کاربرد ورق پانچ نما در ساختمان سازی

ورق پانچ نما یکی از متریال‌های جدید بوده که به طور گسترده‌ای جهت نماسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه این نوع ورق مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته به گونه ای که از آن در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها به طور قابل توجهی استفاده می‌شود. از این نوع ورق‌‌ها به راحتی می‌توان در انواع دکوراسیون‌ها استفاده کرد، زیرا این نوع ورق‌ها جنبه تزئیناتی دارند.

آشنایی با کاربردهای ورق پانچ در ساختمان سازی

بهتر است بدانید ورق پانچ به دلیل داشتن ظاهری خاص و منحصر بفرد از کاربردهای ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. یکی از کاربردهای این نوع ورق‌ها در ساختمان سازی جهت نماسازی است. نمای ورق پانچ شده یکی از صنایع جدید و نوین ساختمانی به شمار می‌آید. این نوع نما از ترمال، پروفیل آلومینیومی زیپ پانل، اسپیسر امگا و کلیپس تشکیل شده است.

در واقع نمای ورق پانچ شده یک سری ورقه‌های‌ مشبک می‌باشد که با پانچ کردن ورق‌های فلز و یا شیت‌ها به دست می‌آید. این نوع ورق هم برای قسمت‌های خارجی سازه و هم برای بخش‌های درونی بسیار پرکاربرد و قابل استفاده می‌باشد.

موارد استفاده ورق پانچ نما در کشورهای غربی در مقایسه با کشورمان ایران بیشتر است. در نمای ورق پانچ شده فاکتورها و موارد مختلفی همچون ضخامت ورق، عمق سوراخ‌های ایجاد شده و طول و عرض ورق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. ازاین‌رو نمای ورق پانچ بر اساس فاکتورهای ذکر شده در ۳ گروه تولید می‌شوند. این نوع نماها را می توان از فلزات و مواد اولیه دیگری همچون برنج، فولاد و آلومینیوم نیز تولید کرد. شما می‌توانید با توجه به نوع کاربری و بودجه خود یکی از این نوع ورق‌ها را جهت اجرای نما انتخاب نمایید. ورق پانچ نما با جنس آلومینیوم از یک طرف باعث افزایش زیبایی و تنوع ساختاری مجتمع شده و از طرف دیگر از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

عوامل موثر در اجرای نمای پانچ

برای اجرای نمای پانچ باید به فاکتورها و عوامل اصلی در زیبایی دقت شود. برای مثال بهتر است از ورق‌هایی با ضخامت‌های گوناگون استفاده شود، زیرا تاثیر بسیاری در نما دارد. همچنین در اجرای نما نباید از طرح‌های متفاوت استفاده نمایید، چرا که باعث زشتی و سردرگمی در نما می‌شود. در ضمن نوع و طرح فلز پانج بهتر است متناسب با طرح و نوع کاربری انتخاب شود. جلا دادن و پاکیزگی از دیگر عواملی است که باعث زیباتر دیده شدن نما خواهد شد.

نگاهی بر مراحل نصب ورق پانچ نما

اولین گام برای نصب ورق پانچ نما زیرسازی است. زیرسازی در بیشتر موارد با استفاده از پروفیل‌ های فلزی انجام می‌شود. امروزه روش‌های مختلفی برای نصب این گونه ورق‌ها وجود دارد که به صورت مختصر با آنها آشنا خواهید شد.

نصب به روش خم بر روی سازه‌های فلزی

در این روش ابتدا باید لبه‌ ورق‌ پانچ فلزی را با دقت خم کنید. این کار به نوعی باعث مقاوم‌تر شدن سازه خواهد شد. در ادامه کار ورق‌های پانچ با استفاده از پیچ‌ های گالوانیزه به زیرسازی فلزی متصل خواهند شد. سپس در پایان کار می‌توانید ورق‌ها را همچون روش اجرایی فیکسینگ در نماهای کامپوزیت متصل نمایید.

 

نصب مستقیم بر روی زیرسازی فلزی

 از دیگر روش‌هایی که برای نصب ورق پانچ نما از آن می‌توانید استفاده کنید روش مستقیم بر روی زیرسازی فلزی می‌باشد. در این روش ورق‌ها به شکل برش خورده بر روی نما نصب می‌شوند و از کناره‌ها خم نمی‌شوند. در واقع شما ورق‌ها را با استفاده از پیچ گالوانیزه بر روی زیرسازی فلزی می‌توانید ببندید.

 

نصب ورق پانچ فلزی به روش سیستم کامپوزیت

این روش شباهت بسیاری به روش اجرای کامپوزیت نما دارد. در این روش بر روی نما هیچ پیچی را نمی‌توان مشاهده نمود، چرا که پیچ‌ها در درز‌ها اجرا می‌شوند.

در انتخاب ورق پانچ نما باید به فاکتورهایی توجه کرد؟

قبل از خرید ورق مشبک بهتر است به فاکتورهای مهمی همچون قیمت و نوع آن توجه داشته باشید. همچنین بهتر است شما از ورق‌هایی با طول، عرض و ضخامت مناسب برای نمای ساختمان خود استفاده کنید. از دیگر نکاتی که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرد عمق سوراخ‌های ایجاد شده می‌باشد.

این نوع ورق‌ها را باید از مراکز معتبر و نام آشنایی خریداری کنید. در واقع تولید کننده ورق پانچ نقش بسیار مهمی در کیفیت و کارایی ورق‌ها دارد.

برای دریافت مشاوره جهت انتخاب و خرید انواع ورق پانچ نما می‌توانید با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ و کارشناسان توری سید تماس حاصل فرمایید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

راهنمای خرید ورق پانچ ارزان

ورق پانچ ارزان یکی از انواع ورق‌های فلزی است که به دلیل قیمت پایین آن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *