تفاوت توری فرنگی و مرغی چیست؟

توری فرنگی و توری مرغی دو نوع مختلف از مش‌ها یا شبکه‌های فلزی هستند که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. تفاوت توری فرنگی و مرغی از نظر ساختار، ماده‌ی سازنده، ابعاد و کاربردها و موارد دیگر بررسی می‌شود.

توری فرنگی معمولاً از سیم‌های فلزی رنگی ساخته می‌شود و برای کاربردهایی نظیر دکوراسیون داخلی و خارجی، حفاظت از گیاهان، و تقسیم‌بندی فضاها استفاده می‌شود.

در مقابل توری مرغی معمولاً از سیم‌های فلزی بافته شده ساخته می‌شود. از نظر اندازه، اغلب به گونه‌ای ساخته شده است که اجازه نمی‌دهد حیوانات کوچک از آن عبور کنند.

به طور کلی، توری فرنگی ممکن است برای کاربردهایی که نیاز به ظاهر زیبا و جذاب دارند مناسب‌تر باشد، در حالی که توری مرغی برای حفاظت از حیوانات در محیط‌های کشاورزی یا خانگی طراحی شده است.

کاربردهای توری فرنگی

توری فرنگی می‌تواند در رنگ‌ و اندازه‌های مختلفی دربیاید و معمولاً به دلیل ظاهر زیبا و جذاب خود در محیط‌های دکوراتیو استفاده می‌شود.

در زیر برخی از کاربردهای رایج این نوع توری فلزی را بررسی می‌کنیم:

دکوراسیون داخلی و خارجی

می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منازل، ادارات، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر مکان‌های تجاری استفاده شود. همچنین به عنوان پرده، جداره، تقسیم‌بندی فضا یا حتی تزئین سقف نیز کاربردهای فراوانی دارد.

حفاظت گیاهان

می‌تواند برای حفاظت از گیاهان در باغچه‌ها و گلخانه‌ها استفاده شود که مانع از حمله حیوانات و آفات گیاهی خواهد شد.

تقسیم‌بندی فضا

می‌توانید به عنوان یک جداکننده بین فضاهای مختلف داخلی و خارجی استفاده کنید.

کاربردهای هنر و کارهای دستی

به دلیل ظاهر زیبای مش فرنگی، اغلب برای پروژه‌های هنری و کارهای دستی استفاده می‌شود.

به یاد داشته باشید که مواد سازنده توری ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهند یا خوردگی کنند، بنابراین برای کاربردهای خارج از منزل، احتماجاً باید با یک لایه‌ی محافظ روکش داده شوند.

تفاوت توری فرنگی و مرغی

کاربردهای توری مرغی

توری مرغی، که گاهی به عنوان مش مرغی هم شناخته می‌شود، نوعی از مش فلزی است که اغلب برای ساخت قفسه حیوانات کوچک استفاده می‌شود.

به غیر از ساخت قفسه کاربردهای این نوع مش شامل موارد زیر است:

کشاورزی و باغبانی

از توری مرغی می‌توانید برای حفاظت از گیاهان در برابر حیوانات و آفات استفاده کنید.

حفاظت از خانه

می‌توانید به عنوان محافظ برای جلوگیری از ورود حیوانات و آفات به خانه‌ و ساختمان‌ها استفاده کنید. همچنین به عنوان یک حفاظ در و پنجره‌ محکم می‌توانید روی این مدل توری حساب کنید.

این فقط برخی از کاربردهای رایج توری مرغی است و بسته به نیازهای خاص شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

تفاوت های کلی توری فرنگی و مرغی

تفاوت توری فرنگی و توری مرغی بر اساس چندین عامل متفاوت می‌تواند تغییر کند.

ماده سازنده

توری‌ها می‌توانند از مواد مختلفی از جمله فولاد، استنلس استیل، برنج، آلومینیوم و غیره ساخته شوند.

مش فرنگی معمولاً از جنس استنلس استیل و مرغی از جنس فولاد با روکش گالوانیزه ساخته می شود.

تفاوت قیمت توری فرنگی و مرغی

به طور کلی، توری فرنگی به دلیل استفاده از سیم‌های بزرگ و مواد باکیفیت تر از توری مرغی گران‌تر است. اما مواردی مانند کیفیت ساخت، اندازه و ضخامت سیم مش و اندازه و شکل حفره‌های آن نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه داشته باشد.

نحوه ساخت و پردازش

هر دو توری ممکن است نیاز به روکش‌های اضافی، رنگ‌آمیزی یا دیگر فرآیندهای پردازش داشته باشند.

مشاوره و خرید انواع توری از توری سید

توری سید یکی از تامین‌کنندگان برتر در زمینه توری‌های فلزی مانند انواع توری فلزی مانند توری جوشی است. این شرکت با داشتن تیم مشاوره‌ی حرفه‌ای می‌تواند به شما در انتخاب بهترین توری برای نیازهای خاص خود کمک کند.

جستجو در مقالات

آخرین مطالب

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

مطالب مرتبط

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه

توری گابیون گالوانیزه یک نوع توری فلزی است که برای ساخت گابیون استفاده می شود. این نوع توری گابیون از مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده است.

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

خرید توری گالوانیزه با بهترین قیمت

توری گالوانیزه از تعدادی سیم تشکیل شده است که به هم پیچیده شده و بافته شده‌اند. پیچش سیم‌های فلزی به هم، شبکه‌ای از کانال‌های ریز را در فلز ایجاد می‌کند.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *