کاربردهای توری یا مش استیل در فیلتراسیون

توری یا مش استیل (Mesh Steel) یک توری مقاوم از جنس فولاد زنگ نزن (stainless steel) است. این محصول به دلیل جنس مناسب، مقاومت بالا و انعطاف پذیری از کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف برخوردار است.

فیلتراسیون یکی از کاربردهای متداول توری استیل است که با توجه به مشخصات این محصول صورت می‌گیرد.
مقاومت بالا و کارایی مناسب فیلترهای توری استنلس استیل موجب شده که از این محصولات به فراوانی در صنایع شیمیایی، غذایی، نفت، خودروسازی و بسیاری دیگر از این دست استفاده شود.

کاربرد فیلتر توری استیل در صنایع

 

فیلتراسیون یکی از بخش‌های مهم در فرآیندهای صنعتی است. برای فیلتراسیون مواد از تجهیزات و ابزارهای مختلفی استفاده می شود. توری یا مش استیل از جمله پرکاربردترین فیلترهایی است که در این زمینه به کار می رود. در ادامه با برخی از کاربردهای مش استیل در فیلتراسیون آشنا می شویم:

صنعت معدن

فیلتر توری استیل نقشی اساسی در صنعت معدن ایفا می‌ کند. با استفاده از این توری مواد معدنی از هسته‌ های آلی جدا می‌شوند. همچنین استخراج مواد معدنی خالص چون طلا و الماس با استفاده از توری‌های استیل امکان پذیر است. در صنعت معدن از توری استنلس استیل برای جلوگیری از آلودگی محیط نیز استفاده می‌ شود.

صنایع شیمیایی

با استفاده از مش استیل ۳۰۴ در صنایع شیمیایی، امکان مخلوط کردن و فیلتراسیون مواد مختلف شیمیایی فراهم می‌باشد. فیلتراسیون مناسب کمک می‌کند تا میزان بروز خطا در ترکیب مواد شیمیایی به حداقل خود کاهش پیدا کند.

داروسازی

توری استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در فرآیند تولید داروها نقش بسیار مهمی دارد. جداسازی ذرات و ترکیبات ناخواسته در هنگام تولید دارو کاربرد بسیار مهم مش استنلس استیل در داروسازی است.

صنایع غذایی

در فرآیند سرند مواد غذایی همچون ادویه جات که به صورت پودری تولید می‌‌شوند، از توری‌های استیل استفاده می‌شود‌. صاف کردن مایعات و نوشیدنی‌ها نیز با کمک مش استنلس استیل صورت می‌گیرد. همچنین توری استیل به عنوان ابزارهایی چون سبد سرخ کن یا صافی چای و قهوه نیز کاربرد دارد.

تصفیه آب

کارکرد بسیاری از دستگاه های تصفیه آب خانگی، صنعتی، کشاورزی و انواع دیگر به طور کامل به توری‌های استیل وابسته است. فیلتر توری استیل به عنوان فیلترهایی مقاوم، ضد زنگ و آنتی باکتریال از جمله بهترین فیلترهای مورد استفاده در صنعت تصفیه آب به شمار می‌ روند.

خودروسازی

استفاده از فیلتر توری استیل در اگزوز خودروهای مدرن یک نمونه از کاربرد این محصولات در صنعت خودرو می‌باشد. بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش انتشار آلاینده‌ها و عملکرد روان خودرو از جمله مزیت هایی است که استفاده از مش استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در خودرو سازی به همراه می آورد.

صنعت نفت

فیلتر توری استیل به طور مشخص در صنعت نفت کاربرد دارند. بخشی از فرآیند پالایش نفت با استفاده از فیلترهای مش استیل انجام می شود.

صنعت ساختمان

یکی از موارد مصرف معمول مش استنلس استیل به استفاده از آن در صنعت ساختمان اختصاص دارد. سرند کردن بسیاری از مصالح ساختمانی با استفاده از توری‌های استیل صورت می گیرد.

برای اطلاع از قیمت توری استیل و دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

جدیدترین مدل تابلو مغازه چیست + ایده تابلو مغازه

به چشم آمدن بیشتر یک واحد تجاری در میان انبوه کسب و کارها، یکی از مهم‌ترین اهداف نصب تابلوی مغازه است. با استفاده از جدیدترین مدل های تابلو مغازه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل تبلیغ و توجه مردم را به‌سوی آن جلب کنید. استفاده از یک تابلوی مغازه جذاب نوعی...

مطالب مرتبط

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل چیست؟

لوله کربن استیل که با نام لوله آهنی نیز در بازار شناخته می‌شوند، از ترکیب کردن آهن و کربن در کنار سایر افزودنی‌ها نظیر منگنز و عناصر دیگر ساخته می‌شود.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *