طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و توسط فرد متخصص انجام شود.

برای نمای رستوران‌های مختلف از متریال و سبک‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه این مطلب به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

اهمیت و مزایای نمای رستوران

هر روزه رستوران‌های جدیدی در سطح شهر تاسیس می‌شوند که رقابت شدیدی در جذب مشتری دارند. حال سوال مهم آن است که این رستوران‌های متعدد چگونه می‌توانند افراد را برای آمدن به داخل رستوران تشویق کنند؟

احتمالاً در‌ پاسخ خواهید گفت که باید کیفیت غذا و سرویس‌دهی خود را بهبود ببخشد. اما یک مرحله قبل از ورود مشتری به داخل رستوران وجود دارد و آن جذب کردن آنها است. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند توجه رهگذران را جلب سازد؛ نمای رستوران است.

در ادامه به مهم‌ترین مزایای طراحی نمای رستوران می‌پردازیم:

  • نمای بیرونی رستوران اولین چیزی است که مشتریان بالقوه هنگام نزدیک شدن به محل آن‌را می‌بینند. این نما بر ادراک و انتظارات اولیه آنها تاثیرگذار است.
  • یک نمای خوب طراحی شده، هویت رستوران مانند مدرن، سنتی، ملل و غیره را نشان می‌دهد.
  • در یک بازار رقابتی، نمای زیبا و خلاقانه به رستوران کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود و در ذهن مخاطب باقی بماند.
  • نمای رستوران، رهگذران را با محیط و جوی که داخل رستوران در انتظار آنها است، آشنا می‌سازد. به‌طور مثال، پنجره‌های بزرگ ممکن است نمایانگر فضایی بزرگ و سنتی باشند.
  • در برخی موارد، نما می‌تواند نشانه‌هایی در مورد نوع غذاهای سرو شده در رستوران را داشته باشد.
  • نما به‌عنوان نوعی تبلیغات، توجه و کنجکاوی رهگذران را برانگیخته می‌سازد و افراد را برای ورود به رستوران تشویق می‌کند.
  • بکارگیری مواردی مانند تابلو رستوران موجب می‌شود که رستوران بیشتر به چشم آید.
طراحی نمای رستوران

اصول کلی طراحی نمای رستوران

نمای رستوران شیک تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. این نما در عین زیبایی باید دارای کیفیت مناسبی باشد تا در مقابل شرایط بد آب و هوایی و گذر زمان دچار مشکل نشود. بهتر است در طراحی نمای رستوران علاوه‌بر هویت برند و زیبایی عوامل زیادی مانند موقعیت مکانی، میزان بودجه، مهارت تیم اجرایی و موارد دیگر را درنظر گرفته بگیرید.

هرچه نمای رستوران جذاب‌تر و خلاقانه‌تر باشد،  تاثیر بیشتری بر مشتریان بالقوه خواهد داشت. برای طراحی نمای بیرونی رستوران این اصول مهم را باید رعایت کنید:

  • حتی اگر ارزانترین نمای ساختمان را انتخاب می‌کنید،‌ این نما باید با ارتفاع و عرض ساختمان شما تناسب و همخوانی داشته باشد. به‌ط‌ور مثال اگر دو طرف رستوران، ساختمان‌های بلندی وجود دارد باید نما را به‌گونه‌ای طراحی کنید که به چشم بیاید.
  • متریالی متناسب با شرایط محیطی و‌ ظاهر سازه انتخاب کنید که هم زیبا باشد و هم زیر باران، برف یا گرما خراب نشود.
  • رنگ نما باید با رنگ ساختمان و محیط اطراف همخوانی داشته باشد‌. بهتر است رنگی را که در محیط گم می‌شود، انتخاب نکنید.
  • استفاده از متریال مدرن، سبک و مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند استرچ متال، ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد در‌ نما ایجاد می‌کند.

 انواع متریال نمای رستوران

طراحی یک ظاهر چشم‌نواز که مشتری بالقوه را به حضور در‌ رستوران تشویق می‌کند دقیقا همان چیزی است که همه طراحان نمای رستوران به‌دنبال آن هستند. برای ساخت چنین طرحی از متریال مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

نمای فلزی

یکی از نماهای پرطرفدار‌ که جلوه مدرن و شیکی به بیرون رستوران می‌بخشد، نمای فلزی است. امروزه، برای نمای فلزی از متریال‌هایی با طراحی‌های جذاب استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. نمای اکسپندد متال که از انواع نمای فلزی جدید و مدرن است.‌ این نمای فلزی و‌ مشبک دارای طراحی‌های زیبا و منحصربه‌فردی است و اغلب در نمای مدرن رستوران کاربرد دارد.
  2. نمای پانچ متال که از ورق‌های فلزی پانچ شده ساخته می‌شود و با ورود نور و‌ هوا به داخل سازه به محیط جذابیت می‌بخشد. این نمای مدرن اغلب در رستوران‌هایی که غذاهایی فرنگی سرو می‌کنند، استفاده می‌شود.

شیشه

استفاده از نمای شیشه در ایران قدمتی طولانی دارد. در رستوران‌های سنتی از شیشه‌های رنگی و در رستوران‌های مدرن از ترکیب شیشه‌های بی‌رنگ و آجر برای نما استفاده می‌شود.

آجر

متریال زیبایی محسوب می‌شود که در رستوران‌های مدرن و سنتی قابل استفاده است. کافیست که آجر با مصالح دیگری مانند شیشه‌های رنگی یا مات ترکیب شود تا به یک نمای خاص در رستوران دست پیدا کنید.

بتن و سنگ

یکی از قدیمی‌ترین‌ انواع نمای رستوران ترکیب بتن و سنگ است که امروز با طراحی‌های خلاقانه و ترکیب‌های جذابی مانند بتن و سرامیک رنگی در رستوران‌های فرنگی و قدیمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشی و سرامیک

این متریال مخصوصاً در رستوران‌های سنتی کاربرد بسیاری دارد. در این رستوران‌ها از کاشی‌های رنگی برای ایجاد ظاهری ایرانی استفاده می‌کنند.

نکات لازم طراحی نمای رستوران مدرن

رستوران‌ها به نمای خاص و متناسب با هویت خود نیاز دارند. به‌طور مثال، نمای رستوران مدرن با رستوران‌های سنتی به‌طور کامل متفاوت است. در طراحی نمای رستوران مدرن باید به‌ نکاتی توجه کنید که مهم‌ترین‌ آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • هویت اصلی رستوران‌های مدرن ساده و مینیمال بودن آن است‌‌. این مورد باید در طراحی نمای این رستوران‌ها مورد توجه قرار گیرد.
  • در طراحی‌های مدرن باید از رنگ‌های خنثی و یکدست استفاده شود.
  • نورپردازی نمای رستوران مدرن کاملا جدید و اغلب با استفاده از نورهای نئون انجام می‌شود‌.
  • در ساخت تابلو رستوران شیک از متریال‌های خاص و جدید استفاده می‌کنند.
  • رستوران‌های مدرن اغلب پنجره‌های بزرگ رو به خیابان دارند که به آن فضایی خاص می‌بخشد‌.
  • استفاده از درختچه و بوته در نمای بیرونی رستوران‌های مدرن به جلب توجه مخاطب و جذاب کردن فضا کمک می‌کند.

 نکات لازم طراحی نما رستوران سنتی یا کلاسیک

آنچه که در نمای رستوران سنتی اهمیت دارد، استفاده از متریال و المان‌های سنتی ایرانی است که مشتری با دیدن آن به هویت این رستوران پی ببرد. برای طراحی نمای رستوران سنتی باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • در رستوران‌های سنتی از کاشی‌، آجر و شیشه‌های رنگی برای نما استفاده می‌شود.
  • تابلوی جلوی رستوران نباید ظاهری مدرن داشته باشد و باید با متریالی سنتی ساخته شود.
  • نورپردازی نمای این ساختمان‌ها بسیار گرم و درخشان است.
  • از پنجره‌های هشتی و چوبی برای نمای بیرونی رستوران استفاده می‌شود.
  • برای تداعی فضای سنتی می‌توانید از کاشی‌هایی که نام رستوران روی آن‌ها با خط نستعلیق نوشته شده است در سردر استفاده کنید.
  • وجود طاق و ستون در نمای بیرونی رستوران‌های سنتی به آن‌ها جلوه‌ ایرانی‌ می‌بخشد.

برای اطلاع از قیمت انواع نمای اکسپندد و استرچ متال می‌توانید با شماره ۶۶۱۳۸۶۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

هزینه و قیمت اجرای نمای رستوران

هزینه اجرای  نمای رستوران به عوامل مختلفی مانند متریال انتخابی،‌ پیچیدگی طراحی،‌ اندازه نما، هزینه نیروهای اجرایی، نوع نصب و غیره بستگی دارد. هریک از این موارد می‌توانند به‌طور فزاینده‌ای قیمت اجرای نمای بیرونی رستوران را افزایش دهند‌.

به‌طور مثال، نماهای بزرگتر به مواد و نیروی کار بیشتری نیاز دارند و برای نصب آن‌ها باید از ماشین آلات و تجهیزات مخصوصی استفاده کرد‌.

به‌‌دلیل وجود این متغیرها نمی‌توان یک قیمت مشخص برای اجرای نمای رستوران شیک بیان کرد. شما باید قبل از اجرا نسبت به هزینه‌های ریز و‌ درشت‌ پروژه آگاه باشید و باتوجه به میزان بودجه خود برنامه‌ریزی کنید.

مشاوره برای انتخاب و سفارش نمای رستوران

برای افرادی که قصد دارند رستوران تاسیس کنند، انتخاب نمای رستوران یکی از تصمیمات مهم‌ بشمار می‌رود. به‌همین دلیل، برای انتخاب طرح مناسب باید از کسانی که در این زمینه سررشته دارند مشاوره بگیرید.

مجموعه توری سید با عرضه انواع نما‌های فلزی مناسب رستوران به شما کمک می‌کند تا به مدرن‌ترین نمای بیرونی رستوران دسترسی داشته باشید.

کارشناسان توری سید آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه اجرای انواع نمای رستوران هستند. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۸۵۳۲۳۷ تماس بگیرید.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

طراحی و انواع تابلو رستوران مدرن و جذاب

طراحی و انواع تابلو رستوران مدرن و جذاب

تاثیرگذاری برخی از تبلیغات آفلاین مانند تابلو رستوران موجب شده تا روزبه‌روز طرح‌های نوین‌ و خلاقانه‌ای برای نمای سردرب رستوران استفاده شود. این طرح‌های زیبا و چشم نواز به جلب توجه رهگذران و جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند. انتخاب و نصب بهترین تابلو رستوران یک تبلیغ ارزان...

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته ساختمان چیست؟ مزایا و انواع

نمای دو پوسته از دو لایه پوسته بیرونی و پوسته داخلی ساخته می‌شود. به‌طور‌ مثال، لایه بیرونی می‌تواند از جنس شیشه تک جداره یا نمای اکسپندد متال و لایه درونی نیز از شیشه دوجداره باشد.

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان

انواع متریال نمای ساختمان می‌توانند به ساختمان چهره و نمایی مدرن متناسب با کاربری آن ببخشند و و بسیاری ویژگی‌های دیگر به ساختمان ببخشند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *