توری مش گالوانیزه چیست؟ کاربرد و مزایا

توری مش گالوانیزه نوعی توری است که از جوش دادن مفتول‌های فولادی آجدار یا ساده به یکدیگر ساخته می­شود. این محصول صنعتی و پرکاربرد با پوشش گالوانیزه پوشانده می‌شود تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم شود.

این نوع توری مش برای اولین بار در سال ۱۸۴۴ توسط چارلز بارنارد، مخترع انگلیسی، اختراع شد. این محصول در ابتدا به‌­صورت دستی ساخته می‌شد. اما امروزه و به‌­دلیل افزایش تقاضا برای آن، به صورت صنعتی و در مقادیر بالا تولید می‌شود.

توری مش گالوانیزه چیست؟

توری مش گالوانیزه محصولی فلزی است که از جوش دادن مفتول‌های فولادی به یکدیگر ساخته شده و کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد.

این توری فلزی ویژگی­‌های مثبتی از قبیل مقاومت بالا، دوام طولانی و قیمت مناسب دارد. فاکتورهایی که باعث شده جای خود را در صنایع کوچک و بزرگ باز کند. تا جایی که بسیاری از صنعتگران و واحدهای تولیدی در شاخه­‌های مختلف، آن را برای اهداف اقتصادی خود انتخاب می‌­کنند.

توری­‌هایی که از مفتول‌های فولادی ساخته می‌شوند، دارای مقاومت بالایی هستند. علت این مقاومت بالا جوش دادن مفتول­‌ها به یکدیگر است. به این ترتیب محصول نهایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم خواهد بود. موردی که به دلیل پوشش گالوانیزه روی مفتول‌های فولادی نیز شکل گرفته است. پوششی که به­‌عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند و از مفتول‌ها در برابر خوردگی توسط اکسیژن و رطوبت محافظت می‌کند.

ابعاد، وزن و قیمت توری مش گالوانیزه

وزن توری جوشی گالوانیزه به عوامل مختلفی مانند قطر مفتول، ابعاد چشمه و نوع جوش بستگی دارد. به طور کلی، هرچه قطر مفتول بیشتر و ابعاد چشمه کوچکتر باشد، وزن توری نیز بیشتر خواهد بود. اما در مجموع در روش جوش دستی، وزن محصول نهایی بیشتر از روش جوش اتوماتیک است.

انتخاب وزن مش متناسب با نیاز کاربران صورت می­گیرد. به این معنا که اگر نیاز به یک توری مش ریز و قابل حمل دارید، مش با قطر کمتر و چشمه­‌های بزرگتر گزینه مناسبی خواهد بود. اما اگر یک مش با استحکام بالا نیاز دارید، باید با قطر مفتول بیشتر و اندازه چشمه کوچکتر را انتخاب کنید. البته در این صورت، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.

ابعاد این نوع توری جوشی نیز به صورت طول و عرض مشخص می‌شود. طول آن از چند متر تا چند صد متر و عرض آن نیز می‌تواند از چند سانتی‌متر تا چند متر متغیر باشد.

قیمت توری­ مش گالوانیزه نیز به فاکتورهایی از قبیل قطر مفتول، اندازه چشمه، نوع جوشکاری و میزان تولید بستگی دارد. نمونه‌­هایی با ابعاد چشمه کوچکتر و جوشکاری دستی اغلب قیمت بالاتری دارند.

توری مش گالوانیزه

کاربردهای توری مش گالوانیزه

کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت‌وساز:

به طور گسترده‌ای در ساخت‌وساز برای تقویت بتن، ایجاد حصار، پارتیشن و سایر سازه‌های فلزی استفاده می‌شود.

کشاورزی

این توری می‌تواند به عنوان حصارکشی برای جلوگیری از ورود حیوانات به مزارع و باغات مناسب باشد. همچنین، می‌توان از آن برای ایجاد سایبان و پناهگاه جهت حیوانات استفاده کرد. از جمله کاربردهای دیگر آن:

  • ساخت سبد و جعبه برای حمل و نقل محصولات کشاورزی
  • ساخت نرده و حصار برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

دامداری

توری مش گالوانیزه برای ساخت قفس و جایگاه حیوانات کاربرد فراوانی دارد. این توری می‌تواند در ساخت قفس‌های نگهداری مرغ، گاو، گوسفند و سایر حیوانات به کار رود. همچنین، می‌توان از آن برای ایجاد خطوط راهنما و سایر موانع استفاده کرد.

صنعت

در ساخت تجهیزات صنعتی مانند سپرهای محافظ، دریچه‌های تهویه و برای محافظت از کارکنان و تجهیزات در برابر خطرات احتمالی استفاده می­شود. همچنین برای ایجاد خطوط انتقال و سایر سازه‌های فلزی مثلا ایجاد خطوط انتقال آب و برق کاربرد دارد.

این توری در مجموع یک محصول چندمنظوره با مصارف متنوع با کاربردهای زیاد در صنعت است. استحکام، دوام و مقاومت در برابر خوردگی آن را به گزینه‌ای محبوب برای کاربردهای گوناگون تبدیل کرده است.

مزایا و معایب توری جوشی گالوانیزه

توری مش گالوانیزه دارای مزایای زیادی است که به کاربرد آن را در شاخه‌­های مختلف صنعت منجر شده است. در کنار این موارد، معایبی را نیز می­‌توان برای این محصول فلزی برشمرد.

استحکام و دوام بالا

در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی و در شرایط آب‌وهوایی متنوع مقاوم است. این امر باعث می‌شود که در شرایط مختلف مقاوم باشد.

انعطاف‌پذیری:

به طور کلی انواع توری گالوانیزه انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی شکل داده می­‌شوند. موردی که باعث شده برای ساخت سازه‌های پیچیده نیز مناسب باشد.

وزن سبک:

در مجموع وزن این محصول نسبت به نمونه­‌های مشابه دیگر کمتر و حمل‌ونقل و نصب آن نیز به مراتب راحت‌­تر است.

معایب توری مش گالوانیزه

این محصول نسبت به سایر انواع مشابه، قیمت بالاتری دارد. هر چند که با توجه به مزایای فراوان آن کاملاً موجه است، اما می­‌تواند محدودیت­‌هایی در کاربرد نیز به ­وجود آورد.

    برای اطلاع از قیمت توری مش گالوانیزه می‌توانید با شماره ۶۶۱۳۸۶۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

    تفاوت توری مش گالوانیزه با توری فلزی

    توریمش گالوانیزه و توری فلزی دو نمونه از انواع توری هستند. این محصولات از نظر نحوه ساخت، استحکام، انعطاف‌پذیری، وزن، قیمت و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.

    انتخاب نوع مناسب توری برای مصارف مختلف نیز، با توجه به تفاوت مش جوشی و سیمی صورت می­گیرد. این انتخاب به عوامل مختلفی مانند نیازهای کاربرد، استحکام مورد نیاز، میزان انعطاف‌پذیری مورد نیاز و بودجه بستگی دارد.

    توری جوشی گالوانیزه استحکام و دوام بیشتری نسبت به مش فلزی دارد. در مقابل مش فلزی از بافتن مفتول‌های فولادی ساخته شده و به­‌مراتب انعطاف‌پذیرتر است.

    جستجو در مقالات

    آخرین مطالب

    معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

    معرفی ۷ دیوار کاذب ارزان و مدرن

    برخی اوقات فضای بزرگی در خانه یا محیط کار وجود دارد که می‌خواهیم آن ‌‌را به چند قسمت تبدیل کنیم تا کاربری‌های مختلفی از محیط داشته باشیم. استفاده از سیمان، آجر و سنگ یا با‌صطلاح معماری‌ سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر‌ است. در‌ اینجا باید به‌سراغ دیوار کاذب ارزان برویم...

    طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

    طراحی نمای رستوران مدرن و سنتی

    اولین فاکتوری که توجه مشتریان بالقوه یک رستوران را جلب می‌سازد و او را برای ورود به داخل تشویق می‌کند؛ نمای رستوران است. نمای بیرونی رستوران می‌تواند بیانگر نوع غذا و حتی نحوه سرو و پذیرایی آن باشد. به‌همین دلیل، طراحی نمای رستوران جزو کارهایی است که باید با دقت و...

    ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

    ورق فولادی چیست؟ نحوه تولید، کاربرد و انواع

    از صنعت خودروسازی تا تولید لوازم خانگی، ورق فولادی محصولی است که همه صنایع به‌ آن نیاز دارند. این ورق‌ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و باوجود ضخامت اندک، توانایی بالایی دربرابر فشار و بارهای اضافی از خود نشان می‌دهند. از‌این‌رو، کمتر کارخانه تولید ماشین‌الات و...

    مطالب مرتبط

    تفاوت بین مش سیمی و مش جوشی چیست؟

    تفاوت بین مش سیمی و مش جوشی چیست؟

    مش جوشی و مش سیمی دو نوع مختلف از مش یا توری هستند که در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، کشاورزی، صنعت، و هنر استفاده می‌شوند. این دو نوع مش از نظر نحوه ساخت، مواد استفاده شده و اندازه تفاوت‌هایی دارند.

    ۰ دیدگاه

    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *