پانچ استیل ۳۱۶L:

این نوع ورق از مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مشابه ورق ۳۱۶ برخوردار است، اما درصد کروم آن کمتر است. در صنایعی که نیاز به جوشکاری دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس ضخامت

ورق ‌های پانچ استیل در ضخامت‌های مختلفی از ۰٫۴ میلی‌متر تا ۵ میلی‌متر تولید می‌شوند. ضخامت آنها با توجه به کاربرد تعیین می‌شود.

به عنوان مثال، ورق‌های با ضخامت کمتر برای ساخت حفاظ‌ها و نرده‌ها کاربرد دارند و ورق‌های با ضخامت بیشتر در ساخت قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس اندازه سوراخ‌ها

اندازه سوراخ‌های (چشمه) ورق‌های پانچ استیل با توجه به کاربرد آن در ابعاد متداول ۱، ۱٫۵، ۲، ۵ و ۱۵ میلی‌متر ساخته می‌شود. به عنوان مثال، ورق‌های با سوراخ‌های ریز برای فیلتراسیون و توری استیل کاربرد دارند و ورق‌های با سوراخ‌های درشت برای نورپردازی مناسب‌اند.

بر اساس شکل سوراخ‌ها

شکل سوراخ‌های ورق‌ها می‌تواند دایره، مربع، مستطیل، ستاره، شش ضلعی و غیره باشد. این شکل‌ها با توجه به زیبایی و کاربرد ورق‌ها تعیین می‌شود.

درنتیجه کاربردها و موارد استفاده از انواع ورق بر انتخاب آن تاثیر بسیاری دارد و باید هنگام خرید ورق پانچ استیل به این مساله دقت کرد. همچنین این ویژگی‌ها بر قیمت ورق پانچ استیل نیز تاثیر زیادی دارد.

ورق پانچ استیل

قیمت ورق پانچ استیل

قیمت ورق‌های پانچ استیل با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع ورق، ضخامت، اندازه سوراخ‌ها و ابعاد ورق تعیین می‌شود. به طور کلی، قیمت ورق‌های پانچ استیل نسبت به ورق‌های معمولی بیشتر است.

جدول قیمت ورق‌ پانچ استیل

 

نوع ورق ضخامت (میلی‌متر) اندازه سوراخ (میلی‌متر) قیمت (تومان)
ورق پانچ استیل ۳۰۴ ۰٫۴ ۲
۳۰۴ ۰٫۶ ۲
۳۰۴ ۱ ۲
۳۰۴ ۱٫۵ ۲
۳۰۴ ۲ ۲
ورق پانچ استیل ۳۱۶ ۰٫۴ ۲
۳۱۶ ۰٫۶ ۲
۳۱۶ ۱ ۲
۳۱۶ ۱٫۵ ۲
۳۱۶ ۲ ۲

عوامل موثر بر قیمت ورق پانچ استیل

همانطور که ذکر کردیم، قیمت ورق‌ها با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که هنگام خرید ورق پانچ استیل باید نسبت به آن اطلاع کافی داشته باشید.

نوع ورق

پانچ پلیت استیل از جنس استیل ۳۱۶ به دلیل مقاومت بالاتری که در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارند، قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های پانچ استیل ۳۰۴ دارند.

ضخامت ورق

ورق‌های پانچ استیل با ضخامت بیشتر، قیمت بالاتری دارند.

اندازه سوراخ‌ها

ورق‌های با سوراخ‌ ریزتر، قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های با سوراخ‌های درشت‌تر دارند.

شکل سوراخ‌ها

ورق‌های پانچ استیل با شکل سوراخ‌های غیرمعمول، قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های پانچ استیل با شکل سوراخ‌های معمولی دارند.

همچنین عوامل دیگری مانند نوسانات قیمت ارز، قیمت مواد اولیه و سایر عوامل، بر قیمت نهایی تاثیر گذار است. درنتیجه هنگام خرید آن‌ها باید از مراجع معتبر قیمت دقیق را استعلام کنید. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع ورق‌های پانچ استیل، می‌توانید با کارشناسان توری سید تماس بگیرید.

کاربردهای ورق پانچ استیل

گفتیم که این ورق‌ها در صنایع و کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای آن‌ها عبارتند از:

فیلتراسیون

این ورق به دلیل داشتن سوراخ‌های ریز، برای فیلتر کردن مواد مختلف مانند هوا، آب و گاز کاربرد دارد.

به عنوان مثال، از آن برای فیلتر کردن هوا در تهویه مطبوع، فیلتر کردن آب در تصفیه‌خانه‌ها و فیلتر کردن گاز در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود.

نورپردازی

این ورق‌ها به دلیل داشتن سوراخ‌های منظم، برای ایجاد الگوهای نوری در نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال، از آن‌ها برای ایجاد سایه‌روشن در سقف ‌های کاذب مشبک، ایجاد الگوهای نوری در محوطه‌های باز و ایجاد نورپردازی تزئینی استفاده می‌شود.

دکوراسیون

ورق پانچ استیل به دلیل زیبایی و تنوع در طرح‌ها، در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها کاربرد دارد. به عنوان مثال، از ورق پانچ استیل برای ساخت صفحات دکوراتیو، حفاظ‌ها و نرده‌ها، مبلمان شهری و سقف‌های کاذب استفاده می‌شود.

حفاظت

ورق پانچ استیل به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، برای ساخت حفاظ‌ها و نرده‌ها  بسیار مناسب است. به عنوان مثال، برای ساخت حفاظ‌های ساختمانی، حفاظ‌های باغ و حفاظ‌های صنعتی استفاده می‌شود.

علاوه بر کاربردهای ذکر شده، ورق‌های پانچ استیل در کاربردهای دیگری مانند ساخت مخازن، تجهیزات صنعتی، ساخت ماشین‌آلات و لوازم خانگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه برای انتخاب مناسب باید نظر کارشناسی دریافت کرد. چرا که ممکن است برای برخی کاربردها ورق گالوانیزه که طی فرآیند گالوانیزاسیون تهیه می‌شود کاراتر باشد.

برای اطلاع از قیمت انواع پانچ پلیت استیل می‌توانید با شماره ۶۶۱۳۸۶۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

خرید مطمئن و ارزان ورق‌های پانچ استیل از توری سید

توری سید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان انواع ورق‌ پانچ استیل در ایران است. این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌کند. در ادامه، به برخی از مزایای خرید ورق پانچ استیل از توری سید اشاره می‌کنیم:

  • کیفیت بالا: محصولات ما با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا تولید می‌شوند.
  • قیمت مناسب: توری سید با ارائه محصولات با کیفیت بالا، قیمت‌های رقابتی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.
  • تنوع محصولات: توری سید انواع ورق‌های پانچ استیل با مشخصات و قیمت‌های مختلف را تولید و عرضه می‌کند.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

ورق پانچ ارزان یکی از انواع ورق‌های فلزی است که به دلیل قیمت پایین آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دستگاه پانچ ورق فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه پانچ ورق فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه پانچ ورق فلزی یک ابزار صنعتی است که برای برش یا سوراخ‌کاری ورق‌های فلزی به کار می‌رود. این دستگاه‌ها در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، ساخت‌وساز، تولید لوازم خانگی، صنایع فلزی و غیره استفاده می‌شوند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *