کاربردهای استنلس استیل در صنعت داروسازی چیست؟

صنعت داروسازی توسط قوانین نظارتی دقیق اداره می شود. با گذشت زمان این قوانین حتی سختگیرانه‌تر نیز شده‌اند. به منظور رعایت مقررات، آلیاژهای با عملکرد بالا حاوی کروم، نیکل، مولیبدن به طور گسترده در سراسر فرآیندها استفاده می شود. استنلس استیل یا استیل ضد زنگ در صنعت داروسازی برای ساخت مخازن، ظرف فشار، لوله و همچنین قطعات پیچیده‌تر مانند ایمپلنت های ارتوپدی و سوزن های زیرپوستی استفاده می‌شود.

توری استیل برای مقاومت بیشتر در برابر محیط های خورنده، گریدهای فوق آستنیتی حاوی درصد بیشتری از نیکل و مولیبدن ساخته شده است. با این حال، محتوای مولیبدن بالا هزینه کلی تجهیزات را افزایش می‌دهد.

استنلس استیل در صنعت داروسازی

چرا استنلس استیل در صنعت داروسازی رایج است؟

استنلس استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و فشار، تحمل دمای بالا و استحکام زیاد برای صنعت داروسازی بسیار موثر است.

طبق قوانین سازمان غذا و دارو (FDA) تجهیزات داروسازی باید به گونه‌ای ساخته شوند که سطوحی که با اجزای سازنده مواد اولیه، عناصر یا محصولات دارویی تماس دارند، واکنش‌پذیر، تجدیدپذیر و جذب‌کننده نباشند تا ایمنی، هویت، استحکام، کیفیت یا خلوص محصول دارویی را فراتر از حد مجاز تغییر دهند.

این ماده حاوی غلظت بالایی از کروم است. تمامی آلیاژهای استنلس استیل، مقاومت در برابر خوردگی قابل توجهی را در محیط ارائه می‌دهند.

برخی از آلیاژهای مورد استفاده در صنعت داروسازی عبارتند از:

استنلس استیل درجه ۳۱۶

اکثر نیازهای صنعت را برآورده می کند، در نتیجه به طور گسترده در ساخت قطعات مستحکم استفاده می‌شود. به دلیل دارابودن درصد بالای نیکل و مولیبدن، در برابر خوردگی و اکسیداسیون ناشی از قرار گرفتن در معرض نمک‌های مختلفی مقاومت بسیار بالایی دارد.

استنلس استیل درجه ۳۰۴

برای کاربردهای کمتر حساس که سطوح متوسطی از مقاومت در برابر خوردگی نیاز است؛ استفاده می‌شود. این آلیاژ استیل از مقبولیت بالایی در صنعت داروسازی و پزشکی برخوردار است زیرا مقاومت در برابر خوردگی خوبی را با سهولت در استریل کردن ارائه می‌دهد.

در مجموع کاربردهای بسیار مفیدی به نسبت هزینه کم خود دارد که آن را برای کاربردهای مختلف ایده آل می‌کند.

آلیاژهای استیل با گریدهای بالاتر کمی گران قیمت هستند. برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، می توان گرید دوبلکس ۲۲۰۵ با حدود ۳ درصد مولیبدن را انتخاب کرد.

برای ثبت سفارش و خرید انواع توری استنلس استیل می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نکات نهایی

تجهیزات مورد استفاده در صنعت داروسازی بسیار سفارشی و گران هستند، بنابراین تصمیم گیری در مورد طراحی تجهیزات و مواد سازنده آن باید محتاطانه باشد.

استفاده از مواد با کیفیت پایین ممکن است منجر به خرابی و آلودگی مکرر دسته‌های تولیدی شود که باید دور ریخته شوند. چنین اتفاقاتی بر هزینه‌های عملیاتی تأثیر بدی می‌گذارد و همچنین امکان تعویض تجهیزات نصب شده در مدت زمان کوتاه وجود ندارد.

استنلس استیل و سایر گریدهای آلیاژی بالا شامل هزینه اولیه قابل توجهی دارند. اما با استفاده از آن‌ها، با توجه به طول عمر بهتر این محصولات، هزینه چرخه عمر به میزان قابل توجهی کمتر می٬شود.

تمام خواص مکانیکی فوق با مزایای مالی، فولاد ضد زنگ را به یک انتخاب محبوب در صنعت داروسازی تبدیل کرده است.

همچنین انتخاب گرید مناسب استیل با توجه به نیاز شما، در کارکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

درباره توری سید

توری سید، یک تولید کننده پیشرو انواع توری استنلس استیل با یک دهه تجربه در تولید استیل است. انواع گریدهای مرتبط با صنعت داروسازی تولید و ارائه می‌شود.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل که با نام لوله آهنی نیز در بازار شناخته می‌شوند، از ترکیب کردن آهن و کربن در کنار سایر افزودنی‌ها نظیر منگنز و عناصر دیگر ساخته می‌شود.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *